We zijn er weer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dankzij aanhoudend gepruts door onze hosting provider Yourhosting is het Stromer Forum 4 dagen down geweest.

Excuus voor de overlast. Tegen deze muur van onbereikbare, onwillige, onkundige en defensieve support medewerkers, die bij elk teken van frustratie mijnerzijds met z'n allen de loopgraven in doken kon ik niet op.

Qua data zijn we "slechts" de posts van ik schat 17-4 1u tot 17-4 15u kwijt. Dat valt dus relatief nog mee.

Overstap naar een andere provider wordt as we speak geregeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenDV
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2020, 21:59
Locatie: Evergem

Welcome back!

Net op tijd om nog wat informatie te vergaren want ga aanstaande woensdag naar de fietsenmaker om een offerte te laten maken voor een Stromer ST5.

N
22/04/2020: Stromer ST5 besteld via o2o-leasing.
Afgehaald op 22/05/2020

Opties: Lazer Anverz helm (wit), Kinekt zadelpen , Abus Vouwslot BORDO GRANIT XPlus™ 6500,
Ortlieb Back-roller fietstas, Garmin edge explore
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hahahaha, welkom op het forum! Stel je vragen maar snel want we zitten nog steeds bij dezelfde provider :cry:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Eindelijk ! ... ik heb jullie gemist ! ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

What the hell hebben ze zitten rotzooien? Leek dat DB corrupt is geworden maar het leek erop of alles opnieuw erop gezet is (waar ze vrij lang over hebben gedaan)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 20 apr 2020, 21:14 What the hell hebben ze zitten rotzooien?
Het begon met een SQL-error. Er zou zomaar een tabel verdwenen zijn. Ik had niks gedaan, ik was boodschappen doen.

Contact opgenomen met support via chat: ik moest een online formulier invullen voor het terugplaatsen van een back-up, dan reageerden ze binnen een dag. Eerder was zoiets binnen 10 minuten telefonisch opgelost en kreeg ik keurig oorzaak en oplossing te horen, maar dat beheersen ze blijkbaar niet meer. Yourhosting bellen kan überhaupt niet meer.

Hier was ik niet mee akkoord, want op mijn vraag naar de oorzaak was het antwoord: "geen idee". Nou, dan kan het net zo goed aan de provider liggen, dus hoezo moet ik een dag wachten? Het was bovendien de zoveelste keer in korte tijd dat ik met een flut-reactie werd afgescheept bij een storing.

Met "geen idee" hadden ze me dus goed boos. De onkunde en desinteresse spatte er gewoon vanaf. Ik zal op dat moment wel even op een overgevoelig millennial-zieltje hebben gestaan.

Maargoed, geen keus, support formulier ingevuld, probleem uitgelegd, verzocht back-up terug te plaatsen van website + database. Dit kon ik eerder zelf vanuit de gebruikersinterface, maar dat was ook al dichtgezet/gewijzigd.

Tevens een ticket aangemaakt met een klacht over de doorlooptijd.

Na 23 uur werd mijn melding opgepakt (jaja, we nemen maximaal tijd). Maar in plaats van te doen wat ik vraag, zet iemand alleen de "Files" folder terug, controleert niet of de site up is en sluit beide tickets af met de opmerking dat het onterecht is dat ik verwacht dat ze meteen doen wat ik vraag, omdat ik geen Premium Support a 8 euro per maand afneem, waarbij ze binnen VIER uur reageren (.... mijn onderkaak ligt sindsdien nog steeds ergens op de grond).

Ergo, forum na meer dan een dag nog steeds down, en nu met een vies repliekje van Yourhosting op de koop toe. Weer contact gezocht met support via chat: oh ja, nee, dat is dan niet goed gegaan. Ze zouden er meteen die middag naar kijken. Niks meer gehoord.

Dat was zaterdagmiddag. Provider is op zondag is gesloten. (Was eerder ook niet zo.)

Maandagochtend blijkt de excuusmelding die ik op de voordeur van het forum had geplakt vervangen door een generieke Apache testpagina. Ik zie in de gebruikersinterface dat de public_html map leeg is.

Weer contact gezocht via de chat: ze zouden ernaar kijken. Oorzaak: onbekend. Tijdsduur oplossing: onbekend.
Rond 16u een update via Whatsapp gevraagd (ik dacht ik doe eens gek): zelfde lulverhaal van de volgende oelewapper.

De hele dag zag ik niks veranderen aan de bestanden in de gebruikersinterface, dus er is de hele dag niks mee gedaan.

Einde dag daarom de ticket met mijn klacht ook weer heropend i.v.m. een doorlooptijd van inmiddels 4 dagen voor een simpele backup na een storing met "geen idee" oorzaak.

Vervolgens zie ik rond 20u vanavond het forum online komen. Okeee, even zien wat ze zeggen in mijn ticket. Welnu: het is ze nog niet gelukt en ze gaan er morgen mee verder.

Wud?

ALSJEBLIEFT NIET ZEG, BLIJF AF!

Ook is de FTP hostnaam is gewijzigd. Geen idee waarom.

Zo te zien heeft Yourhosting nu alsnog de website en database backup van 16 op 17 april teruggezet, waar ik 4 dagen geleden al om vroeg, wat ik eerder eenvoudig zelf kon doen, en wat e.o.a. betwetertje waarschijnlijk niet wilde doen nadat ik mijn onvrede had geuit over hun gebrek aan service. ("Ik heb het gevoel dat u ons hiervan de schuld geeft". Klopt René, dat doe ik inderdaad.)

De enige "technische kennis" die ik nu van Yourhosting heb gezien, is de techniek om mensen "Premium Support" a 8 euro per maand aan te smeren voor ondersteuning die nog steeds in niks lijkt op de support die Yourhosting eerder gaf.

:bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik had de laatste paar dagen flink wat tijd over.... :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik niet :aq
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi stromer, we zijn er weer!. Ik had nog even naar hun reclame uitingen gekeken en ze een mailtje gestuurd dat ik hier niks van terug zag (supersnel, deskundig en we zijn er voor iedereen.........) tja, idd snel een andere.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay

Tot een half jaar geleden waren ze wel zo; altijd bereikbaar, deskundige antwoorden, prettige mensen om mee te praten. Nu onderscheidt Yourhosting zich in niets meer van andere grootgrutters wiens medewerkers je telkens opnieuw binnen de eerste minuten van een gesprek het bloed onder de nagels vandaan weten te trekken.

Back-ups heb ik nu weer lokaal. Als het forum morgen einde dag nog stabiel is, dan meld ik de verhuis van domein + hosting aan bij een andere provider. Welke, welk pakket etc. is al uitgezocht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie