Na gebruik speed bike is gewoon fietsen nooit meer hetzelfde

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik heb nog 2 niet electrisch ondersteunde fietsen. Een transportfiets voor de grove werkzaamheden zoals mijn moestuin bezoeken en van alles aan viezigheid meenemen. Mijn oude sportfiets voor de recreatieve rondjes met mijn vrouw. Zij fiets elektrisch en dan is deze fiets ideaal voor mij. De SP is voor woon-werkverkeer en voor alle ritjes waar ik tot voor een half jaar geleden de auto voor gebruikte zoals een vriend in Arnhem bezoeken, asperges halen in Alverna, ff naar de grens van Duitsland fietsen. Die doos op 4 wielen verzamelt op dit moment meer stof dan kilometers. :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Hey Peerke, da's grappig, bij die aspergeboer in Alverna (of eigenlijk OP Alverna zoals ze daar zeggen) kom ik ook wel eens. Mijn ST1 staat momenteel wel flink te verstoffen, ik kom eigenlijk alleen (hard)lopend de deur uit de laatste 6 weken.
Stromer ST1 2019, rood
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

wiseguy schreef: 06 mei 2020, 17:26 Hoe was het gegaan vanmorgen is het nog gelukt om je big Smile van je gezicht te halen tijdens het fietsen?
StroMarco schreef: 05 mei 2020, 22:37 Dit was ook mijn huivering om over te stappen. Het fietsen naar mijn werk bevalt echter zo goed dat ik dat vanaf morgen ook op een SP kan doen. De enkele reis van 24 km op een gewone fiets duurt nu zo'n 65 tot 70 minuten. Dat zal flink minder worden.

Voor de ritjes in het dorp hou ik wel mijn gewone fiets aan en voor het bos de mountainbike. Maar ik ben ook benieuwd hoe dat gaat bevallen en of het "gewone fietsen" niet een beetje een afknapper gaat worden.

Maar goed, daar kom je maar op één manier achter,.......doen!

Marco
Eerste rit vanaf het afleveradres in Amersfoort naar huis -36km- was inderdaad genieten. Je merkt dan ook gelijk dat een recreatief fietspad zoals bijvoorbeeld rondom Soesterduinen beter is op een gewone fiets. Morgen eerste WW-rit. 24 km bijna alleen maar rechtuit langs het ARK.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Zoran, prima asperges!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Voor iedere rit de juiste fiets is mijn motto:
  • Een 50 jaar oude Gazelle die ik rustig in de stad kan zetten zonder dat hij gestolen wordt.
  • Een fully MTB om te dollen op de single tracks
  • Een tot ebike omgebouwde tourfiets om met ebike-vrienden 30 km/h te toeren, en om wat verder snel een boodschap mee te doen
  • Een racefiets voor de workout met racefiets-vrienden en vakantietochten met de Topeak QR Beam Rack MTX fietsbagagedrager om de zadelpen. Past overigens ook op de Stromer
  • Een ST3 om in kortere tijd veel van de wereld te zien, met de kick van de acceleratie en het bochtenwerk zoals bij een motor. Vorige week 100 km met 33 km/h gemiddeld, standje 2 en nog 5% accu over. Tevens woon-werk 70 km nu je maar 100 op de A2 mag rijden.
  • Een Ducati SSC 750 motor. Leuk mee geraced op Assen en naar het world Ducati weekend in Italie gereden. Staat nu te koop op Marktplaats. De kick van de ST3 vervangt de motor helemaal !
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

wiseguy schreef: 05 mei 2020, 22:20 Je wil tenslotte iedere dag knallen op dat ding.
Hopelijk ga je dan alleen figuurlijk knallen... :roll:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

:lol: het blijft een machtig gevoel de kracht en souplesse van een Stromer fiets.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De kick heeft mijn Stromerverslaving 2,5 jaar in stand gehouden. Zaterdag jl. is mijn ST2S na 23.000km trouwe dienst verkocht om plaats te maken voor een mooie e-bike.
Tips zijn welkom😉
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Geen tips. Ik snap wel dat je na een Stromer eens toe bent aan een mooie e-bike :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Stromend: Waarom heb je besloten om je ST2s te verkopen en een mooie e-bike terug te kopen? Is dit de (belangrijkste) reden of zijn er nog meer redenen?
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie