Alleen een Stromer-fiets? Of ook auto, motor bij u thuis, gezin?

Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Hier blijven de auto('s) gewoon.. Met het OV vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is niet te doen, en kan niet 5 dagen in de week met de fiets in verband met kinderen die naar KDV of school gebracht moeten.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb met de gedachte gespeeld om de tweede auto weg te doen maar dat gaat niet gebeuren. Hoewel ik zoveel mogelijk de Stromer probeer te gebruiken, loop ik toch vaker dan me lief is tegen praktische problemen aan: teveel bagage of te weinig tijd om de accu op te laden voor de terugreis.

Mijn motor heb ik 2 jaar geleden verkocht maar dat had niets met de Stromer te maken.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

We waren er in eerste instantie voornemens de tweede auto te behouden. Mijn vrouw en ik werken allebei 5 dagen in de week. Ik op 42,5km enkel WW-verkeer en mijn vrouw op 26km WW-verkeer. In onze situatie betekend het dat er dus elke werkdag iig iemand op de stromer moet/mag als er geen tweede auto meer is. Je kunt je voorstellen dat het bij mooi weer 'mag' is maar bij slecht weer (met name harde wind icm met regen) het meer omslaat naar 'moet'. Nadat de tweede auto 1,5 maand stil had gestaan hebben we hem alsnog weg gedaan. Na ruim anderhalf jaar kan ik zeggen dat we de tweede auto niet missen. Het regent in dit land echt heel veel minder dan dat het droog is! :ay
De eerste auto zou ik toch niet kunnen missen ivm vakantie vrienden en familie bezoek en laadruimte.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

We hebben 1 auto, een Stromer, een bakfiets (urban arrow) en een Greenwheelsabonnement.
En natuurlijk racefietsen en stadsfietsen.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

2 auto's (de grote staat 98%stil)alhoewel het laatste jaar ivm. de verbouwingen....... elektr. ondersteunde fiets, SP, gravelbike en racefiets; voor de fun een WETA trimaran waar ik ook wel eens een visje/patatje mee haal in Volendam of Hoorn/mee met vakantie.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

2 auto’s, 4 racefietsen, 2 atb’s, 2 stadsfietsen, 1 kinderfiets en 1 ST3.
ST3 heeft sinds corona schandalig veel stil gestaan omdat door het volledig wegvallen van de files de auto significant sneller was en ons leven behoorlijk anders werd ingeregeld.
Nu school weer begonnen is voor het kleine dametje weer naar normaal ritme en weer lekker Stromeren.
Nu alleen nog een virusje kwijtraken (geen c....) wat al bijna 4 weken mijn luchtwegen zit te pesten.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Tent, vouwwagen, huurcamper :)
Helaas is de tent geen optie meer door het fysieke gestel van mijn vrouw. Campers, ik mag ze niet...........puur een mening :D
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Mr.T.
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2018, 09:37
Locatie: thuis
Merk SP: ST3 Pinion C1.12
Km-stand: 30.000

Bij ons is de tweede auto ook gebleven, alleen staat die al bijna anderhalf jaar stil en wordt deze nog sporadisch gebruikt. Onze zoon is nu met zijn rijbewijs bezig dus de tweede auto krijgt een goede bestemming. Woon-werk gaat in zijn geheel met de Stromer en alleen bij gladheid wil ik de auto nog eens nemen.
3e Stromer: ST3 Pinion LE ABS (983 accu)
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)

Enkele reis WW 30 km
Plaats reactie