Kwaliteit/levensduur ST1 vs ST3

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 20 nov 2019, 19:07
Woonwerk schreef: 20 nov 2019, 17:49 Licht is evenzeer als bij de st1 onvoldoende dus extra lamp gekocht.
Ik vind dat de ST3, op de Supernova M99 PRO na, de beste lamp ooit heeft op een Stromer. Hij heeft zelfs een high beam functie. Dat heeft de ST1 lamp niet, dus daarmee is de koplamp van de ST3 niet te vergelijken. (Ze zijn sowieso niet te vergelijken.) Het enige vervelende aan de ST3 koplamp is het zgn. "Roxim-gat".
Ik weet dat jij de lamp eigenlijk altijd verdedigt met het punt dat dit al de een na beste lamp is ooit op een Stromer, maar dat vind ik nog steeds een dooddoener.
Op een fiets van meer dan 7K mag je gewoon een toplamp verwachten en dat is het niet. Ik heb er ook een Lezyne 1100 bij gezet zoals je weet omdat de Roxim simpel in het pikkedonker niet volstaat.
Het Roxim gat is op dagen als vandaag (aangevroren fietspaden etc) gewoon *piep* omdat je in het donkere gat voor je totaal geen zicht hebt op het wegdek in een bocht. Vervelend vind ik dan dus echt een understatement.

Verder gewoon heel blij (!!!) met de ST3, ding is alleen €1.000 te duur voor wat je krijgt; b-kwaliteit velgen (tevens de eerste ooit die onmogelijk tubeless te maken zijn door volstrekt onnodige onhandige gaatjes in het velgbed :bu: ), b-merk body niet verwisselbaar voor wegcassettes, b-kwaliteit koplamp en banden die onder natte omstandigheden verre van ideaal zijn.
En dan laat ik buigende accudeksels en loszittende standaards nog buiten beschouwing....
Alleen de motor/vermogen, natuurlijke manier van ondersteunen en de wegligging/voorspelbaarheid zijn superieur aan andere SP's wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben het eerlijk gezegd wel met Daniel1975 eens. Ook het feit dat je bij versleten lagers een compleet nieuwe motor nodig hebt, is te gek voor woorden. Ook vind ik de huidige verende voorvork veel te duur en had ik liever een iets ander model verende voorvork gezien.

Buiten dat alles: ik ben best wel blij met mijn Stromer ST3, maar zou het enorm toejuichen als Stromer eens echte concurrentie kreeg.
Laatst gewijzigd door Henry op 20 nov 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd op mij ST1 heb ik ook een lezyne 1500 geplaatst. Op een donkere dijk rijden op snelheid gaat echt niet zonder.
De afwerking van de stromer laat op details te wensen over. Daniel benoemt de accuklep. Bij mijn ST1 zit de knop los om de accuklep te ontgrendelen. Slordig....
Overigens, ik wil m niet missen!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 20 nov 2019, 22:04 Buiten dat alles: ik ben best wel blij met mijn Stromer ST3, maar zou het enorm toejuichen als Stromer eens echte concurrentie kreeg.
Volledig mee eens.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En de supernova mini van de ST2 voldoet dus wel. Differentiatie kan dus ook anders
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Mag ik het samenvatten: Stromer is dure bagger afgemonteerd met B-kwaliteit.
Welke gekken kopen toch zo’n ding?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Laatste zin graag wijzigen in: Waarom kopen mensen dan zo’n ding?

Antwoord: Een Stromer rijdt geweldig, de service in de garantieperiode is uitstekend en er is in de ogen van die mensen nog geen concurrent.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mboelis schreef: 21 nov 2019, 01:03 Mag ik het samenvatten: Stromer is dure bagger afgemonteerd met B-kwaliteit.
Welke gekken kopen toch zo’n ding?
Ik zou het anders zeggen. Stromer onderscheidt zich van de andere merken door de looks (ook al vind ik de ST3 en de ST1 minder mooi dan de ST2 en de ST1X), de kwaliteit van de motorsturing en de batterij van 1kWh. Geen andere speed-pedelec heeft deze combinatie (zeker niet in 2018 toen ik mijn fiets kocht).
Maar de fiets is wel afgemonteerd met spullen onwaardig voor de prijs.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Daniel1975 schreef: 20 nov 2019, 20:36 Ik weet dat jij de lamp eigenlijk altijd verdedigt met het punt dat dit al de een na beste lamp is ooit op een Stromer, maar dat vind ik nog steeds een dooddoener.
Op een fiets van meer dan 7K mag je gewoon een toplamp verwachten en dat is het niet. Ik heb er ook een Lezyne 1100 bij gezet zoals je weet omdat de Roxim simpel in het pikkedonker niet volstaat.
Het Roxim gat is op dagen als vandaag (aangevroren fietspaden etc) gewoon *piep* omdat je in het donkere gat voor je totaal geen zicht hebt op het wegdek in een bocht. Vervelend vind ik dan dus echt een understatement.
Persoonlijk snap ik de haat voor de Roxim en het zogenaamde "roxim gat" niet goed.
Ja, er lijkt een gat te zitten in het lichtbeeld, maar echt donker vind ik het niet. Het is enkel minder verlicht.
Bij lage snelheden kan ik nog perfect zien wat zich in dat gat bevindt en bij hoge snelheden moet je toch verder voor je kijken om nog tijdig te kunnen reageren :bn:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je over stukken weg moet zonder enige ander vorm van verlichting, dan is dat Roxim-gat best wel vervelend. Zeker als er rotzooi op de weg ligt, de weg kuilen/gaten/scheuren heeft of omdat de weg kronkelt.

Om het Roxim-gat te dichten had ik eerst ook een extra lamp op mijn stuur geplaatst. De laatste tijd ben ik te lui om deze accu telkens weer op te laden en na het opladen weer te plaatsen. Ik heb de Roxim lamp iets meer naar beneden gekanteld en rijd vervolgens gewoon met groot licht (high beam dus). Roxim-gat is niet helemaal dicht, maar voor nu acceptabel.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie