Stromer kopen bij een dealer die stopt: hoe zit het met garantie en service?

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

[Discussie afgesplitst van het "Stromer-ontmoetingen in het wild"-topic. Stromeur.]

Bummer! Zag een dieler in Leeuwarden die de stromers met 20% korting verkoopt, marktplaats. St2s voor 7 ruggen...maar dan nieuw. Idem witte st1x :x :x :x :bh: :bh: :oops: . Grrr. Ga daar maar ff kijken Fastfedde

Grt aw
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ga ik zeker doen, zet mn St2 nu op MP en forum te koop
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST2 S die ze daar in LWD te koop hebben staan is ook nog jouw maat volgens mij: 20" 8-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Awv schreef: 28 sep 2017, 21:17 :x :x :x :bh: :bh: :oops:
Zo gaat dat: einde seizoens-uitverkoop, altijd even slikken voor iedereen die in het voor- of hoogseizoen heeft gekocht voor de volle prijs. Ik ook hoor met mijn ST1 X. Maar zie het maar zo: wij rijden er al lekker maaaaaaaanden op rond, in prachtig weer!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik hoop dat ik mijn punt duidelijk gemaakt heb, de fiets die je koopt is veel meer dan alleen de fiets. Als je een fiets met forse korting koopt krijg je nog steeds die fiets maar krijg je al dat andere ook?
Vind je uiteenzetting goed, daar had ik zelf niet over nagedacht (zit nl wel aan een Stromer in de aanbieding, waar dan ook, te denken). Maar als je een voordeel van pak 'm beet € 1.000 kunt pakken (kom je al gauw aan met die 20% korting) dan is het een overweging waard. Een deel van die korting zul je dan mogelijk kwijt zijn aan het feit dat je minder coulance krijgt van je adoptie FM en dus iets (meer) voor reparatie, vervangingsonderdelen kwijt zijn, maar als je daar vaker komt is dat ook een kwestie van opbouwen van die coulance en gunfactor. Toch? Desalniettemin ga ik je opmerkingen wel opslaan en meenemen :bf:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Doe mij een lol en koop een fiets met korting. Beter nog: koop de fiets van Fastfedde. ..ed.
Good value 4 money. (Ik ken m niet...maar zie op het forum veel liefdevoor zn fiets...net als de rest of us trouwens )
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

1000 euro maak je namelijk niet snel goed met service.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Awv schreef: 29 sep 2017, 14:53 Doe mij een lol en koop een fiets met korting. Beter nog: koop de fiets van Fastfedde. ..ed.
Good value 4 money. (Ik ken m niet...maar zie op het forum veel liefdevoor zn fiets...net als de rest of us trouwens )
Die liefde spat van het forum af :cool2: dat zou ook het probleem niet zijn.
Ik kan een fiets (deels, tot iets van €1.500) via het fietsplan hier op het werk aanschaffen en dat moet via de FM + nog wat voorwaarden.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik kan ook een fiets kopen bij een dealer die er mee stopt nieuwe Stromers te verkopen (en dus flink korting biedt). Volgens hen is de garantie op de fiets gewoon gegarandeerd bij hen (2 jaar toch?) alleen na de garantieperiode krijgen ze hun spullen niet meer direct via Stromer en zal een reparatie of onderhoud langer kunnen duren. Dan zou het toch geen probleem mogen zijn om van dealer te veranderen? Die 2 jaar koop je dus niet alleen de fiets, maar toch ook de Stromer garantie en service.
Stromer schijnt meer het automotive principe te hanteren bij garantieperikelen (dat ze ook arbeid vergoeden van de 'wees'fietsenmaker ipv de fietsenmaker waar de fiets gekocht is). Bij Sparta etc vergoeden ze (blijkbaar) alleen de arbeid als de garantiereparatie oid ook plaatsvindt bij de dealer waar de fiets gekocht is. Doe je dat bij de buurman dealer, dan krijgt hij alleen het onderdeel vergoed en niet de arbeid. Of dat klopt weet ik niet, maar zou wel redelijk in lijn zijn met wat ik hier lees.

Ik heb zaterdag proef gereden op een ST1x. Niet lang, lang genoeg om zeiknat te worden, ook lang genoeg om te weten "dat ik dit ook wil". Het is een 20", ben rond de 1.95m en zit dus te twijfelen of ik nog ergens op een 22" moet proefrijden. Kan me voorstellen dat een dealer er niet op zit te wachten met dit als reden (die je natuurlijk niet hoeft te vertellen, dat snap ik). De 20" is een gevalletje op=op, deze week dus eens flink denken.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 08 okt 2017, 22:55 Volgens hen is de garantie op de fiets gewoon gegarandeerd bij hen (2 jaar toch?)
2 jaar op een ST2 of een ST1 X, 3 jaar op een ST2 S.
marco-hlv schreef: 08 okt 2017, 22:55 alleen na de garantieperiode krijgen ze hun spullen niet meer direct via Stromer en zal een reparatie of onderhoud langer kunnen duren. Dan zou het toch geen probleem mogen zijn om van dealer te veranderen? Die 2 jaar koop je dus niet alleen de fiets, maar toch ook de Stromer garantie en service.
Stromer schijnt meer het automotive principe te hanteren bij garantieperikelen (dat ze ook arbeid vergoeden van de 'wees'fietsenmaker ipv de fietsenmaker waar de fiets gekocht is). Bij Sparta etc vergoeden ze (blijkbaar) alleen de arbeid als de garantiereparatie oid ook plaatsvindt bij de dealer waar de fiets gekocht is.
Ik denk dat je hier een onderscheid moet maken tussen service binnen garantie, en service buiten garantie.

Vraag Stromer zelf wat het beleid hierin is, en niet de dealer die jou graag de fiets wil verkopen. Vraag het per e-mail, dan heb je dat in ieder geval zwart op wit. Mij is namelijk al eens service (binnen garantie en met een supersimpel probleem!) op een Stromer geweigerd door een dealer, omdat ik de Stromer niet daar had gekocht.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar Stromers antwoord hierop, en ik denk dat de vraag nog wel vaker voorbij zal komen. Dus als je hier zou willen laten weten wat Stromer zegt: graag!
marco-hlv schreef: 08 okt 2017, 22:55 Ik heb zaterdag proef gereden op een ST1x. Niet lang, lang genoeg om zeiknat te worden, ook lang genoeg om te weten "dat ik dit ook wil". Het is een 20", ben rond de 1.95m en zit dus te twijfelen of ik nog ergens op een 22" moet proefrijden.
Het breekpunt ligt volgens Stromer bij een lichaamslengte van 1,85cm. Dus op papier ben je te groot voor een 20" Stromer. Maar beter te groot dan te klein. Als je mij op een 22" Stromer zet, dan moeten er blokjes op de trappers anders kan ik er niet bij :lol: . Maar ben je wat te groot, dan kun je met de positie van je zadel (horizontaal en verticaal) en eventueel een langere stuurpen vaak een heel eind komen.

Neemt niet weg dat ik de framemaat persoonlijk nooit van de prijs zou laten afhangen. Straks heb je een (alsnog) peperdure Stromer die niet lekker zit. Ik zou zeker ook een 22" proberen.

Vraag desnoods of je die 20" even in optie kan laten zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie