Stromer en partner, fietspad

Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Beste stromers,

Ik ben sinds een tijdje verliefd geworden op de stromer. Ik vraag mij alleen af of het wat voor mij is.
Ik rijd nu 3 jaar op een vanmoof electric maar ik merk dat ik opzoek ben naar een fiets die degelijker gebouwd is. Ik gebruik de fiets elke dag om naar mijn werk te gaan. Dit is echter een korte afstand 4km maar ik vind vervoer en comfort erg belangrijk.

Mijn vrouw en kinderen hebben een urban Arrow eclectische bakfiets. Wij doen dus alles samen met de fiets. Waar ik mij zorgen over maak is dat we zo niet meer samen kunnen fietsen en dat ik op de weg moet. Of word het nu gedoogd als ik mijn snelheid aanpas en naast haar fiets?

Helm vind ik geen enkel probleem. Alleen maar veilig.

Ik zit te denken over een st3 zijn er meer mensen die de fiets voor korte afstanden gebruiken? Hoe doen jullie dit als je met je partner ergens naartoe gaat?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dentista schreef: 01 feb 2020, 15:23 Waar ik mij zorgen over maak is dat we zo niet meer samen kunnen fietsen en dat ik op de weg moet. Of word het nu gedoogd als ik mijn snelheid aanpas en naast haar fiets?
Hangt van de handhaver af die je treft, maar het mag niet. Ik mag met een brommer of met de auto ook niet met gematigde snelheid over het fietspad. Ik denk dat de coulance van handhavers (voor zover al aanwezig) jegens speed pedelecs de komende jaren alleen maar verder zal afnemen.
Dentista schreef: 01 feb 2020, 15:23 Ik zit te denken over een st3 zijn er meer mensen die de fiets voor korte afstanden gebruiken? Hoe doen jullie dit als je met je partner ergens naartoe gaat?
Persoonlijk vind ik het een bizarre utitgave; 7k voor een speed pedelec die je voornamelijk over zeer korte afstand en met gematigde snelheid op het fietspad wil gaan gebruiken. Moet je eens zien wat je voor dat geld aan fiets of e-bike kunt kopen.

Waarom wil je een bike die 45km/u kan, als je daar nauwelijks iets mee gaat doen? Die Van Moof kan nu zeker illegaal 33km/u op de USA stand?

Voor "comfort" zijn er trouwens betere keuzes dan Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Tja, ik zou hier zeker geen speed pedelec voor aanschaffen, tenzij je echt heel veel geld te veel hebt. Persoonlijk zou ik die elektrische fiets de deur uit doen en een goede normale fiets kopen, bv een Koga F3 4.0 of zo (ca 1500 euro), die 4 km naar je werk doe je daarmee ook in 10-12 minuten en een elektrische bakfiets die max. 25 gaat kun je er ook wel mee bijhouden als je enigszins sportief bent aangelegd. Dan heb je nog 5500 euro over om iets anders leuks mee te doen.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dentista schreef: 01 feb 2020, 15:23 Hoe doen jullie dit als je met je partner ergens naartoe gaat?
Dan rijdt elk met zijn pedelec, niet met de SP.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als ik in jouw schoenen zou staan en als je zoveel geld er voor over hebt, dan zou ik een goede gewone 25 km/uur e-bike nemen, eentje met twee accu's, eentje met riem, middenmotor en rohloff naaf (wel even checken of de versnellingen elkaar logisch opvolgen). Wel state of the art, maar lekker onderhoudsarm dus.

Een speed pedelec vind ik meer geschikt voor de grotere woon-werk afstanden. Je kunt er natuurlijk ook recreatief mee rijden, maar de Stromer-modellen "vragen" bijna (om lekker te rijden) om een snelheid die boven de 30 km/uur zit. Als je recreatief fietst, dan is 25 km/uur eigenlijk wel een mooie snelheid. Daarbij zit je met een speed pedelec met regels opgescheept waar je eigenlijk niet mee opgescheept wilt zitten (denk dan met name aan de plaats op de weg).

Als ik samen met mijn vrouw ergens naartoe ga, dan pakken we bijna nooit samen de fiets.
Soms trekken we er in de zomer wel eens "op uit": ik op de Stromer, zij op de snorscooter. Ze is geen fietser.
Omdat een snorscooter wel op het fietspad mag, overtreed ik op dit punt gewoon de regels. Trouwens, ik rijd vaak op het fietspad, ook waar SP's niet mogen rijden. Nog nooit een agent tegengekomen.
Witte ST3 van maart 2019
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Thanks voor jullie reactie ik zit ook al te kijken naa diverse betere kwaliteit Ebikes. Deze kwam ik ook al tegen. https://www.r-m.de/nl/modellen/delite/d ... 7_04011307
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je linkt naar de HS variant, dat is een speed pedelec. Maar deze is er inderdaad ook als 25km/u e-bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zou ook nooit zo'n R&M LS variant kopen. Dat zijn fietsen die net zoals de HS varianten van die fiets loodzwaar zijn. Dat is gewoon niet comfortabel, zo'n zware fiets.
Als je dan toch een elektrische fiets wil, zou ik voor een mooie, lichte fiets gaan, in de stijl van een ampler https://amplerbikes.com/en/e-bikes/stout of een desiknio (http://desiknio.com/pinionclassic/), die wegen 13-15 kg . Er zijn nog merken die zo'n stealth en superlichte elektrische fietsen bouwen...
De accucapaciteit is niet zo belangrijk (want korte afstanden). En vering is bij 25 km/h ook niet echt een ding
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Als ik met mijn vrouw fiets gaan we allebei op onze stadfiets. Is ook de enige fiets die mijn vrouw heeft en ambieert.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Tomasj schreef: 02 feb 2020, 08:40 Ik zou ook nooit zo'n R&M LS variant kopen. Dat zijn fietsen die net zoals de HS varianten van die fiets loodzwaar zijn. Dat is gewoon niet comfortabel, zo'n zware fiets.
Als je dan toch een elektrische fiets wil, zou ik voor een mooie, lichte fiets gaan, in de stijl van een ampler https://amplerbikes.com/en/e-bikes/stout of een desiknio (http://desiknio.com/pinionclassic/), die wegen 13-15 kg . Er zijn nog merken die zo'n stealth en superlichte elektrische fietsen bouwen...
De accucapaciteit is niet zo belangrijk (want korte afstanden). En vering is bij 25 km/h ook niet echt een ding
Woow die desiknio zijn gaaf. Heeft iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie