Stromeren bij kans op gladheid

geertdirickx
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2018, 21:44
Locatie: Herentals
Merk SP: Stromer
Km-stand: 6500

Was deze morgen aan het twijfelen en gelukkig de juiste keuze gemaakt: automobiel. Het was glad op veel plekken en zeker nadat het wat geregend had.
suzuki1200
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2017, 14:29
Locatie: sint-job-in-'t-goor

Deze morgen inderdaad ook verrast door heel lokale gladheid. Bij oversteken straat toch onderuit omdat voorwiel plots andere kant op wou. Gelukkig had ik al begrepen dat 't daar glad was en reed ik heel traag.
Laatst gewijzigd door suzuki1200 op 02 dec 2019, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
mrstrom

ik wel op de stromer deze ochend, in de kop van noord holland. Alles ging goed. OP het werk lag nog een bevroren plas, was ik net langsgereden gelukkig. Rubber is nog onder!
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Ijzel is een nogo. Sneeuw en aangevroren mist vraagt om een aangepaste rijstijl. Vorst en droge weg is prima fietsweer (tot ca - 8 °C).
Ik hoefde vanmorgen niet te kiezen. Stromer staat nog bij de fietsenmaker. Schade lijkt mee te vallen. Frame is nog recht.
Zie
Jaap58 schreef: 30 nov 2019, 07:46Afgelopen woensdag is er een einde gekomen aan het vele jaren schadevrij rijden met racefiets en stromer (en auto)
Op een smalle brug zonder uitwijkmogelijkheid aangereden door een Microcar, die midden op de rijbaan bleef rijden, zonder te remmen. Bord F6 aan mijn kant, bord F5 (voorrang verlenen) aan de kant van de tegenpartij.
Ik stond vrijwel stil aan de uiterst rechterzijde van de weg, maar ben met een flinke snelheid aangetikt. Gelukkig overeind gebleven en geen letsel.
De Stromer was minder fortuinlijk. Afgescheurde Ortlieb, spatbord en bagagedrager ontzet en trapper + pedaal dermate krom dat fietsen niet meer gaat.
FM controleert nu of frame nog recht is. Als dat zo is, lijkt de schade mee te vallen
ST1X, 983W
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Ik ben vanochtend gewoon naar het werk gereden (op de standaard VeeTyre banden) en op een paar verdachte plekken na op klinkers in de dorpen, waar ik wat langzamer ben gaan rijden dan normaal, helemaal geen last gehad van de vorst. Sterker nog, doe mij dit maar elke dag ipv al die nattigheid en modder van vorige weken.
Stromer ST1 2019, rood
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Het verraderlijke van vanmorgen was dat de situatie zo ontzettend wisselend was.
Ik heb er weinig last van gehad. Hier en daar op bruggen en bruggetjes merkte ik wel duidelijk gladheid. Verder aardig door kunnen rijden.

Eenmaal op het werk hoorde ik dat er zeker 2 collega's met de stadsfiets onderuit zijn gegaan en bij de eerste hulp zaten.
Dus was er in de regio duidelijk sprake meer gladheid dan ik zelf heb gemerkt.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vanmorgen bij mij voor op straat een half op de grond gezeten bij een buurvrouw die onderuit was gegaan en haar onderbeen had gebroken. Aanrijtijd ambu was nogal lang ivm grote drukte voor de hulpverleners. 100 meter verderop in de straat een 2de waar een ambu bij moest komen.
Straat was een verraderlijke ijsbaan op een aantal plekken.
Zelf was ik inmiddels ook redelijk koud geworden, maar kon gelukkig weer lekker opwarmen binnen met een kopje koffie.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:ay goeie actie Wiebe
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Netjes Wiebe!

Was die gladheid dan vooral richting het westen van NL? Hier heb ik nergens last van gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
KIM
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:11

Ik stond vanmorgen ook al met de batterij in de hand en de helm op. Op het tuinpad glibberde ik aardig dus meteen maar rechtsomkeert gemaakt en de auto gepakt.
Helaas wel weer vreselijk veel file...
ST1 X 2019
Plaats reactie