Fietsenmakers (NL) sluiten voor nieuwe reparaties

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker netjes. Net als dat zorgpersoneel voorrang krijgt in bepaalde supermarkten. Helemaal prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nu nog waardering vanuit de overheid (niet alleen leeg handje klappen in crisis tijd na tientallen jaren bezuiniging) en dan zou het met deze groep mensen een stuk beter gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens, de door onze overheid meest ondergewaardeerde beroepen (zorgmedewerkers, handhavers en mensen in het onderwijs) zijn nu ineens de held van de dag. Na deze crisis mag de overheid hard over de brug komen, niet alleen nu met een beetje compensatie voor ZZP-ers, maar met fatsoenlijke CAO's voor specifieke beroepsgroepen.

Het gros van die handjesklappers zal dit weekend trouwens gewoon weer op het strand, op de markt en in de parken en natuurgebieden te vinden zijn. Ook zoiets...qua you never walk alone.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De mens heeft een kort geheugen, dus ik denk dat als het er op compensatie (en inderdaad: een flinke structurele compensatie) aan komt, iedereen dat verhaal over "de helden van onze maatschappij" al lang weer vergeten is. Droevig, maar het is niet anders. Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Inderdaad droevig... maar we kunnen de schuld niet (uitsluitend) bij de overheid leggen, die zijn maar deels betrokken bij de CAO-onderhandelingen. Wel bij overheid en semi-overheid, maar bij de schoonmaak en (delen van) de zorg is dat veel minder.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Handhavers en onderwijspersoneel zijn ambtenaren. Hun positie komt sowieso voor de volle 100% op het conto van de overheid. En hoe er in de zorg wordt gehandeld, daar had de overheid al lang een stokje voor moeten steken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 28 mar 2020, 11:47 En hoe er in de zorg wordt gehandeld, daar had de overheid al lang een stokje voor moeten steken.
Sterker nog, dat had nooit deels geprivatiseerd moeten worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Exact.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 28 mar 2020, 11:06 Inderdaad droevig... maar we kunnen de schuld niet (uitsluitend) bij de overheid leggen, die zijn maar deels betrokken bij de CAO-onderhandelingen. Wel bij overheid en semi-overheid, maar bij de schoonmaak en (delen van) de zorg is dat veel minder.
Op zich heb je een punt, maar die constante focus op (bijna) alleen de economie de laatste 30-40 jaar oid verklaart economische groei en veel geld verdienen tot heilig. Dit heeft enorme inkomen ongelijkheid en minachting voor mensen die met hun handen werken tot gevolg. Ofwel: schoonmakers, mensen in de zorg, leerkrachten, monteurs, boeren, etc. Vanuit die positie is het dan gemakkelijk om daarop flink te bezuinigen of de verantwoordelijkheden zo te leggen dat het geld verkeerd terecht komt (lees: zodat dat geld naar enkele individuen kan).

Kortom: een groot deel van de schuld ligt in mijn ogen wel degelijk bij de overheid.

Voorbeelden van geld dat verkeerd terecht komt: zorg (er gaat véél teveel geld naar managers en véél te weinig naar mensen die echt werk doen) en onderwijs (heel veel geld gaat naar allerlei hervormingen die nagenoeg niks opleveren, behalve voor die paar partijen die hieraan flink verdienen).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik ben het helemaal met jullie eens dat een groot deel van de privatisering nooit plaats had moeten vinden. Maar dat is wel gebeurd, en ik zie dat niet snel teruggedraaid worden. Dus is de financiele waardering van dat deel van de ‘vitale’ beroepen nu niet meer een eerste verantwoordelijkheid van de overheid, maar een zaak tussen werknemers en werkgevers.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat ik het een goede situatie vind. Ik vind het wel kortzichtig om nu plotseling te spreken over de vitale beroepen. Als dit een jaar duurt, zijn de servicemonteurs ook vitaal... en de welzijnsmedewerkers, het Maatschappelijk werk enz. Enz.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie