Nieuwe fiets eisen?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marchie schreef: 26 okt 2019, 17:21 Ik heb het achterwiel nog eens op 25nm gezet. De waarden van de sensor lijken me wel redelijk hoog: tussen 1,4 en 1,5. Ik heb daarnet de as nog eens losgedraaid en bij een lager moment zijn de sensorwaardes lager (ik vermoed dat dit normaal is?)
Voor de ST3 en de ST5 moet de waarde tussen de 0.5 en 1.5 liggen, ideaal is rond de 1.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Marchie schreef: 26 okt 2019, 07:47 Ik vraag graag jullie advies want ik ben echt ten einde raad.

Mijn ST3 is nog geen drie maanden oud en heeft al meer bij de FM gestaan dat dat ik er op gereden heb.
Heel erg vervelend voor jou. Ik heb exact dezelfde situatie meegemaakt, maar dan gedurende een periode van 2 jaar...
Hoewel ik je frustratie volledig begrijp, ga ik toch akkoord met stromeur dat je nu nog moeilijk kan hardmaken dat 1. het product niet deugt en 2. zij het niet opgelost krijgen binnen een redelijk aantal pogingen.

De zaken die het erger maken voor jou: geen vervangfiets en heel lang wachten dragen niet direct bij tot redenen voor het ontbinden van de verkoopsovereenkomst, omdat je FM zal argumenteren dat de termijnen redelijk zijn en hij niet voor iedereen onmiddellijk een vervangfiets klaarstaan heeft.

Echter, als de problemen aanhouden kan je wel degelijk tot de annulering van de aankoop overgaan (zoals ik succesvol gedaan heb vorig jaar) of een nieuwe fiets eisen (dit laatste is volgens mij nog een pak gemakkelijker want je geld blijft bij je FM/stromer. Ik heb mijn geld teruggekregen en het uitgegeven aan de concurrentie, dus dat is een pak moeilijker...

In bijlage de brief die ik daartoe gebruikt heb. Je kan het invullen met jouw problemen. Maar zoals ik al zei, ik vrees dat je nog een paar keer hetzelfde probleem zal moeten tegenkomen voor je dit echt kan hardmaken...

Ik heb ook wel eerder een brief gestuurd dat dit de laatste kans was en dat ik verdere stappen zal ondernemen als deze herstelling ook weer faalt... dus dit kan je sowieso wel doen om druk te zetten (want je doel is denk ik een goed werkende fiets en niet je geld terug)...
Bijlagen
brief ontbinding aankoopovereenkomst (2).doc
(27.5 KiB) 149 keer gedownload
ST3 black 983wh
Marchie

Een kleine update en eindelijk eens goed nieuws.

Ik heb aanvankelijk wat gespeeld met het aandraaimoment, de gevoeligheid van de koppelsensor en de remsensor, verschillende keer gekalibreerd (met en zonder op de pedalen te drukken, met het achterwiel opheffen, ...) ... Niets hielp.
Ik ben wel korte ritjes blijven rijden (naar de bakker, naar de grootouders, ...). Tijdens één van de ritjes moet ik per ongeluk te lang op de min-knop geduwd hebben en zag ik dat de RECUP-stand op max stond. Na het afzetten reed mijn ST3 weer perfect!!! Hij rijdt weer zoals de eerste weken en doet dit nu al 3 dagen na elkaar zonder enige hapering. Ik ben echt een gelukkig man nu :D :ay

Ik moet wel weer wat vertrouwen krijgen, want ik denk telkens dat het plots weer gedaan zal zijn. Af en toe voel ik dat de fiets afremt en ben ik dan bang dat de onregelmatige ondersteuning weer de kop opsteekt, maar dit komt gewoon omdat ik aan 48km/u rij :lol:

Iedereen bedankt voor de steun en tips.
Bram Roose schreef: 28 okt 2019, 11:40
In bijlage de brief die ik daartoe gebruikt heb. Je kan het invullen met jouw problemen. Maar zoals ik al zei, ik vrees dat je nog een paar keer hetzelfde probleem zal moeten tegenkomen voor je dit echt kan hardmaken...

Ik heb ook wel eerder een brief gestuurd dat dit de laatste kans was en dat ik verdere stappen zal ondernemen als deze herstelling ook weer faalt... dus dit kan je sowieso wel doen om druk te zetten (want je doel is denk ik een goed werkende fiets en niet je geld terug)...
@Bram: bedankt voor de voorbeeldbrief. Voorlopig zal ik hem dus niet nodig hebben, maar ik bewaar hem zeker voor het geval dat...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marchie schreef: 30 okt 2019, 17:07 Tijdens één van de ritjes moet ik per ongeluk te lang op de min-knop geduwd hebben en zag ik dat de RECUP-stand op max stond. Na het afzetten reed mijn ST3 weer perfect!!!
Ooooooooh! Een gevalletje RTFM, voor jou en de dealert ;)

Fijn dat-ie weer naar wens rijdt. Gelukkig maar, altijd beter dan een vervelende escalatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie