Stromer ontwikkelingen, wat willen we graag zien in 2021?

Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Oh .. dan zijn mijn vermoedens niet correct. Snel naar achter plaatsen dan die standaard. Lekker gemakkelijk droog draaien van de ketting :bf:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JeroenH schreef: 14 jul 2020, 12:57 de fietsstandaard wat verder op de liggende achtervork lijkt mij ook wat handiger.
En wat precies vind je daar dan - ondanks het feit dat je geen Stromer hebt - "wat handiger" aan ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kan mijn fiets gewoon achteruit de garage rijden zonder dat de trapper op de standaard vastloopt. Dat gebeurde bij mij steevast als ik een Stromer leenfiets had.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als je hem opklapt voor je hem achterwaarts buiten rijdt is er toch geen enkel probleem ? ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Gemak dient de mens toch? Ik loop er dus ook wel eens tegenaan. Geen groot probleem maar als het niet nodig is ... wij hebben 5 fietsen in de garage die soms wat “gehusseld” moeten worden om je eigen fiets te pakken. Dan loopt het al gauw spaak, of trapper in dit geval ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb drie fietsen ... twee met de standaard t.h.v. de trapas en eentje met de standaard t.h.v. de achteras ... ik heb - op dat vlak - met geen enkele fiets een probleem.

Er zijn andere problemen aan een Stromer dan de positionering van de standaard.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk, er zijn "must haves" en "nice to haves". Oplossend vermogen bij (complexere) problemen staat wat mij betreft bovenaan Stromers must-have-lijstje.

Zo'n standaard verder naar achteren is een nice to have. Maar het is wel echt handiger, geen trapper meer die tegen je standaard aan kan tikken, dus je hoeft nergens meer op te letten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 14 jul 2020, 20:16 dus je hoeft nergens meer op te letten.
Je moet hem natuurlijk nog wel omhoog doen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja true, ik heb nogal lopen klunzen met dat Klever ding aanvankelijk. De standaard van mijn Es veert automatisch terug. Dus eerst zet ik de fiets recht en sta er een beetje dom naar te kijken, want *gebeurt niks?! En daarna nog een sierlijke beenzwaai op de verkeerde plek *gebeurt weer niks niet...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

+ een 100% waterbestendige accu.

Een fundamentele eigenschap van gebruik van elektriciteit in een buitenomgeving.

Ik heb mij nooit zorgen gemaakt om mijn Bosch accu die extern op de schuine buis van mijn RM zat.
Door stortregens gereden, dagelijks 2x accu eraf/erop om te laden en nog nooit één probleem gehad.

Het batterij compartiment hoeft wat mij betreft niet waterdicht te zijn zolang de contacten ongevoelig zijn voor condensvorming. Ventileren is in dat geval een betere optie.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Plaats reactie