Lange levertijd op Stromer onderdelen

bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de levertijd van Stromer onderdelen.

Een tijdje terug heb ik helaas een pech gevalletje gehad, gelukkig heeft de verzekering alles netjes vergoed, de Stromerdealer heeft de onderdelen allemaal netjes besteld, maar ik werd gebeld dat er nogal lang levertijd op bepaalde delen zou zitten.

Diverse delen zijn eind augustus al besteld door de dealer, nu kreeg ik te horen dat beide remhendels januari 2021 geleverd gaan worden :ai

Dit kan toch niet zo zijn dat ik tot januari moet gaan wachten op 2 remhendels van een Stromer ST1 2020? dit heb ik ook duidelijk aangegeven, na dit telefoontje hebben ze navraag gedaan en blijkt het echt te kloppen dat Stromer deze niet eerder uit kan leveren dan de aangegeven datum.

Dit kan toch niet waar zijn??

Ik ben benieuwd hoe jullie onderdelen levering ervaren, of dit zo lang moet duren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Over het algemeen levert Stromer binnen enkele werkdagen.
bjornl schreef: 07 okt 2020, 20:52 Dit kan toch niet zo zijn dat ik tot januari moet gaan wachten op 2 remhendels van een Stromer ST1 2020?
Het kan altijd eens zijn dat een onderdeel op is bij Stromer. Zeker bij producten die ze in eigen beheer (laten) maken. Maar een half jaar wachten op een remhendel voor hun meest recente model van een paar maanden oud is schandalig.

Persoonlijk vind ik dat de dealer of Stromer dan maar een remhendel van een voorraad-ST1 moeten halen om jou van dienst te zijn.

Ik neem tenminste aan dat het defect aan je remhendel ertoe leidt dat je je ST1 momenteel niet veilig en conform wetgeving kunt gebruiken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Stromeur schreef: 07 okt 2020, 20:57 Over het algemeen levert Stromer binnen enkele werkdagen.
bjornl schreef: 07 okt 2020, 20:52 Dit kan toch niet zo zijn dat ik tot januari moet gaan wachten op 2 remhendels van een Stromer ST1 2020?
Het kan altijd eens zijn dat een onderdeel op is bij Stromer. Zeker bij producten die ze in eigen beheer (laten) maken. Maar een half jaar wachten op een remhendel voor hun meest recente model van een paar maanden oud is schandalig.

Persoonlijk vind ik dat de dealer of Stromer dan maar een remhendel van een voorraad-ST1 moeten halen om jou van dienst te zijn.

Ik neem tenminste aan dat het defect aan je remhendel ertoe leidt dat je je ST1 momenteel niet veilig en conform wetgeving kunt gebruiken?
Gelukkig beperkt tot lakschade, maar word wel vergoed door de verzekering, maar ik vind het sowieso erg schandalig dat 2 remhendels een levertijd hebben van 4-5maanden, stel ze waren afgebroken had je die periode geen gebruik kunnen maken van de fiets omdat ze dit soort delen niet snel leveren kunnen.
Als het nu een fiets van een paar honderd euro was van een vaag/onbekend merk had ik er mee kunnen leven, maar ik vind dit schandalig voor een bekend merk als Stromer, en in deze prijsklasse.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Begrijp me niet verkeerd; ik vind de levertijd krankzinnig aangezien je op een gloednieuw model rijdt. Stromer hoort de onderdelenvoorraad voor dit model 100% op orde te hebben voor minimaal de komende twee jaar.

Maar eerlijk is eerlijk, als je je Stromer nu wel gewoon kunt gebruiken omdat het enkel cosmetische schade is, dan zou ik daar weliswaar misnoegd over zijn en dat ook aan de dealer laten weten, maar ik zou er ook weer niet heel hoog van in de gordijnen vliegen (en niet eisen dat ze een voorraadmodel onklaar maken). Iets met kool en sop. Dat zou anders liggen als je je bike nu niet zou kunnen gebruiken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En als die cosmetische schade dan toch zo'n probleem blijkt te zijn : neem een lakstift en werk de lakschade bij.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Stromeur schreef: 07 okt 2020, 21:25 Begrijp me niet verkeerd; ik vind de levertijd krankzinnig aangezien je op een gloednieuw model rijdt. Stromer hoort de onderdelenvoorraad voor dit model 100% op orde te hebben voor minimaal de komende twee jaar.

Maar eerlijk is eerlijk, als je je Stromer nu wel gewoon kunt gebruiken omdat het enkel cosmetische schade is, dan zou ik daar weliswaar misnoegd over zijn en dat ook aan de dealer laten weten, maar ik zou er ook weer niet heel hoog van in de gordijnen vliegen (en niet eisen dat ze een voorraadmodel onklaar maken). Iets met kool en sop. Dat zou anders liggen als je je bike nu niet zou kunnen gebruiken.
Klopt helemaal! dit is ook absoluut niet mijn uitgangspunt, en ik verwacht ook echt niet dat de dealer dit soort opties moet aanhalen, wat ik al zij, mijn fiets is hierdoor nog prima rijdbaar, maar ik stond alleen versteld van hoe lang de levertijd op de onderdelen is.

De dealer vond dit ook erg dat dit zo lang moet duren, dus ik heb ze als advies ook gegeven om misschien zelf wat meer voorraad te hebben voor dit soort onderdelen, zij verkopen genoeg Stromers dus als je hierdoor weer goede service bieden kan is dat alleen maar mooi! en dit vonden ze een erg goed idee, alleen had dit op dit moment weinig meerwaarde :P
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Niet een verhaal waar ik vrolijk van ben geworden... Mijn fiets staat al meer dan een maand bij de FM. Er komt onder garantie (fiets is al uit de garantie) een nieuwe voorvork in. Blijkbaar is dit al de tweede keer met dit euvel (er is inmiddels een modificatie aan dit onderdeel aangebracht waardoor dit niet meer voor zal komen... ik hoop het) FM heeft mij een ruil fiets aangeboden. Ben niet zo’n winterfietser..

Ik werk bij een bedrijf waar ik in 2 dagen een zending in het zuidelijkste puntje van Argentine kan hebben..

Maar goed, nieuwe voorvork zou mij 800 euro gaan kosten.. dus klaag niet..
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Karst schreef: 02 jan 2021, 12:45 Ik werk bij een bedrijf waar ik in 2 dagen een zending in het zuidelijkste puntje van Argentine kan hebben..
Bij zo'n bedrijf heb ik ook gewerkt. Je weet ook wat dat kost ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Daar heb je ook weer gelijk in... ik weet niet hoe Stromer de parts distributie doet. 1 keer in de maand een pallet per pendeldienst naar elk land waar ze hun fietsen verkopen? Ik weet het bij God niet... maar 5 maanden is wel erg lang..
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Momenteel komen Stromer onderdelen vanuit een onderdelenmagazijn in Duitsland. Van daaruit zijn onderdelen binnen enkele dagen bij je dealer, mits ze in DE op voorraad zijn. Als onderdelen in DE op zijn, dan komen ze vanuit Stromer Zwitserland. Dat duurt langer, maar zeker geen vijf maanden.

Een levertijd van vijf maanden zegt mij dat de vork op is in DE en in CH en dat-ie nog gemaakt moet worden. Dat gebeurt in Taiwan. En dan moet het nog naar Europa. Gaat volgens mij via zeevracht en als jij in transport werkt dan weet je wel hoe laat het dan is ;)

Omdat Stromer niet tevreden is over de service van het externe magazijn in DE (outsourcing en Stromer is daar maar een kleine klant) zijn ze momenteel bezig met de bouw en inrichting van een Benelux hoofdkantoor in Nederland. Van daaruit zullen ook Stromers en onderdelen worden uitgeleverd. Dat moet de doorlooptijd flink verkorten (alles op voorraad binnen 1 a 2 werkdagen bij de dealer).

Zo ver is het alleen nog niet, en jij bent er helaas ook niet mee geholpen nu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie