St1x 2019 of st2 2017

Plaats reactie
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

Hallo,

Ik heb de st1x al besteld bij fietsenwinkel.nl
Nu zag ik dat er ook een tweede kans st2 2017 staat die ze voor 4275 weg willen doen. De st1x kost met de 800watt batterij 4290.

Wat is het verschill tussen de twee fietsen. Is de st2 sneller en accelereert deze sneller of juist niet? Zijn er nog andere verschillen?

Met vriendelijke groet,
canonsvogel

P.S. ik heb al vernomen dat bepaalde mensen problemen ondervinden bij fietsenwinkel.nl.
Echter hoef ik dit niet nog een keer te horen in de reacties. De korting van ruim 1000 euro vind ik het waard om daar een fiets te kopen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tweede kans uit 2017? Dat lijkt dan een andere definitie van "tweede kans" dan die van Coolblue... Is die ST2 2e hands of niet? En welke accu zit daarin? Wat is de status daarvan (ook van stilliggen slijt een accu)?

Voor zover ik weet heeft een ST2 uit 2017 geen remlicht en geen claxon.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

€1000,- is veel geld.
Wekenlang stilstaan bij een storing is onbetaalbaar.
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

hallo,
Bedankt voor uw antwoord.
dit is de fiets: https://www.fietsenwinkel.nl/stromer-st ... eedekansje
Er staat bij dat er een krasje op het spatbord zit. Dat maakt mij niet zoveel uit.
Het zou een demo-model moeten zijn, maar duidelijk staat het er niet bijgeschreven.

met vriendelijke groet,
canonsvogel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 21 okt 2019, 14:07 €1000,- is veel geld.
Wekenlang stilstaan bij een storing is onbetaalbaar.
+1, maar dat wilde hij niet weten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb even naar de fiets gekeken, er vallen me 2 dingen op:
Garantie op een Tweedekansje

Wanneer je bij ons een Tweedekansje aanschaft, heb je ook gewoon recht op de gebruikelijke fabrieksgarantie.
De fabrieksgarantie is 2 jaar. Dus als er iets mee is dan heb je of nog maar heel kort garantie of deze garantie is al voorbij.
Verder presteert de fiets helemaal naar behoren en is hij grondig gecontroleerd door één van onze monteurs
Dat laatste (controle door hun monteur) daarvan hebben we ondertussen genoeg voorbeelden gezien dat niet persé een geruststelling is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Eerlijk gezegd zou ik heel veel waarde hechten aan de garantietermijn van 2 jaar, als ze dat ook bedoelen met de gebruikelijke fabrieksgarantie, dan zou ik dat tweedehandsje zeker een tweede kansje gunnen. Het liefst heb ik een garantietermijn die nog iets langer is. Als je Stromer een probleem heeft aan bijvoorbeeld de Controller, de Motor of de OMNI heeft, dan kunnen de kosten al snel flink oplopen.

De vraag is ook wat de status is van de accu. Dat de accu vroeger eens een capaciteit van 800 Watt heeft gehad, zegt niks. Een accu is een duur onderdeeltje van de Stromer, en als je de enkele rit niet meer met de jou gewenste ondersteuning kunt afleggen, dan zul je die ondersteuning toch moeten aanpassen of een andere accu gaan aanschaffen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

canonsvogel schreef: 21 okt 2019, 12:41 Wat is het verschill tussen de twee fietsen. Is de st2 sneller en accelereert deze sneller of juist niet? Zijn er nog andere verschillen?
Beide bikes zijn even snel: het wettelijk maximum is 45km/u en dat haal je met allebei met gemak.

Qua torque ontlopen de twee modellen elkaar nauwelijks. De ondersteuning van de ST1 X is vanaf 2018 flink verbeterd en nagenoeg gelijk aan die van de ST2 2017, al blijft die laatste het wel wat beter volhouden als omstandigheden (zoals flinke wind tegen) tegen gaan zitten. Er zitten ook echt twee verschillende motoren in deze bikes. M.a.w.: op de ST2 2017 hou je makkelijker 45km/u vol dan op de ST1 X 2019.

Per 1-1-2018 zijn nieuwe typegoedkeuringseisen ingegaan. Dit houdt in dat de ST1 X 2019 (wat gewoon het 2018 model is trouwens, niks aan gewijzigd) - in tegenstelling tot de ST2 2017 - voorzien is van remlicht, toeter en een fors betere koplamp. Zéker beter dan dat kaarsje op de ST2 2017. Verder is de ST2 wel wat beter afgemonteerd, maar het scheelt niet mega-veel allemaal.

Op die ST2 2017 moet je wel echt die 2 jaar garantie op bike én accu hebben (en laat fw.nl dat ook op schrift zetten!), anders zou ik het geen optie vinden. Ik zou persoonlijk sowieso voor de nieuwere ST1 X gaan.
canonsvogel schreef: 21 okt 2019, 12:41 De korting van ruim 1000 euro vind ik het waard om daar een fiets te kopen.
Zal je achter komen als het mis gaat... Maargoed, dat risico heb je zelf blijkbaar al ingecalculeerd.

Bij een defect: niet piepen als je je bike een maand of twee kwijt bent, en ook niet piepen als een andere Stromer dealer geen tijd heeft om je uit de brand te helpen met een bike van een prijsstunter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 21 okt 2019, 22:01 Bij een defect: niet piepen als ...
Piepen? Is dat klagen in morse? :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja: ...---...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie