Kwaliteit/levensduur ST1 vs ST3

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 22 nov 2019, 13:58 en het gros van de eigenaren er sowieso beter niet met gereedschap mee in de buurt moet komen
Ja hee, zodadelijk mag ik mijn fiets niet eens meer in de garage stallen... ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dual shift bedoel ik de mogelijkheid om op te schakelen door zowel aan de shifter te trekken als te duwen. Dual release heet hrt volgens mij. Niet die mislukte introductie van Shimano van een jaar of 10 geleden.
En die dual release is echt gewoon dé standaard nu.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ff on topic, ik erger me aan de kleine afwerkingsfouten van stromer. De accuklep, de loslatende omlijsting van de knop om de accuklep te openen, de slecht gekozen overbrengverhoudingen van de cassette. Al met al niet ernstig, beetje lullig. De derailleur is , zoals stromeur al aangaf, een herrieschopper maar doet wat ie moet doen. (Wie weet ooit een nieuwe). In dit opzicht is de ST1 niet anders dan de ST3. 'T Rijdt fantastisch, kan tegen een stootje maar sommige details zijn slecht afgewerkt.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Peerke1960 schreef: 22 nov 2019, 21:31 Ff on topic, ik erger me aan de kleine afwerkingsfouten van stromer. De accuklep, de loslatende omlijsting van de knop om de accuklep te openen, de slecht gekozen overbrengverhoudingen van de cassette. Al met al niet ernstig, beetje lullig. De derailleur is , zoals stromeur al aangaf, een herrieschopper maar doet wat ie moet doen. (Wie weet ooit een nieuwe). In dit opzicht is de ST1 niet anders dan de ST3. 'T Rijdt fantastisch, kan tegen een stootje maar sommige details zijn slecht afgewerkt.
Ik heb de accu er nog nooit uit gehaald (ik laad hem altijd op in mijn eigen garage), dus ik heb gelukkig niet zo'n last van de eerste twee van die problemen. En aan de cassette is wat te doen gelukkig. Ik heb overigens naar aanleiding van o.a. jouw posts ook een Lezyne lamp aangeschaft, wat een bak licht komt daar uit zeg!
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd, cassette is te vervangen. Dat ga ik in het voorjaar doen. Zeker met de conti winterbanden mis ik de 12 en de 14 krans. Weet jij wat de kosten zijn? Yep die lezyne is een bak licht. Ik kan m niet meer missen :cool2:
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 22 nov 2019, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Het zijn allebei mooie fietsen.Moeilijke keuze hoor maar zou voor de ST1 gaan,maar mijn bankrekening is ook minder gevuld.
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Peerkel1960: Losse kransjes kosten niet veel geld. Gewoon even zoeken op het internet.
Om zelf te vervangen heb je wel het juiste gereedschap nodig.
Om het te laten vervangen een FM die je daarin wilt helpen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Thxs, ga ik doen henri, dat uitzoeken. Iets voor onder de kerstboom :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even met de zoekfunctie hier aan de slag gaan en je vindt snel de goedkope adresjes en juiste serienummers.
Ook even checken hoe je je wiel er af haalt, de cassette verwijdert, de kransjes vervangt en de cassette er weer met het het wiel op de Stromer zet (filmpje gemaakt door Lamkram en mij). Dit voorkomt dat je na afloop met afgeknelde veertjes en palletjes zit.
Witte ST3 van maart 2019
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Toch even een kleine update geven: vandaag heb ik een ST1 besteld.
Fiets was in stock (de laatste, oef! Volgende levering zou pas april zijn). Zodra de platen in orde zijn, kan ik hem gaan ophalen :bp:
Plaats reactie