Keuzes en twijfels ST2? ST3? Demo?

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tussen de lijnen door lees ik dat jij al wat van leeftijd bent. Dit in combinatie met een aantal zorgen over zadelpijn, fysieke conditie etc, denk ik dat comfort zal dus een belangrijk criterium zal zijn voor jou.
Tenzij je nog eens duizend en nog wat euro veil hebt (wat ik niet denk) zijn de ST3 en ST5 uitgesloten wegens te sportief, te oncomfortabel, teveel gericht op snelheid en rij eigenschappen ten koste van comfort.

Dan lijkt mij een ST1 of ST1X (als je die nog kan krijgen) een goede oplossing. De geometrie van de ST1 is wat relaxer naar wat ik gelezen heb en de prijs is een stuk lager. Waardoor je geld over hebt voor comfortbiedende accessoires: Kinect verend zadel, verende voorvork en eventueel stuurverhoger. Dat zal de kans maximaliseren dat je zonder lichamelijke klachten jaren kan stromeren. Dat de mate van ondersteuning dan iets minder is en je dus een aantal minuten langer over je traject doet, neem jij er denk ik graag bij, omdat het op een comfortabele manier kan...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 X is spartaanser dan de ST3 en de ST5 en zit net zo sportief.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Zo langzaam is de ST1 2019 nou ook weer niet hoor. Over de afgelopen 550 kilometer heb ik een gemiddelde van 39.1 km/u behaald (wel met het stuur in de één na laagste stand voor minder luchtweerstand). Toen ik het stuur nog minder sportief had staan en niet op het werk oplaadde (en dus een gedeelte van de route met minder ondersteuning reed) reed ik ongeveer 36.5 km/u.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens, de snelheid/actieradius van de ST1 zit 'm met name in de fietshouding van de berijder. Af fabriek zit-ie redelijk recreatief, maar als je sportiever gaat zitten doet de nieuwe ST1 in snelheid niks onder voor de ST1 X. Toen ik de ST1 voor het eerst testte was ik daar aangenaam door verrast.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie