Stromer en partner, fietspad

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk. Waarom zou dat niet kunnen?

Je kunt zelf kiezen hoeveel kracht je op de pedalen zet (net als bij een gewone fiets), je kunt terugschakelen, én je kunt de ondersteuning verlagen naar stand 1, maar dat is niet eens nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Oh gelukkig, lees dar sommigen het niet prettig fietsen vinden maar ik zouhet idd fijn vinden om ook eens samen met iemand op een gewone ebike te fietsen. Nou ja, ik kan dus gewoon nog in februari voor mijn eerste proefrit gaan! :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In NL is dat wel een probleem, want binnen de bebouwde kom moet je met je speed pedelec verplicht op de rijbaan. Ook als je je snelheid aanpast mag je niet het fietspad op. Buiten de bebouwde kom mag je wel op het fietspad. Helm is altijd verplicht op een SP.

Op Terschelling allemaal niet zo ingrijpend, want dat is bijna allemaal buiten bebouwde kom en binnen de bebouwde kom zijn er nauwelijks separate fietspaden dus dan kun je gewoon samen oprijden. Op de wal hang het af van waar je samen wil rijden of het lastig wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ja, dat is misschien wel wat lastig dan. Nou ja, maar ff zien dan
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 12 jan 2021, 22:39 Buiten de bebouwde kom mag je wel op het fietspad.
Was dat maar waar. Je mag in NL NERGENS op het fietspad. Niet binnen de bebouwde kom en niet buiten de bebouwde kom!

Je mag alleen op brom/fietspaden, als die er niet is dan wordt het de rijbaan (uitgezonderd alles waar de max snelheid groter is dan 60 km/h)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruikte spreektaal :oops: , I stand corrected :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 12 jan 2021, 23:34 Ik gebruikte spreektaal :oops: , I stand corrected :ay
Snap ik. Het probleem daarmee is dat veel automobilisten (als ze al iets meekrijgen) die spreektaal als wet zien en je dus buiten de bebouwde kom doodleuk van de weg rijden of toeteren omdat ze vinden dat je daar op het fietspad mag. Nee dus.

Vandaar dat ik daar scherp op probeer te zijn. De voorlichting vanuit de overheid naar ons toe in 2017 bevatte diezelfde fout :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie