Kwaliteit / betrouwbaarheid Stromer algemeen

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Na de recente batterij software update heb ik de volgende foutmeldingen mogen verwelkomen:

210208
21000c
21020f

Vooralsnog heb ik er geen last van.

Vernieuwing is niet altijd een verbetering,,,
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Sinds 3 nov 2019:
210208 2x
210110 3x
21000c 2x
De ST3 rijdt gewoon door. Morgen opheldering vragen bij de FM en kijken wat ie uitvoert als onderhoud na 9000 km.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zijn deze meldingen allemaal spontaan in jullie OMNI display verschenen tijdens gebruik, of hebben jullie ze opgediept uit het (officieel alleen voor dealers bestemde) servicemenu?

In het servicemenu staan namelijk wel vaker foutmeldingen die niet (direct) hoeven te wijzen op een daadwerkelijk probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Veel dezelfde meldingen zie ik voorbij komen.

Als je ondanks de meldingen gewoon door kan fietsen zou je toch denken dat het systeem te gevoelig is en "onnodige" meldingen genereert.....
Stromeur schreef: 20 feb 2020, 22:16 Zijn deze meldingen allemaal spontaan in jullie OMNI display verschenen tijdens gebruik, of hebben jullie ze opgediept uit het (officieel alleen voor dealers bestemde) servicemenu?
Meldingen kwam vanzelf naar voren in het scherm tijdens het rijden, soms vooraf gegaan door een knipperende koplamp :shock: Na het wegdrukken van de melding bleef er bovenin het scherm een icoontje met een fiets met uitroepteken staan.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Duidelijk. Dat vind ik, ondanks het feit dat je gewoon door kunt rijden, wel een bezoekje aan de FM waard, want dan zit er toch iets niet goed (waarvoor je Stromer je probeert te waarschuwen).

Ik vroeg het, omdat het servicemenu van mijn ST1 X destijds tjokvol foutmeldingen zat, terwijl die - toen de opstartproblemen er eenmaal uit waren - helemaal geen problemen meer gaf en ik nooit spontaan foutmeldingen in de OMNI dispay kreeg. Foutmeldingen die in de OMNI display verschijnen, die zijn er om gebruikers te vertellen dat er een probleem is. Foutmeldingen in het servicemenu zijn bedoeld voor analyse door Stromer/de FM.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij mij kwamen de foutmeldingen nadat ik even de Stromer had geparkeerd (moest even een boodschapje halen, had deze wel met de ringslot op slot gezet maar was hem vergeten elektrisch via de OMNI te locken). Toen ik weer weg wilde gaan zag ik het icoontje met de uitroepteken. Dacht dat er weer een software update was (had mijn bril niet op) en besloot om die software update wel thuis te installeren. Ik ben dus met het foutmelding-icoontje probleemloos naar huis gereden. Thuis geprobeerd de “software update” te installeren. Toen dat niet lukte, de leesbril erbij gepakt en toen zag ik dat het een foutmelding was en niet een software update. De foutmelding ging niet zomaar weg. De Stromer heb ik vervolgens helemaal uit en weer aan gezet en toen was het foutmeldingen-icoontje weg. Wel even gekeken welke foutcodes er waren geproduceerd en daar een foto van gemaakt. Gisteren een probleemloze woon-werk rit gemaakt, waardoor ik de conclusie trek dat die storingen/foutcodes toch niet zo belangrijk waren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mboelis, heb je van de FM al die opheldering gekregen?
Witte ST3 van maart 2019
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik kan niet oordelen over ervaringen van andere gebruikers, maar ik rij al 5,5 jaar en ongeveer 30.000 km met veel plezier op een Stromer. Eerst een ST1 en sinds 2017 een ST2. De enige storingen die ik tot nu toe gehad heb is dat de fiets een enkele keer software matig vast staat wat met het verwijderen van de accu is op te lossen. Ook word de laadcyclus van de accu bij aanvang wel eens gestopt, maar dat is door het afkoppelen en opnieuw aansluiten van de fiets op de lader ook op te lossen. Ik rij nog met FW versie 3.4.2.1 Dit omdat de onderhoud monteur die jaarlijks aan huis de fiets serviced van mening is dat als iets goed werkt je het ook niet hoeft te veranderen. Misschien dat ik hierdoor wat slimme aanpassingen mis, maar dat is bij het gebruik niet te merken. Ik lees op het forum ook regelmatig over problemen na een software update .
Conclusie: Het is niet altijd kommer en kwel en de tevreden rijders hebben op het forum ook weinig te melden over klachten over de fiets. Doordat de ontevreden rijders dat wel doen ontstaat er naar mijn mening een vertekent beeld over de kwaliteit van welk merk dan ook. Neemt niet weg dat je altijd een “maandagochtend fiets” kan treffen en dan niet te benijden bent.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Recent heb ik 2x een 210000 foutcode mogen meemaken.
Even de Stromer helemaal uit en vervolgens weer aan gezet, foutcode was verdwenen.
Tot op heden geen last van gehad.
Witte ST3 van maart 2019
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Ben zeer tevreden, rij nu al 4 jaar dagelijks op de ST1.
1x kapotte controller en deze is keurig onder garantie vervangen.

Verder naast het reguliere onderhoud en de lekke banden geen kosten gehad. IJzersterke fiets :bp:
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Plaats reactie