Kwaliteit / betrouwbaarheid Stromer algemeen

DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Ik heb het al meer gezegd, als de ST3 het doet zit met een grote glimlach op mijn fiets. Maar er zijn wel heel veel problemen met het apparaat, als ik dit van tevoren geweten had weet ik niet of ik voor een pedelec gegaan was (ongeacht merk).
ocra

Jahoooorrr vandaag onderhoud en mijn derde controller gesneuveld en mijn 3de achterwiel (1ste was lagers, 2de afbladeren toplaag) is ook weer onderweg. Gaat lekker zo, soort levenslang materiaal leverantie.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

En hoe lang heb je hem nu en hoeveel kilometer?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
ocra

Bijna 3 jaar 32500 km, waarvan eerste 2 jaar ruim 13k km p/j. Rijd door elk weertype.
Alleen de omni is bij mij nog niet vervangen wat betreft typisch stromer onderdelen.

Dit is de ST1x2017 wat wel het zorgenkind is van Stromer.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

ocramarco schreef: 11 mar 2020, 19:10 Bijna 3 jaar 32500 km, waarvan eerste 2 jaar ruim 13k km p/j. Rijd door elk weertype.
Alleen de omni is bij mij nog niet vervangen wat betreft typisch stromer onderdelen.

Dit is de ST1x2017 wat wel het zorgenkind is van Stromer.
Als je nu weer voor zo'n aankoop zou staan zou je dan weer kiezen voor een Stromer?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Tomasj schreef: 07 mar 2020, 09:02
Stromeur schreef: 07 mar 2020, 02:01 De vraag zou moeten zijn 1. Hoeveel technische problemen (excl. gebruikersfouten) eigenaren die meer dan 10k km per jaar rijden ondervinden en 2. In hoeverre deze problemen ertoe leiden dat zij hun Stromer niet (langer) beschouwen als alternatief voor de auto.
Het gaat niet zo zozeer over het aantal defecten per jaar, eerder over de kost om het te herstellen en de problemen in de supply chain om de nodige wisselstukken te voorzien.
Indien je om de 20000 km een nieuwe motor en batterij moet kopen omdat het achterwiellager versleten is en de batterij gaar is, wordt een Stromer echt wel duur. Ik weet dat Stromer wel de opmerking heeft gemaakt dat ik al 25000 km had en dus even suggereerde dat ik misschien geen recht meer had op garantie. FM heeft dat afgeblokt.
En ik weet dat bvb Klever op dat vlak geen alternatief blijkt te zijn, want die hebben ook problemen en doen veel moeilijker over de garantie
Jouw mening is bekend; je wacht al weken op een motor die je dealer en Stromer niet op voorraad hebben en je bent er klaar mee. Maar om het concreet breder te trekken zou dit wel een interessant onderzoek zijn. Kan Stromer ook nog wat van leren.
Heeft an sich niets met mijn situatie te maken. Gaat gewoon over de standtijd van een aantal onderdelen
Ben ik niet helemaal met je eens wat betreft de garantie bij Klever...problemen zijn er zeker, ook bij Klever.
Mijn S45 Premium heeft vorig jaar in totaal wel bijna 4 maanden of bij de dealer of bij Klever nederland gestaan met de nodige problemen. In deze tijd netjes een leenfiets van mijn dealer meegekregen. Klever en mijn dealer zijn uiteindelijk over de brug gekomen met een "nieuw" demo model S45 premium met paar honderd km op de teller, een gloednieuwe 850 accu ipv de 570 en opnieuw garantie op de fiets/accu.
Dit is door Klever en mijn dealer netjes opgelost en dus deel ik je mening over de garantie binnen Klever niet, maar dit zal wss ook per geval verschillen.
ocra

Niwla schreef: 12 mar 2020, 08:10
ocramarco schreef: 11 mar 2020, 19:10 Bijna 3 jaar 32500 km, waarvan eerste 2 jaar ruim 13k km p/j. Rijd door elk weertype.
Alleen de omni is bij mij nog niet vervangen wat betreft typisch stromer onderdelen.

Dit is de ST1x2017 wat wel het zorgenkind is van Stromer.
Als je nu weer voor zo'n aankoop zou staan zou je dan weer kiezen voor een Stromer?
Goede vraag, niet per definitie denk ik, maar dat gaat eigenlijk over hele concept speed pedelec. Voor mijn persoonlijk wordt zo ding pas boven de 20km enkel interessant ivm andere goede alternatieven zoals wielerfiets of toerfiets. Ik heb de Stromer gekocht voor 35 km enkel en laten we eerlijk zijn zonder ingewikkelde accu wisselingen is er eigenlijk geen alternatief. Uit verhalen hier en elders ook over andere merken vraag ik mijn ernstig af of de techniek wel klaar is voor het concept om zoveel kilometers te rijden.

Ik vind zelf de Cycletech een erg interessante fiets want ik denk (mits de verhoudingen goed zijn) de Pinion in combinatie met riem en achterwiel de enige combinatie die deze langdurige ritten voor iedereen gaat werken.

Maar voor nu zou ik denk ik wel Stromer aanbevelen de huidige lijn is wel vrij steady. Echter vind ik hele lager gedoe in het achterwiel nog steeds vreemd dat ze daar geen goede oplossing voor hebben.
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Het probleem bij stromer is dat deze huidige fietsen niet ontworpen zijn om probleemloos km's te malen.
Zelf rij ik met een st1 (2017/23000km) en hou mijn hart vast kwa motor/achterwiel.
De rest lukt wel en gelukkig is de batterij reviseerbaar.
Maar wat me wel enorm stoort is het voorspatbord wat véél te kort is. (Zelf opgelost, maar dit is toch de bedoeling niet
dat je zelf onmiddelijk deze moet aanpassen?)
Mocht stromer goede fietsen willen maken dan dan kunnen ze dat.....
Gewoon de oude st1 met een 900 batterij en een goede (en reviseerbare motor).
En betere spatborden :cool2:
misschien
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2020, 19:36
Locatie: Noord Nederland
Merk SP: ST2

Stromeur schreef: 07 mar 2020, 16:09
JeroenB schreef: 07 mar 2020, 14:19
Stromeur schreef: 07 mar 2020, 13:12 Maar vergeet niet dat alle onderdelen het grootste deel van het jaar gewoon verkrijgbaar zijn, alleen dan hoor je niemand.
Dat is voorlopig ook mijn ervaring. Maar ook nog geen grote problemen gehad.
Ik wel; bij mijn ST1 X is een complete riedel aan onderdelen vervangen. Maar ik heb nooit langer dan 24 uur stil gestaan, want mijn dealer had de onderdelen op de plank of haalde ze uit een nieuwe Stromer, zodat ik niet hoefde te wachten. En ik heb altijd een gratis leen-Stromer aangeboden gekregen, dus ik zag geen reden om erover in de gordijnen te klimmen.
Mag ik vragen bij welke dealer je zit? Ik woon ook in Friesland
ST2 38km ww -- beginner --
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn dealer zit in Amsterdam. Verder zit er een goede dealer in Groningen, en ook in Hoorn zou een prima dealer zitten, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie