Stromer / Speed Pedelec protest-actie

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb ook geen FB account.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is tegen die tijd vast wel te regelen dat iemand daar wat plaatst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mooi, dan vanuit hier organiseren en gelijk ook op FB laten plaatsen :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Interessant intiatief. Maar lijkt me wel goed te bedenken wat je er dan mee wilt. M.a.w. alleen zeggen dat de huidige regels niet goed zijn dan wordt er denk ik kans gemist. Hoe zou een alternatieve wereld voor speed pedelecs er uit kunnen zien? Ik zou dan ook goed kijken naar studies die op dit moment worden uitgevoerd (bijv. recent CROW) en hoe bepaalde steden met tweewielers met een vorm van motorisering omgaan (A'dam met de bromfietsen). En bedenk ook welk standpunt bijv. een fietsersbond voorstaat (ziet speed-pedelecs liever niet op het fietspad op het moment).
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hallo Stromeraars

Een actie met Speed Pedelecs in een van de grote steden met hierbij media aandacht zie ik ook zitten. Wil hiervoor net als Henry best een dag vrij nemen.
Op de kopgroep hoeven we volgens mij niet te wachten. Dat is vooral vanuit eigen agenda’s in gesprek met hooggeplaatsten. Daar past actie voeren niet bij.
In november komen er acties van de bouw en verplegend personeel.
Voor de media aandacht is het wel handig hier rekening mee te houden.

Het is verstandig goed na te denken over hoe je voorkomt goodwill te verspelen en hoe je draagvlak voor de standpunten vergroot.

Volgens mij is Den Haag geen must omdat we het volume niet gaan bereiken waar de politiek van schrikt. Een strategisch verkeerspunt lijkt me wel zinvol.
Om het op de landelijke TV bv. het NOS journaal of HvN te krijgen is de lokatiekeuze van belang.
Je kunt ook verkeerskundigen of een Wethouder van een bereidwillige Provincie of Gemeente betrekken.
Wanneer je juist focust op een stad met negatieve houding naar SP’s wordt het voor de media interessanter.

Het is handig om belangengroepen als ANWB, Fietsersbond en SWOV bij een initiatief te betrekken. Zij hebben een sterke achterban en groot netwerk.
Via Facebook kan ik het voornemen bij de Speed Pedelec groep van de Lage Landen droppen. Daar zijn zo’n 2500 mensen lid van.
Een deel van hen zit ook op het Stromerforum net als een paar leden van de “Kopgroep”.

In het kader van de veiligheid en coördinatie is het van belang de actie bij politie en het stadsbestuur aan te melden. Wanneer een vergunning nodig is ben je dat verplicht en helpt om te voorkomen dat het Bevoegd Gezag ingrijpt.

Wanneer je echter een flashmob organiseert is dit natuurlijk anders.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Dank voor de info.
Ik kende de snelle fietser nog niet.

Wat me opvalt is dat op hun site bij links wel een verwijzing naar de Fietsersbond staat maar bv. niet naar ons forum of fora van andere merken (als die er zijn).
Vind ik persoonlijk een beetje bijzonder.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Volgens mij is Den Haag geen must omdat we het volume niet gaan bereiken waar de politiek van schrikt.
Je moet toch al snel met minimaal 1.000 trekkers komen wil je daar wat indruk achterlaten :bf:
(Daar hebben we trouwens het laatste ook nog niet van gezien)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Snelle Jelle schreef: 21 okt 2019, 07:28 Vind ik persoonlijk een beetje bijzonder.
Ik niet: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... =10#p13015 (en verder)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ben ik de enige hier die hierbij denkt "ga nou niet ook een protestactie proberen te doen, alsof het 'in' is op dit moment. Je krijgt er alleen maar negatieve aandacht mee" ??
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 21 okt 2019, 08:09
Snelle Jelle schreef: 21 okt 2019, 07:28 Vind ik persoonlijk een beetje bijzonder.
Ik niet: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... =10#p13015 (en verder)
Ik ook niet. Want ook voor bovenstaand gedoe wilde De Kopgroep het Stromer Forum al niet betrekken. Dat heeft dus niks met een conflict te maken, maar met een algehele houding van De Koprgroep.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie