betrouwbaarheid omni gps + accu gegevens

Plaats reactie
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Hoi,

Als ik nu de Omni app open staat mijn fiets niet op de plek waar ik hem heb achtergelaten (en ook niet op een punt wat 'onderweg' was of zo), en de accu is verrassend 'vol' (98% na 15 minuten fietsen op stand 3).

Hoe betrouwbaar is dit?

Edit: volgens de dealer gebeurt dit eigenlijk nooit. Ze kende het in elk geval niet.
Maar mijn fiets stond (gelukkig) gewoon waar ik hem had achter gelaten, terwijl de GPS toch de andere kant van Utrecht liet zien.
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Mijn ST3 AE staat volgens GPS in Wallonië net over de taalgrens, in werkelijkheid staat hij ten huize . GPS slaat geregeld de bals mis. In het begin dacht ik dat de zoon stiekem onderweg was met mijn fiets terwijl ik op het werk zat maar niets is minder waar.....de OMNI uitlezing is niet betrouwbaar!
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gelukkig worden die GPS bepalingen niet gebruikt voor diefstal beveiliging oid, de politie zou zomaar een dorp verderop kunnen aanbellen om de fiets op te halen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik ben dus eerder naar huis gegaan vandaag omdat ik serieus begon te geloven dat mijn fiets gestolen was.

Percentage accu klopt niet (dacht ik) en GPS is compleet uit de richting.
Gelukkig, niet dus.

Maar de GPS was accuraat tot op heden. Dus raar...

Ik heb hem altijd in een stalling staan en dan zet ik hem direct uit / batterij er uit..
Of in de buitenlucht op standby.

Dit was de eerste keer in een stalling op standby. Wie weet dat hij daarom nooit gek heeft gedaan met een dak boven z'n hoofd -> dan stond ie altijd uit.

Mwah ja. Weet ik dit ook weet voor de volgende keer.
Plaats reactie