Mijn Stromer gaat weg omdat ik me onzeker voel tussen de auto's

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

jjj schreef: 26 jul 2020, 12:13 De ST5 van de foto heeft van begin af aan deze spatbordverlengers gehad; erg fijn. Dikke aanrader.
Dank je, maar besteld :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

MarcelH schreef: 26 jul 2020, 16:35Dank je, maar besteld :cool2:
Daar ga je geen spijt van krijgen!

Groet Jeroen
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Heb vorig jaar ook een ongeval gehad met men ST3. Een racefietser, komende uit een zijweg (met omgekeerde driehoek) gaf geen voorrang en stond plots schrijlings voor me. Geen ontwijken mogelijk, ST3 total loss en kneuzingen in de benen en de onderrug. Nieuwe fiets van de verzekering gekregen, maar inderdaad. De eerste maanden, zelfs nu nog, fiets ik toch met enige reserve en ongerustheid. Alle begrip voor je beslissing. Hou je goed en herstel maar snel.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Hage schreef: 26 jul 2020, 18:36 Heb vorig jaar ook een ongeval gehad met men ST3. Een racefietser, komende uit een zijweg (met omgekeerde driehoek) gaf geen voorrang en stond plots schrijlings voor me. Geen ontwijken mogelijk, ST3 total loss en kneuzingen in de benen en de onderrug. Nieuwe fiets van de verzekering gekregen, maar inderdaad. De eerste maanden, zelfs nu nog, fiets ik toch met enige reserve en ongerustheid. Alle begrip voor je beslissing.
Fijn dat je weer fiets; enige reserve kan nooit kwaad.
Hage schreef: 26 jul 2020, 18:36 Hou je goed en herstel maar snel.
Dat snel gaat helaas niet meer lukken :lol: :lol: :lol:
ocra

Shit he mooi klote dat je op basis daarvan moet besluiten dat het voor jou niet werkt. Des te opvallender is dat je dus ook motorrijder bent waardoor je al heel bewust was van de kwetsbaarheid van een 2 wieler. Hopen dat je wel weer op de motor durft te stappen op termijn!

Overigens hoor ik steeds meer geluid in mijn omgeving dat mensen niet meer kiezen voor SP of toch overstappen op iets anders, grotendeels door de positie op de weg. Zelfs zonder een gruwelijk ongeluk als Stromend en JJJ te hebben gehad. Lijkt me toch wel een spijtige ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik begrijp U volkomen en ken dat geveoel van gevaarlijk tussen de autos.
Daarom neem ik wara nodig het heft in eigen hand en ga het fietspad op. Dan maar een boete. De politie begrijpt het wel, zo hoor ik. We zijn ongelukkig in het verkeer tussen de autos gemangeld.
Het aou bete zijn als Veilig Verkeer Nederland zich daar eens druk over maakt, in plaats van ons weer een verplicht lespakket aan te smeren.
Succes met uw keuze.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Met de wijziging van de regels voor de speed pedelec van het fietspad naar de rijweg had de minister van verkeer beloofd ook de automobilisten te gaan voorlichten. Ik heb helaas na 2-3 jaar nog geen enkele voorlichting hiervan meegekregen en dus waarschijnlijk medebestuurders ook niet. Zo lang dat niet gebeurt kunnen we denk ik blijven rekenen op onbegrip en aggressie als speed pedelc rijders. Dit komt de veiligheid niet ten goede.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Commuterplus schreef: 28 jul 2020, 13:39 Ik begrijp U volkomen en ken dat geveoel van gevaarlijk tussen de autos.
Daarom neem ik wara nodig het heft in eigen hand en ga het fietspad op.
Het rare is juist op het fietspad het ongeluk gebeurde. Ik reed (Verplicht) op het fietspad met 30 km/h, de max toegestane snelheid op een breed fietspad. Doordat een fietser zonder richting aan te geven naar links ging, was er geen ruimte meer om te passeren. Daarna deed ik een verkeerde paniek/rem actie en ging ik over de kop. Dat remmen met ABS had ik pas uitgebreid geoefend tijdens een veiligheidstrainingen op de motor.

Wanneer ik nu op de pedelec stap zit mijn angst hem vooral in het feit dat je niet herkend wordt als speed pedelec met je hogere snelheid. Te vaak zie je tegenliggers die je afsnijden, auto’s uit zijstraten die je afsnijden, auto’s uit uitritten die je niet eens zien en ga zo maar door.. Gelukkig heb ik dit niet op het fietspad met andere fietsen.
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Ik begrijp het ergens wel, dat die angst ontstaat, zeker na een zwaar ongeval. Ik ben zelf een week geleden bijna geplet door een streekbus, die eerst dicht achter me ging rijden, waardoor ik voor m ben uitgeweken naar de fietsstrook. Tijdens het inhalen, het bleek een gelede bus te zijn, moest de bus uitwijken voor tegemoetkomende bus en was de chauffeur blijkbaar vergeten dat ik ernaast reed.
Aangezien het al het derde voorval was met een bus op die weg, heb ik een klacht ingediend.
Voor woon- werk fiets ik standaard om, prachtige fietsroute, vrijwel zonder autoverkeer.
Screenshot_20200729-141446_Maps.jpg
Screenshot_20200729-141446_Maps.jpg (1.07 MiB) 3435 keer bekeken
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
WillemvdK
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2020, 20:50

Ik heb m'n Stromer nu net een week of twee en ik ervaar dit nu ook al elke keer. In het buitengebied mag ik bijna overal op het fietspad of, samen met alle fietsers, op de weg.

Maar waar een los fietspad is merk ik dat veel automobilisten het er niet mee eens zijn dat ik op de weg fiets. Ondanks dat het op die punten verplicht is (gezien de borden). Ik krijg hier niet alleen claxons en middelvingers maar ik ben ook al een keer afgesneden door een auto die mij inhaalde en me daarna de berm indrukte. Al toeterend.

Het stoort me best wel. Ondanks dat ik weet dat ik niks verkeerds doe, is het toch negatieve energie waar ik geen zin in heb. Jammer.

Overigens blijf ik volhouden hoor ;)
Plaats reactie