Nieuwe enthousiaste gebruiker, en advies

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Achter het rode woordje "leasen" zit een link ... klik erop en er opent zich een nieuwe pagina met alle info. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

......trouwens de zaak waar jij het over hebt ,daar heb ik ongeveer 1.5 2 jaar terug een nare smaak aan over gehouden.

Ik had daar een conquerer vandaan nieuw ,wat allemaal erg lang duurde.
De fiets werd thuis geleverd door een stagiair
Kon niks afstellen etc etc
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb er mijn twee Stromers vandaan (ST1 X en daarna ST2 S) en dat is prima verlopen. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat ze destijds (2017) alleen nog Stromer Concept Store waren en er geen andere merken bij deden. Met twee superjongens in de werkplaats (Tom en Tommy) die kunnen lezen en schrijven met Stromers, altijd onderdelen op de plank, alles altijd snel opgelost, ik had er niks over te mopperen.

Een tijdje geleden zijn ze het assortiment gaan uitbreiden. Die QonQer (een 35km/u e-bike die kinderlijk eenvoudig illegaal is op te voeren naar 30km/u) hebben ze in eigen beheer uitgebracht en vond ik persoonlijk al niet passen bij een Concept Store van een niche SP-merk zoals Stromer. (Hé, je kunt netjes legaal, verzekerd en met helm op een premium Stromer rijden, maar nu bieden we je ook aan om illegaal, onverzekerd en zonder helm met dik 30km/u door de stad over het fietspad te jakkeren.) Daarna haalden ze grote Stromer-concurrent R&M in huis en MTB Cycletech.

Het wordt allemaal wel erg groot en veel nu en wellicht ben jij daar slachtoffer van geworden met levering van die QonQer.

Mijn persoonlijk contact met deze winkel is trouwens nog altijd uitstekend.

Waar het vooral om gaat is dat je vertrouwen houdt in de werkplaats, daar zul je het meeste mee te maken hebben. Als een stagiair je zadel niet af kan stellen... ik zou het ze vergeven als je de rest nog wel goed voelt. Maar als je ze bezoekt en het bevalt nog steeds niet, dan lekker een andere dealer zoeken.

Ik ken een uitstekende dealer in Groningen, doen ook lease, leenfietsen, leveren in het hele land en doen wél nog steeds alleen Stromer. Je zou met ze kunnen bespreken hoe zij, met jouw kilometrage, service op die afstand kunnen bieden. Herveld is ook een optie, maar ook een eind weg. Prima zaak, zeer kundige werkplaats.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Hm......


De cycletech heb ik ook het een en ander over gelezen....maar stromer still King denk ik


Bedankt weer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je interesse hebt in een riem, dan is de MTB Cycletech zeker ook een idee, net als de Klever X-Speed PINION. De Klever heeft zelfs een iets hogere topsnelheid dan Stromers. Als jij veel in stedelijk gebied rijdt, dan is dat een serieuze optie. Maar als je veel in de wind fietst, dan legt de X-Speed PINION het af tegen de Stromers, want met wind tegen stort de ondersteuning van de Klever vrij hard in.

Dat laatste geldt ook voor de MTB Cycletech Code. Plus ze hebben zeer lange levertijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 18 sep 2020, 18:43 legt de X-Speed PINION het af tegen de Stromers, want met wind tegen stort de ondersteuning van de Klever vrij hard in.
De sterkere motor die op komst is zou daar normaliter minder last van moeten hebben ... 800 W motor + (2 x 1200 Wh) batterij = 😍
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie