Stromeren bij kans op gladheid

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 02 dec 2019, 13:56 Was die gladheid dan vooral richting het westen van NL? Hier heb ik nergens last van gehad.
In Noord-West Friesland niks aan de hand. In Harderwijk spekgladde straten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Dit plaatje geeft de spreiding van de gladheid van vanmorgen weer.

Afbeelding
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

FreddyH schreef: 02 dec 2019, 13:56 Was die gladheid dan vooral richting het westen van NL? Hier heb ik nergens last van gehad.
Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp; aardig wat valpartijen, diverse fietsers, een brommer en een 25 Km electrische fiets.
Vanmorgen vóór de files e.e.a. ingeschat en maar in de gemotoriseerde vierwieler gestapt.
Heb nog geen winter Conti's, maar de wat gladde Pirelli op de ST3; hopelijk komt Continental met een zelfde maat winterband voor de ST3.
Gladheid
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Vandaag totaal geen last gehad van gladheid op mijn traject Nijmegen-Tiel
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Zoran schreef: 02 dec 2019, 11:08 Ik ben vanochtend gewoon naar het werk gereden (op de standaard VeeTyre banden) en op een paar verdachte plekken na op klinkers in de dorpen, waar ik wat langzamer ben gaan rijden dan normaal
Ik ook op de VEE Tires geen probleem gehad maar ook wel wat voorzichtiger reden dan normaal. Ik was verbaast toen ik vernam dat er 2 collega's onderuit waren gegaan.
Morgen zal het weer spannend zijn...
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Vanochtend weer op m'n Stromer weg, direct onderuit toen ik de achterom uit kwam en op het asfalt kwam.
Snelheid was - daardoor - nog niet zo hoog gelukkig, maar wel nare schaafwond.

M'n laptop die in een sleeve zit in het laptopvak van de Ortlieb zit onder de krassen aan de onderkant (verf is zelfs stukje weg). Toch knap in een sleeve. Misschien kwam dit door een andere rugtas.

Maar, de usb-receiver van m'n muis die altijd in het usb-poortje blijft zitten is helemaal krom, dus er is wel een goede klap op geweest.

De rest van de 29.9km geen last gehad van gladheid, maar elke bocht of kromming benader ik wel gelijk met < 20km/u. Het fietst toch niet met vertrouwen als je ergens onderuit gaat terwijl er niks te zien was als hint.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jorismak schreef: 04 dec 2019, 09:11 De rest van de 29.9km
Ik vind het knap dat je toch meteen bent doorgefietst.
Jorismak schreef: 04 dec 2019, 09:11 maar elke bocht of kromming benader ik wel gelijk met < 20km/u.
Dat doe ik, tenzij het echt hoogzomer en kurkdroog is, sowieso al gauw.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
KIM
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:11

Ik had vanmorgen ook een glijer. Gelukkig kon ik m opvangen omdat mijn snelheid al gereduceerd was.
ik kan onderschrijven dat de rest van de rit dan niet zo soepel meer loopt. Ik voelde mijn voorwiel op verschillende plaatsen raar doen terwijl er niets aan de hand was...
ST1 X 2019
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik had 'm ook net weer onder controle dacht ik, maar blijkbaar had ik nog ergens een voet op een trapper en de Stromer steigerde letterlijk onder me vandaan op het achterwiel :).

Vallen of uitglijden klinkt gelijk heel erg, maar ik wilde net 'echt' gaan vertrekken zeg maar, dus er zal echt hooguit 10km/u op de klok hebben gestaan.

Het had ook heel anders kunnen aflopen ondanks de lage snelheid, dat besef ik. Maar dit was niks vergeleken met m'n eerste 5km ooit op een stromer. Toen moest ik een taxi ontwijken op een kruispunt en ben ik het hele kruispunt doorgegleden in de regen.

En het is niet zo dat ik normaal elke bocht als een malloot doorjakker hoor. Maar nu echt alle snelheid er uit, een voetje bij / op de grond, gewoon alsof ik het ijs al zie glinsteren in gedachten. Alle scholieren kijken naar mij met zo'n blik "wat doe jij nou, met je helmpje en je zo houterig een bocht om". Inclusief het glijden en langzaam rijden heeft m'n rit nog geen 5 minuten extra gekost, dus waar praat ik over...

Tussen de achterom bij m'n achtertuin en de straat waar ik begin zit 2 a 3 meter 'kinderkopjes'. Denk dat m'n achterwiel daar nog op stond toen ik aanzette, en ja, hij stond in standje 3. Dan komt er teveel power op het achterwiel. Heel logisch als je er - nu - over nadenkt, maar dat is dus net genoeg op een momentje van onoplettendheid in de vroege ochtend.

Het blijft - nu al - erg verraderlijk dit seizoen. De echte koude maanden moeten nog komen :s.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij zijn deze maanden erger dan de echt koude maanden. Het is nu soms zo lastig inschatten of het wegdek glad is door nattigheid, blerf, vorst aan de grond. Als het echt gaat winteren dan wordt het makkelijker, en als je geluk hebt wordt er zelfs op je route gestrooid (wat je dan wel weer z.s.m. van je Stromer af moet poetsen, maar soit).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie