Stromer kopen bij een dealer die stopt: hoe zit het met garantie en service?

Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Stromeur schreef: 08 okt 2017, 23:12
Ik denk dat je hier een onderscheid moet maken tussen service binnen garantie, en service buiten garantie.
Dan heb ik het over service BINNEN garantie. Als het iets is wat niet in de garantie valt (dat kan inderdaad ook binnen die 2 jaar) dan zit je/ik mogelijk inderdaad met langere reparatietijd als ze het niet op voorraad hebben. Zaken als cassettes en kettingen etc hebben ze uiteraard wel liggen. je krijgt wel een speed pedelec tijdens de reparatie maar geen Stromer bij deze dealer, want die hebben ze niet meer.
Stromeur schreef: 08 okt 2017, 23:12 Vraag Stromer zelf wat het beleid hierin is, en niet de dealer die jou graag de fiets wil verkopen. Vraag het per e-mail, dan heb je dat in ieder geval zwart op wit. Mij is namelijk al eens service (binnen garantie en met een supersimpel probleem!) op een Stromer geweigerd door een dealer, omdat ik de Stromer niet daar had gekocht.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar Stromers antwoord hierop, en ik denk dat de vraag nog wel vaker voorbij zal komen. Dus als je hier zou willen laten weten wat Stromer zegt: graag!
Je hebt gelijk.
Ik zal morgen eens een mail daar aan wagen als ik het niet vergeet en dan hou ik jullie op de hoogte.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik ben ook erg benieuwd naar de uitslag. Ik heb mijn ST2 een maand geleden gekocht bij een dealer van het eerste uur in Voorburg. Deze stoppen ermee omdat ze een meningsverschil hebben met Stromer over het aantal dealers in de directe omgeving van hun winkel. Hierdoor kwam hun marge onder druk te staan, omdat ze ook al het nodige hadden geinvesteerd in onderdelen op voorraad. Omdat ik daar drie jaar geleden mijn ST1 heb gekocht, kon ik tegen 35% korting een ST2 uit voorraad te kopen (prijsverschil 2300 euro!). Volgens die dealer kan ik voor de garantie bij elke stromer dealer terecht. Dit zou in overleg zijn met Stromer Zwitserland.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Stromeur schreef: 08 okt 2017, 15:20
Lomito schreef: 28 sep 2017, 22:54 Volgens mij gaat die dealer in Leeuwarden stoppen als Stromer-dealer
Je had gelijk. (Ze zeggen het desgevraagd dus niet, maar het is wel zo. Brrr....)
Jemig

Deze post geheel niet gezien 😢

Ik heb ook in LwD geinformeerd naar de S, maar toch besloten voor een demo te gaan, uiteindelijk is bouwjaar/km bepalend voor de restwaarde, en dan maakt een half jaar jonger niets meer uit.

Ik heb geen negatieve ervaring met de lokale dealer, maar weet nu het volgende over Stromer garantie:

Als je hem bij een andere dealer koopt dan waar je de garantieclaim indient, moet deze dealer de fiets laten overzetten naar zijn Stromer account. Dit kan echt n probleem zijn... bij mij duurde dit twee!! Weken pas hierna kon het onderdeel worden besteld.
De vertegenwoordiger van Stromer is er zelfs aan te pas geweest!

Mijn nieuwe dealer gaf zelfs aan dat ze alleen onderdelen vergoed kregen, ik moest de uren netjes afrekenen. Begreep ik wel, zij hadden ook geen marge op de nieuwverkoop.

Dus wees je hiervan bewust! Pennywise poundfoolish :ai
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ai.

Nu hebben we dus vragen over service binnen garantie en service buiten garantie, en bij eigen dealer (dus waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft) of bij een andere dealer, met die kanttekening dat de keus voor een andere dealer natuurlijk pure noodzaak is als je eigen dealer ermee stopt. Misschien werkt het dan wel anders dan wanneer je er vrijwillig voor kiest om je Stromer voor service/garantie naar een andere dealer te brengen. En dan heb ik het nog niet eens over eventuele coulance (wat deels afhankelijk zal zijn van Stromer, en deels van de dealer).

Ik ben nu zo langzamerhand wel heel erg benieuwd naar het officiële standpunt van Stromer hierin.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 09 okt 2017, 22:34 Garantie zal niet het probleem zijn, voor Stromer maakt het niets uit of ze onder garantie onderdelen en/arbeid vergoeden via dealer A of B.
Dit is, volgens de ervaringen van Fastedde, dus wel degelijk een probleem, en daarmee is mijn interesse in het officiële Stromer-beleid dan ook meer dan gewekt.

Service en coulance is inderdaad een ander verhaal. Daarin zal iedereen de dealer moeten kiezen waar hij/zij zich prettig bij voelt, en de consequenties moeten aanvaarden bij het kopen van een potentiële weesfiets. (En soms weet je dit van tevoren, maar soms ook niet, zo blijkt helaas..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik had van mijn dealer begrepen dat zelfs de arbeidsuren vergoed worden door Stromer. Maar blijkbaar dus niet bij een weesfiets. Dat is wel even slikken... verder zou het mij niet verbazen als Stromer in geval van een weesfiets dezelfde regeling heeft als voor demo-fietsen: 1 jaar van de garantie inleveren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: "Weesfiets":

Die mag in het Stromer Forum woordenboek :ay (Samen met Elvissen, beschaafde verslaafde, de Witte-mod, Strofie en nog wat van die woorden, die ik hier in de ruim 6.000 posts die we inmiddels verder zijn al voorbij heb zien komen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 09 okt 2017, 22:46 ...Stromer Forum woordenboek ...
Geen datalimiet-stress?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 09 okt 2017, 22:45 Ik had van mijn dealer begrepen dat zelfs de arbeidsuren vergoed worden door Stromer. Maar blijkbaar dus niet bij een weesfiets. Dat is wel even slikken... verder zou het mij niet verbazen als Stromer in geval van een weesfiets dezelfde regeling heeft als voor demo-fietsen: 1 jaar van de garantie inleveren.
Dat laatste denk ik niet. Als je de garantievoorwaarden mee krijgt, zijn dat de voorwaarden die gelden. Een demo is een "gebruikte" Stromer, of Stromer met lichte schade o.i.d. zodat-ie niet als "nieuw" kan worden verkocht, dat is een ander verhaal en deze worden ook expliciet verkocht onder andere garantie-voorwaarden.

Wat het weesfiets-standpunt van Stromer is, en het standpunt bij een vrijwillige keus om voor garantie bij een andere dealer aan te kloppen, dat weet ik dus niet. Kan best zijn dat de ene dealer hier anders mee omgaat dan de andere. Bijvoorbeeld: Stromer zegt dat elke dealer garantie-werkzaamheden moet uitvoeren, maar niet elke dealer doet dit. Of andersom: dealers zijn dit niet verplicht, maar sommigen doen het bij wijze van service wel.

Ik heb geen flauw idee welke van deze het is en hoop dat iemand de moeite neemt om dit rechtstreeks bij Stromer te checken. Ik zal ook eens een poging wagen bij de NL Sales Manager om hier opheldering over te krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 09 okt 2017, 22:52
Stromeur schreef: 09 okt 2017, 22:46 ...Stromer Forum woordenboek ...
Geen datalimiet-stress?
Nèh, letters zijn veeeeeeeeel minder erg dan pixels :geek:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie