Stromer-service. Langzame en frequente storingen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Ik heb veel problemen gelezen met het onderhoud van STROMER (aantal storingen en trage reparaties) en voor u betreffende Zwitserse elektrische fietsen, voor mij is Stromer het enige alternatief voor prestaties (duur en snelheid).
Flyers en BMC zijn erg goed, maar duidelijk hieronder. Mijn doel is echter om de auto te vervangen (fiets + openbaar vervoer). Om eerst goed voor mij te doen en voor de planeet. En dan begint joggen mijn knie en rug (op 47-jarige leeftijd) te beschadigen.

Ik ken mezelf, net als ieder ander, als ik de auto zou houden, zou ik altijd een excuus hebben om de fiets niet te nemen. Mijn werk ligt op slechts 12 km afstand, maar ik begin soms om 4 of 5 uur 's ochtends. Mijn kleine VW (up! GTI) gaat maar 2 / 3x per jaar naar de garage (onderhoud of vervanging van banden) maar op de vrije dag die ik kies.

Als ik met mijn toekomstige ST-5, 5 of 10x per jaar moet gaan, gaat dat niet werken. zeker in Zwitserland (ik weet niet of het dankzij de officiële Stromer-dealer of fietsverzekering is) hebben we recht op een vervangende Stromer tijdens reparaties, dus het is acceptabel !!!

Het doel is daarom ST-5 (of opvolger) met aanhanger indien nodig en auto verkopen. Maar Stromer, die eindelijk in de zwarte cijfers staat, moet heel voorzichtig zijn. Als de reputatie van de klantenservice niet verbetert, kan dit de toekomst ernstig beïnvloeden. Het is onmogelijk om fietsen 2 tot 3 x duurder te verkopen dan de concurrentie zonder een onberispelijke service.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik snap je verhaal helemaal. "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard" is een spreekwoord die we in NL kennen en hier denk ik wel op van toepassing is.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lune de Fiel schreef: 17 feb 2020, 16:49 Ik heb veel problemen gelezen met het onderhoud van STROMER (aantal storingen en trage reparaties)
Bij Stromer zelf moet het Right First Time omhoog en de logistieke onderdelenstroom moet worden verbeterd: het storingspercentage moet omlaag, fouten in de afwerking moeten eruit en elk gangbaar/essentieel onderdeel moet - minimaal als het garantie betreft - binnen 1 werkdag geleverd kunnen worden aan de dealers. (Liefst via een Same-Day of Innight-transportsysteem zoals in de automotive gebruikelijk is.)

Bij de dealer moet de vakkennis omhoog: Stromer pas afleveren als hij op een x aantal vaste punten is gecheckt, en bij een storing direct de root cause bepalen en het juiste onderdeel vervangen, in plaats van het meest waarschijnlijke onderdeel en maar zien of de klant weer terug komt ("prijsschieten"). Bij veel Stromer dealers moet bovendien de "fietsenmaker op de hoek"-mentaliteit eruit: elektrotechnische kennis moet omhoog en Stromer dealers moeten zich realiseren dat ze geen fietsen verkopen om even mee naar de bakker te kachelen, maar woon-werkmobiliteit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat mij betreft is dit echt gedeelde verantwoordelijkheid van fabrikant en dealer:

Stromer moet 1. op tijd en 2. goede producten leveren, 3. dealers de ondersteuning bieden die ze nodig hebben en 4. de "rotte appels" (wij kennen ze allemaal, dus Stromer kent ze ook) uit het dealernetwerk tjoepen.

Dealers moeten 1. pro-actief te werk gaan bij aflevering van een nieuwe Stromer 2. streven naar een snelle, vlekkeloze storingsafhandeling en 3. voor de klant opkomen en Stromer over de toonbank trekken als die het laten liggen.

Ik vind dat Stromer en dealers elkaar hier over en weer op moeten kunnen aanspreken, zodat ze elkaar scherp houden, in plaats van dat ze bij problemen naar elkaar wijzen en ons, de klant, de dupe laten worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

+1 :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Henry schreef: 17 feb 2020, 17:35 Ik snap je verhaal helemaal. "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard" is een spreekwoord die we in NL kennen en hier denk ik wel op van toepassing is.
:cool2:

En: Je hebt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken :bb
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Plaats reactie