Stromer ST3 2 weken op proef

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Misschien nog eens een nieuw topic openen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Bedankt voor de tips!!!!

Heb de fiets opnieuw gekalibreerd ,en de sensor op ong 50 gezet ,en er stond een best briesje vandaag......hahhah

Alles in ondersteuning 2 gefietst ,was een pittige workout met tegenwind sommige ritjes ....

Maar 65 km op de accu en nog 30 over dat bied mogelijkdeden.

Morgen wil ik kijken om de sensor rond 70 procent te doen ,en dan alles op 3 te fietsen.
Als ik dan rond de 60 65 uitkom op een accu lading ben ik tevrede
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Golvas schreef: 21 okt 2020, 21:27 Misschien nog eens een nieuw topic openen ?
Grappen maker
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

even een update...

Ik mag de aankomende 2 weken een st5 testen, deze is vandaag geleverd,wat een monster van een fiets hahahaha.

Ik ben het leasen aardig aan het vergelijken, en of het de st3 of st5 word,....

het leasen inclusief onderhoud loopt wel aardig in de papieren,dit komt volgens zeggen door mijn belachelijke kilometers 6 dagen per week zo een beetje tussen de 120 en 140 per dag,
het aanbod was met 2 accus en een mega onderhoudspakket,

ik moet dan rekenen zo rond de 500 per maand aan lease,(onderhoud aan huis komt zo rond de 2000 per jaar)voor de st5 is dat

wat vinden jullie hiervan,kunnen jullie mij adviseren wat het verstandigst is?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is dat lease bedrag in of ex die 2.000 euro onderhoud per jaar? Hoe is dat mega onderhoudspakket opgebouwd? Wat zit erbij in, en wat niet?

Kun je de bike zakelijk leasen als ZZP'er?

Vind je een herenmodel niet onhandig met continu op- en afstappen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Bedankt voor je reactie,

In het lease bedrag zit ook het onderhoud(de 2000)verwerkt
om de 3 maanden komen ze langs voor nieuwe tandwielen,(ketting) remblokken banden etc
En ik wil indien mogelijk een damesmodel, vanwege het op en afstappen!

en het word idd een zakelijke lease!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST5 bestaat niet in damesmodel, vandaar mijn vraag. De ST3 wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Dan zou een st3 een overweging kunnen zijn,

hoewel,het electronisch schakelen vind ik ook wel erg prettig,en de grote lamp ik rijd veel in het donker ook,

Wat vind jij van de prijs?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bike4living schreef: 06 nov 2020, 21:26 In het lease bedrag zit ook het onderhoud(de 2000)verwerkt
om de 3 maanden komen ze langs voor nieuwe tandwielen,(ketting) remblokken banden etc
Ik zie dat lease van een ST5 gemiddeld rond de 300 euro per maand kost. Extra accu erbij kost ook nog wat, dan betaal je ca. 180 een euro per maand voor 4x per jaar volledig onderhoud inclusief de kosten voor slijtage-onderdelen.

Als je 6 dagen per week 120-140km per dag rijdt, kom je op ca. 40.000km per jaar.

Eén van onze forumleden heeft eens een schatting gemaakt voor de onderhoudskosten van een ST1 X (aanschafprijs 5k, 10k km per jaar) en een ST2 S (aanschafprijs 9k, 20k km per jaar). Het blijft een schatting, er valt vast wel e.e.a. aan te morrelen en het staatje is ook alweer drie jaar oud, maar je moet ergens mee gaan rekenen. Hij kwam voor onderhoud van een ST2 S bij 20.000km per jaar aan 800 euro per jaar onderhoudskosten.

Jij gaat ongeveer het dubbele rijden op een jaar, dus daarmee zou je met de schatting van Henry op 1600 euro onderhoudskosten per jaar komen. We zijn nu drie jaar verder en het leven wordt duurder, jij krijgt service aan huis, plus we weten dat die ST5 in een jaar tijd totaal gaat worden afgebeuld, dus de dealer zal er veel werk in moeten steken.

Lang verhaal kort: ik vind dat lease bedrag van 500 euro per maand best realistisch. Het is niet heel erg scherp, maar als jij daar top-service voor terug krijgt (en dat krijg je bij deze dealer) en je blijft gegarandeerd mobiel, dan vind ik het acceptabel.

Is er ook nog een restwaarde-regeling? Dat je 'm mag overnemen aan het eind van de rit?

Komen ze bij garantie (dus buiten de service beurten om) ook bij jou langs? Krijg je wel een gratis leen-Stromer (ST3/ST5) als de jouwe onverhoopt stil staat i.v.m. garantie? Als dat er allemaal bij in zit: ik vind het een prima aanbod.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

helder thanks man voor de feedback!

we doen niet aan restwaarde,om de 3 jaar gewoon een nieuwe leasen,inderdaad komen ze ook voor garantie,en leen bike als dat nodig mocht zijn,

even iets anders trouwens, ik vind wel bij remmen dat die schijven best lawaai maken, is dat normaal?
ik denk ook als ik overstag ga ik een heel totaal ander zadel moet nemen zo een hele grote brede....dit is niet te doen voor met name de zitbotjes hahahahaahahh

gr
Plaats reactie