Levertermijn wisselstukken

Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Veel dingen zijn toch wel standaard fiets componenten, als het een tektro dorado is bv https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... rt-459169/
Zomaar even gezocht en echt alleen een hendeltje vond ik niet; zou anders vast wel eens van pas komen.
jan2642
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 okt 2018, 21:01
Locatie: Tienen

Aangezien het laatste bericht in dit onderwerp dateert van eind 2017 wou ik graag eens polsen of er mensen zijn met recentere ervaringen over de levertermijn van wisselstukken.

Door een stom ongeval (uitgegleden door water op gepolierde beton) heb ik nood aan een nieuwe crankset en een TMM sensor voor een ST3.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je dealer de onderdelen op voorraad heeft is het natuurlijk zo gepiept.

Zo nee, dan kan de dealer deze onderdelen bestellen bij Stromer. Nu heb ik wel begrepen dat Stromer dealers inmiddels in verschillende "categorieën" worden ingedeeld door Stromer. Dit is omzetgebonden. De ene dealer wordt hierdoor sneller beleverd dan de andere. (Overigens nooit officieel van Stromer bevestigd gekregen.)

Het enige dat er verder nog tussen kan komen, is dat een onderdeel bij Stromer zelf niet op voorraad is. Dan gaat het langer duren.

Op basis van meldingen van vervangen TMM sensoren hier op het forum is de TMM sensor momenteel gewoon bij Stromer op voorraad (al is dit altijd een momentopname). Crankset: geen idee. Er laten nogal wat cranks los de laatste tijd en ik weet niet wat de consequenties van dit issue zijn op de voorraad bij Stromer.

Mij lijkt het het handigst om bij je dealer zelf na te vragen hoe snel zij kunnen leveren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie