Stromer in de winter

Gesloten
M.R.Bosman
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:30
Locatie: Kruisweg

Goedemorgen,

Ben Sinds september in bezit van een Stromer ST2. Ondanks de kou en winter fiets ik nog elke dag naar mijn werk ongeveer 33 km heen en ook weer terug. Moet ik nog speciale voorzorg maatregelen nemen om met de kou te blijven fietsen. En met die voorzorg maatregel bedoel ik vooral voor mijn Stromer. Zijn er bijvoorbeeld winterbanden die jullie aanbevelen. Kan mijn accu tegen deze kou. Elke tip is welkom.

Dank jullie,

Michel Bosman
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

M.R.Bosman schreef: 18 dec 2019, 11:25 Goedemorgen,

Ben Sinds september in bezit van een Stromer ST2. Ondanks de kou en winter fiets ik nog elke dag naar mijn werk ongeveer 33 km heen en ook weer terug. Moet ik nog speciale voorzorg maatregelen nemen om met de kou te blijven fietsen. En met die voorzorg maatregel bedoel ik vooral voor mijn Stromer. Zijn er bijvoorbeeld winterbanden die jullie aanbevelen. Kan mijn accu tegen deze kou. Elke tip is welkom.

Dank jullie,

Michel Bosman
Welkom M.R.Bosman op het Stromer Forum

Aandachtspunten tijdens winterritten vind je vol op op het Forum. Zo staat er in Stromertechniek veel geschreven over banden.
Kledingtips vind je bij accessoires en over (bij)verlichting en zichtbaarheid in het verkeer staat ook veel.
Veel veilige kilometers gewenst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
green machine
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2018, 10:33
Locatie: Amsterdam

Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Wellicht ook een interessant topic: viewtopic.php?f=5&t=3253
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

M.R.Bosman schreef: 18 dec 2019, 11:25 Elke tip is welkom.
Een gouden tip : de zoekfunctie ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
M.R.Bosman
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:30
Locatie: Kruisweg

Dank jullie wel. Ga gelijk winterbanden en een accuhoes bestellen. Kou vind ik niet erg. je kunt je erop kleden en je fietst je wel warm.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Specifiek voor je Stromer in de winter: winterbanden, accu-cover, wet lube voor je drive-train.

Winterbanden komen allemaal aan bod in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=8&t=92#p878

Vul winterband in in de zoekmachine van het forum, en er gaat een wereld voor je open:

search.php?keywords=winterband

Topic over accu cover:

viewtopic.php?f=9&t=70&hilit=accu+cover

Accu cover in de zoekmachine:

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=accu+cover

Wet lube in de zoekmachine:

search.php?keywords=wet+lube

Verder: accu op kamertemperatuur in je Stromer doen pal voordat je gaat rijden. Zie daarvoor de handleiding van je Stromer.

Zelfs "winter" invullen in de zoekmachine had je al deze topics gebracht.


Voor verdere vragen svp eerst de zoekmachine gebruiken, je inlezen en door in één van de vele reeds bestaande topics.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten