Alleen een Stromer-fiets? Of ook auto, motor bij u thuis, gezin?

vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik ga tegenwoordig alleen nog maar met de SP naar het werk. Echter als het onder de 3 graden wordt, dan ben ik bang voor lokale bevriezing en daardoor wegglijden. In dat soort gevallen gaat mijn voorkeur toch uit naar de auto. Misschien dat ik vanwege de corona crisis in dat soort situaties in de toekomst kan kiezen voor thuiswerken in plaats van naar het werk toe gaan. Vooralsnog blijft de auto nog even staan om te zien hoe het gaat als het vriest en wat de toekomst gaat brengen.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Toevallig thuis juist net een tweede auto aangeschaft na zelf bijna de helft van m'n leven autoloos te zijn geweest. We wonen wat buitenaf en vijf dagen per week met de speedpedelec naar m'n werk moeten ook als het hondenweer was, ik s'avonds moet werken, of ik wat slecht geslapen had dat begon me wat tegen te staan. M'n vriendin heeft beroepshalve een auto nodig dus dat kom je toch al snel bij twee wagens uit.

Tis wel een zuinige stationwagon geworden. Praktisch voorop. Verbazend hoe fatsoenlijk een 1 liter drie cilinder turbotje tegenwoordig rijdt trouwens. Binnenkort laat ik iig. een trekhaak monteren voor een fietsendrager :D
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
ocra

Lekker geluidje he met een 3 cilinder :lol:
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

Momenteel nog 2 wagens. Polo van de vriendin gaat nu de deur uit. Met mijn avensis wil ze helaas niet rijden wegens te groot en automatic, dus kijken we om een Seat Leon aan te schaffen. Het idee is om vanaf mijn wagen de deur uit gaat deze bij wijze van test niet te vervangen. Daarmee dat ze een iets grotere hatch koopt.
De toyota weet wel van geen opgeven, 14j ondertussen en zo goed als geen noemenswaardige kosten.
Het is wel een slurper maar sinds in de ST1 heb, heb ik er misschien 3 keer mee gereden.
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

2 auto's, en dat zal zo blijven aangezien we, zeker als ooit alles weer normaal wordt, voor ons (vrijwilligers-)werk af en toe allebei een auto nodig hebben. Daarnaast een legertje fietsen voor diverse gelegenheden. De Stromer is er puur voor ww-verkeer.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Een grote Skoda voor familie bezoek en af en toe woonwerk. Betaal door mijn ST1 inmiddels meer belasting voor deze Skoda dan diesel. Ivm een sleurhut is een kleinere auto (nog) geen optie. Ik broed nog op een oplossing. Volgens mijn fm ben ik binnenkort de eerste met 10 k op de teller. :dwarf:
Verder nog een transportfiets voor in de stad en een Jan Janssen voor de fun.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 01 sep 2020, 21:58 Ivm een sleurhut is een kleinere auto (nog) geen optie.
Tent, vouwwagen, huurcamper :)


(Tent!)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Stromeur schreef: 01 sep 2020, 22:13
Peerke1960 schreef: 01 sep 2020, 21:58 Ivm een sleurhut is een kleinere auto (nog) geen optie.
Tent, vouwwagen, huurcamper :)


(Tent!)
Daktent
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik heb naast mijn ST3LE ook een 15 jaar oude cube, een bakfiets en een vw t4 camper uit 2003. Daarnaast gebruik ik indien nodig (lees: het is k** weer en de t4 is met mijn vriendin mee) de trein of bus.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mijn vrouw en ik doen samen met een Volvo V70 5cil 2.0l op aardgas en 2 electrische fietsen. We wonen beide 17 km van ons werk en fietsen vrijwel alle dagen ons woonwerk.

Mijn dochters wonen 60 en 90 km bij ons vandaan en ze kregen onlangs 2 Aygo’tjes die betaald zijn door de sponsor van onze voormalige gezinswoning.

Naast de e-bike’s fietsen we beide met een racefiets. Treinen en vliegen doen we niet meer. Busten Pre-Corona naar de sneeuw maar dat is nu afgelopen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie