Advies nodig!

Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Beste Stromers, inmiddels lees ik al ongeveer 3 maanden intensief dit mooie forum. Complimenten voor de inhoud die jullie samen vormgeven!! Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een account aangemaakt.

Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag. Ik heb woonwerk verkeer van 45km enkele reis. Is dit überhaupt mogelijk op een Stromer? Het gaat om het traject Rijssen - Apeldoorn. Redelijk rechttoe-rechtaan;-).

Vóór de duidelijkheid ik wil graag een Stromer aanschaffen. Krijg €1.500,- vanuit m’n werkgever. Kan ik beter wachten op de nieuwe ST2? Zomaar wat vragen die mij bezighouden.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Volgens mij moet het kunnen, maar zoals je vast al gelezen hebt hangt het heel erg van de omstandigheden af. Als je niet de lichtste bent, veel spullen meeneemt en een koude dag met tegenwind treft zou je wel eens pech kunnen hebben. Zeker als de accu wat ouder begint te worden.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Bastiaan schreef: 30 jun 2020, 09:27 Volgens mij moet het kunnen, maar zoals je vast al gelezen hebt hangt het heel erg van de omstandigheden af. Als je niet de lichtste bent, veel spullen meeneemt en een koude dag met tegenwind treft zou je wel eens pech kunnen hebben. Zeker als de accu wat ouder begint te worden.
Als je in genoemde situatie beschikt over de zwaarste accu en de instellingen een beetje tweakt is het goed mogelijk hoor. Ik heb een st3 le met grootste accu, ik heb bij min 5 na 25 km nog ruim 50% accu over. Als je de lader meeneemt of een extra lader op kantoor hebt geen enkel probleem.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Ik rij zelf met een ST1X 2 x 26 km met een 983 Wh accu en heb dan tot nu toe een procent of 40 - 45 over. Ik rij dan wel consequent op standje 3 :D . Het kan dus wel, idd ook afhankelijk van een aantal factoren. Eventueel een tweede lader aanschaffen voor op je werk zodat je op je werk ook kan laden.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

45km enkel op een Stromer met 984Wh accu en volle ondersteuning kan onder goede omstandigheden prima. Mogelijk wordt het in de winter (vorst, wind tegen etc.) iets krapper, maar dan schroef je de ondersteuning op een deel van je traject wat terug.

Accu weer bijladen naar 100% voorafgaand aan de terugreis is wel een must. Dus extra lader kopen om daar te laten liggen, of lader meenemen in je fietstas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dat ga ik wachten op de nieuwe ST2. Ga dan denk ik voor de introductie versie met grootste accu en extra lader voor op mijn werk.! Hopelijk komt de nieuwe ST2 snel beschikbaar en niet pas in februari 2021!
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Waarom zou je wachten op de nieuwe ST2? Ik verwacht dat die met zijn 5 versnellingen zeker niet fijner rijdt dan een ST1 en toch een stuk duurder gaat zijn. Als je bij wind mee en tegen dezelfde cadans wil houden, zul je meer dan 5 versnellingen nodig hebben (tenzij ze bij de ST2 alle vijf heel dicht bij elkaar liggen, maar daar ga ik niet vanuit). Op een ST1 (of ST3) kun je relatief makkelijk de cassette wisselen om de tandwielverhoudingen te hebben die bij jouw trapritme passen, dat gaat bij de ST2 niet lukken.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Zoran schreef: 30 jun 2020, 12:40 Waarom zou je wachten op de nieuwe ST2? Ik verwacht dat die met zijn 5 versnellingen zeker niet fijner rijdt dan een ST1 en toch een stuk duurder gaat zijn. Als je bij wind mee en tegen dezelfde cadans wil houden, zul je meer dan 5 versnellingen nodig hebben (tenzij ze bij de ST2 alle vijf heel dicht bij elkaar liggen, maar daar ga ik niet vanuit). Op een ST1 (of ST3) kun je relatief makkelijk de cassette wisselen om de tandwielverhoudingen te hebben die bij jouw trapritme passen, dat gaat bij de ST2 niet lukken.
Mee eens, ik zou daar mee wachten tot er praktijkervaringen zijn met de "5-bak". Het is ook weer duurdere en gevoeligere techniek en het kan allemaal stuk. Ik zou dan eerder voor de vorige ST2 (gebruikt) gaan. Die fietst beter dan de nieuwe ST1.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Hoi Schullie

Ik rij enkeltje 30 km met gemak, dat duurt met stoplichten wegopbrekingen etc ook precies een uur. Amersfoort Utrecht. Jij rechttoe rechtaan zeg je. Dan kan het maar kost dan denk ik zeker dik anderhalf uur. Je kunt wel blazen op sommige wegen, maar in de praktijk kom je van alles tegen. Daarbij moet je de zwaarste accu nemen want bij dat blazen gaat er behoorlijk wat vermogen door.
Ik rij St 1 nu wat mij betreft niet minderwaardig.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Wat Bastiaan zegt klopt zeker1 Ik ben best zwaar en neem veel mee . Dan betaal je tol.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Plaats reactie