In Noord-West Friesland niks aan de hand. In Harderwijk spekgladde straten.
Stromeren bij kans op gladheid
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp; aardig wat valpartijen, diverse fietsers, een brommer en een 25 Km electrische fiets.
Vanmorgen vóór de files e.e.a. ingeschat en maar in de gemotoriseerde vierwieler gestapt.
Heb nog geen winter Conti's, maar de wat gladde Pirelli op de ST3; hopelijk komt Continental met een zelfde maat winterband voor de ST3.
Gladheid
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Vandaag totaal geen last gehad van gladheid op mijn traject Nijmegen-Tiel
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ik ook op de VEE Tires geen probleem gehad maar ook wel wat voorzichtiger reden dan normaal. Ik was verbaast toen ik vernam dat er 2 collega's onderuit waren gegaan.
Morgen zal het weer spannend zijn...
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
Vanochtend weer op m'n Stromer weg, direct onderuit toen ik de achterom uit kwam en op het asfalt kwam.
Snelheid was - daardoor - nog niet zo hoog gelukkig, maar wel nare schaafwond.
M'n laptop die in een sleeve zit in het laptopvak van de Ortlieb zit onder de krassen aan de onderkant (verf is zelfs stukje weg). Toch knap in een sleeve. Misschien kwam dit door een andere rugtas.
Maar, de usb-receiver van m'n muis die altijd in het usb-poortje blijft zitten is helemaal krom, dus er is wel een goede klap op geweest.
De rest van de 29.9km geen last gehad van gladheid, maar elke bocht of kromming benader ik wel gelijk met < 20km/u. Het fietst toch niet met vertrouwen als je ergens onderuit gaat terwijl er niks te zien was als hint.
Snelheid was - daardoor - nog niet zo hoog gelukkig, maar wel nare schaafwond.
M'n laptop die in een sleeve zit in het laptopvak van de Ortlieb zit onder de krassen aan de onderkant (verf is zelfs stukje weg). Toch knap in een sleeve. Misschien kwam dit door een andere rugtas.
Maar, de usb-receiver van m'n muis die altijd in het usb-poortje blijft zitten is helemaal krom, dus er is wel een goede klap op geweest.
De rest van de 29.9km geen last gehad van gladheid, maar elke bocht of kromming benader ik wel gelijk met < 20km/u. Het fietst toch niet met vertrouwen als je ergens onderuit gaat terwijl er niks te zien was als hint.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind het knap dat je toch meteen bent doorgefietst.
Dat doe ik, tenzij het echt hoogzomer en kurkdroog is, sowieso al gauw.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik had vanmorgen ook een glijer. Gelukkig kon ik m opvangen omdat mijn snelheid al gereduceerd was.
ik kan onderschrijven dat de rest van de rit dan niet zo soepel meer loopt. Ik voelde mijn voorwiel op verschillende plaatsen raar doen terwijl er niets aan de hand was...
ik kan onderschrijven dat de rest van de rit dan niet zo soepel meer loopt. Ik voelde mijn voorwiel op verschillende plaatsen raar doen terwijl er niets aan de hand was...
ST1 X 2019
Ik had 'm ook net weer onder controle dacht ik, maar blijkbaar had ik nog ergens een voet op een trapper en de Stromer steigerde letterlijk onder me vandaan op het achterwiel .
Vallen of uitglijden klinkt gelijk heel erg, maar ik wilde net 'echt' gaan vertrekken zeg maar, dus er zal echt hooguit 10km/u op de klok hebben gestaan.
Het had ook heel anders kunnen aflopen ondanks de lage snelheid, dat besef ik. Maar dit was niks vergeleken met m'n eerste 5km ooit op een stromer. Toen moest ik een taxi ontwijken op een kruispunt en ben ik het hele kruispunt doorgegleden in de regen.
En het is niet zo dat ik normaal elke bocht als een malloot doorjakker hoor. Maar nu echt alle snelheid er uit, een voetje bij / op de grond, gewoon alsof ik het ijs al zie glinsteren in gedachten. Alle scholieren kijken naar mij met zo'n blik "wat doe jij nou, met je helmpje en je zo houterig een bocht om". Inclusief het glijden en langzaam rijden heeft m'n rit nog geen 5 minuten extra gekost, dus waar praat ik over...
Tussen de achterom bij m'n achtertuin en de straat waar ik begin zit 2 a 3 meter 'kinderkopjes'. Denk dat m'n achterwiel daar nog op stond toen ik aanzette, en ja, hij stond in standje 3. Dan komt er teveel power op het achterwiel. Heel logisch als je er - nu - over nadenkt, maar dat is dus net genoeg op een momentje van onoplettendheid in de vroege ochtend.
Het blijft - nu al - erg verraderlijk dit seizoen. De echte koude maanden moeten nog komen :s.
Vallen of uitglijden klinkt gelijk heel erg, maar ik wilde net 'echt' gaan vertrekken zeg maar, dus er zal echt hooguit 10km/u op de klok hebben gestaan.
Het had ook heel anders kunnen aflopen ondanks de lage snelheid, dat besef ik. Maar dit was niks vergeleken met m'n eerste 5km ooit op een stromer. Toen moest ik een taxi ontwijken op een kruispunt en ben ik het hele kruispunt doorgegleden in de regen.
En het is niet zo dat ik normaal elke bocht als een malloot doorjakker hoor. Maar nu echt alle snelheid er uit, een voetje bij / op de grond, gewoon alsof ik het ijs al zie glinsteren in gedachten. Alle scholieren kijken naar mij met zo'n blik "wat doe jij nou, met je helmpje en je zo houterig een bocht om". Inclusief het glijden en langzaam rijden heeft m'n rit nog geen 5 minuten extra gekost, dus waar praat ik over...
Tussen de achterom bij m'n achtertuin en de straat waar ik begin zit 2 a 3 meter 'kinderkopjes'. Denk dat m'n achterwiel daar nog op stond toen ik aanzette, en ja, hij stond in standje 3. Dan komt er teveel power op het achterwiel. Heel logisch als je er - nu - over nadenkt, maar dat is dus net genoeg op een momentje van onoplettendheid in de vroege ochtend.
Het blijft - nu al - erg verraderlijk dit seizoen. De echte koude maanden moeten nog komen :s.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij zijn deze maanden erger dan de echt koude maanden. Het is nu soms zo lastig inschatten of het wegdek glad is door nattigheid, blerf, vorst aan de grond. Als het echt gaat winteren dan wordt het makkelijker, en als je geluk hebt wordt er zelfs op je route gestrooid (wat je dan wel weer z.s.m. van je Stromer af moet poetsen, maar soit).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023