Minder fietsen door thuiswerken

Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Stromeur schreef: 10 dec 2020, 00:56 Beetje off-topic, maar nu we het er toch over hebben: kijken jullie werkgevers al naar een passende vergoeding voor meer thuis werken? Mijn werkgever is e.e.a. aan het doorrekenen en ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen.

Die paar koppen koffie en een keer extra de wc doorspoelen boeit me niet, maar mijn stookkosten lopen wel op, met 7 dagen per week overdag de verwarming aan. Op dagen dat ik naar kantoor ging zette ik 's morgens de verwarming niet eens aan en ik was 12 a 14 uur lang van huis. Nu staat-ie alle dagen aan, op gas in een jaren '10 huis.

Of wordt er al gesproken over het afschalen van vergoeding voor lease-fietsen/SP's?
Bij ons wordt er misschien wel over gesproken, maar vooralsnog niet gecommuniceerd. Ze hebben wel de reiskostenvergoedingen stopgezet en zijn overgegaan op uitkering op declaratiebasis.
Daarnaast kun je een stoel bestellen (gedaan) en evt ICT middelen. Maar vergoeding voor koffie, water, energie en gas. Ho maar. En de koffie gaat hard hier, inclusief ontkalkingsmeuk. :?
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
McMarcel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 20:34
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 2000

Ik heb dit jaar slechts 480 km op mijn stromer st gefietst (2019 had ik 1600 km gefiets).
Niet veel dus voor een nu 2 jaar oude stromer ST2, maar ik ben hem niet van plan om weg te doen.
Veel te leuk (ook al is het maar voor de weinige km's...).

Wat betreft de thuiswerkvergoeding: ik denk dat er ook gekeken moet worden naar het feit dat je nu minder reistijd kwijt bent. Voor mij is het elke dag (als ik met de auto ga) ruim een uur. Ik vind dat zelf ook wel wat waard!
Op jaarbasis betekent dit dan toch zo'n 150-200 uur extra tijd (en minder kosten mbt auto/brandstof/etc.).

Thuis maak ik nu wel kosten aan koffie/stroom/gas, maar dat weegt niet op tegen de vrije tijd die ik nu terug krijg.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Dat is natuurlijk wel heel verschillend.
Ik woon 10 minuutjes van het werk op de fiets en probeer i.i.g. zoveel mogelijk te fietsen.
Dat maakt dus nog wel een verschil met een uur rijden.
Zelfde met niet 'gebruikte' kilometervergoeding natuurlijk als compensatie voor thuis werken.
(deze wordt bij ons nog gewoon doorbetaald)
(maar mag nog 2-3 dagen per week op kantoor komen)
Plaats reactie