Stromer / Speed Pedelec protest-actie

Saloe
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2019, 22:40

[Discussie afgesplitst van het Bekeuringen-topic. Stromeur.]

De bekeuring heb ik gelukkig nog steeds niet binnen. Ook de leasemaatschappij heeft nog niets ontvangen.
Het indienen van bezwaar is dus nog niet gebeurt.

De onduidelijke en ten aanzien van de verkeersveiligheid onlogische wetgeving icm de recente protesten van onze agrariërs zette mij aan het denken.
Stel dat wij, speed-pedelec rijders van nederland ons verenigen en op een nader te bepalen tijdstip (bij voorkeur tijdens de spits) gezamenlijk aandacht vragen voor ons probleem door een tocht door amsterdam te fietsen waarbij we GEEN gebruik maken van onze ondersteuning.
Een mooie optocht van speed pedelecs over de verplichte rijbaan met een Max snelheid van 15km/uur dus.

Misschien dat we op die manier onze problematiek onder de aandacht krijgen.

Wie doet er mee?
Gang is alles, rust kan je redden :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou niet zonder ondersteuning gaan rijden, maar eerder op een veiligere snelheid. Iets van 30-35 km/h (is ook de snelheid die het SWOV aangaf dat we gemiddeld rijden).

Ik heb 2 jaar geleden al meerdere keren oproepen gedaan om zo'n aktie te organiseren... toen was er weinig animo. Hoe dan ook: als het op een moment gebeurt dat ik geen les heb dan doe ik mee.

Waarom trouwens Amsterdam? De politiek zit toch in Den Haag?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Of Groningen, kunnen we gelijk ff een rondje door het provinciehuis maken :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Als het past in mijn agenda doe ik ook mee!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn voorstel is om in Den Haag een rondje te rijden. Ik ben bereid om hier een dag voor vrij te nemen, dus plan maar in.

Voordat we het rondje in Den Haag gaan rijden zullen we wel wat media-aandacht moeten organiseren omdat deze dag anders eenvoudig kan uitdraaien op het zoveelste Stromerforum evenement (Lamkram en mboelis, hebben jullie je al aangemeld?). Dit laatste is ook gezellig, maar niet het doel waarvoor we die dag in Den Haag op pad gaan.

Het zou mooi zijn als we het Malieveld vol krijgen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ons dat niet gaat lukken, ook niet als we de andere SP-merken erbij gaan betrekken. Dat we onze collega speed pedelecers erbij móeten betrekken, is voor mij niet een vraag, maar een gegeven. Misschien is het in die reden verstandig om De Kopgroep hierbij te betrekken.

De Kopgroep is het initiatief van een aantal particuliere gebruikers van de speed pedelec, die zich inzetten voor breder en veiliger gebruik van de speed pedelec en inmiddels over twee websites beschikken, https://www.snellefietser.nl en https://www.snellefietser.be en een email-account, kopgroep@s-pedelec.nl.

De Kopgroep claimt in de communicatie naar buiten toe een achterban te hebben in Nederland (en Belgie?). Ze hebben (of is het hadden?) met enige regelmaat contact met verschillende (overheid) instanties. Omdat dit onvoldoende zoden aan de dijk zet, hebben ze besloten contact te leggen met de landelijke politiek. Dit laatste heeft volgens hun twee doelen.
  • Het eerst doel is ook op landelijk niveau de speed pedelec onder aandacht te brengen en dan met name bij de wetgevende instanties (tweede kamer).
  • Mochten ze worden uitgenodigd voor gesprek, dan willen ze advies vragen over hoe we de problemen die we zien zo effectief mogelijk te lijf kunnen gaan.
We zijn als bestuurders van een speed pedelec een relatief kleine groep, maar met de huidige wetgeving ook een hele kwetsbare groep. De kopgroep heeft contact gezocht met VVD, D66 en GroenLinks. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er ook maar íets uit die contacten voortgekomen is. Wat ik wel weet, is dat het verdacht stil is en dat is vaak geen goed teken...

Op de site www.snellefietser.nl staat in hun verslag van 25 april 2019 bij agendapunt 5 (Evenement) genoteerd: "...Als laatste hebben we gesproken over of er behoefte is aan een speed pedelec evenement. We zijn hier niet onverdeeld enthousiast over, maar mochten mensen hier behoefte aan hebben dan graag aangeven (kan op Facebook)".

Dus... oppakken die handschoen en ACTIE! :dwarf: :dwarf: :dwarf:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De vorige keer dat ik met het plan kwam om aktie te gaan voeren was dat op FB in de SP groep. De kopgroep ondersteunde dat toen niet, ze wilden liever op hun eigen manier werken... 2 jaar later heeft dat nog precies niks opgeleverd, sterker: gezien de ontwikkelingen in Amsterdam zijn we alleen verder weg gegaan van keuzevrijheid.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wellicht juist om die reden dus de opmerking die in hun overleg bij agendapunt 5 gemaakt is: "We zijn hier niet onverdeeld enthousiast over, maar mochten mensen hier behoefte aan hebben dan graag aangeven".
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wij organiseren hier iedere maand een critical mass: met zoveel mogelijk fietsers door het stad rijden, om aandacht te vestigen op het gebrek aan veilige fietsinfrastructuur in onze stad.
Dit is ondertussen een wereldwijd gegeven https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass_(cycling), misschien kan je iets vergelijkbaars opzetten voor speed-pedelecs
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 19 okt 2019, 13:33 De vorige keer dat ik met het plan kwam om aktie te gaan voeren was dat op FB in de SP groep. De kopgroep ondersteunde dat toen niet, ze wilden liever op hun eigen manier werken... 2 jaar later heeft dat nog precies niks opgeleverd, sterker: gezien de ontwikkelingen in Amsterdam zijn we alleen verder weg gegaan van keuzevrijheid.
Om deelnemers te werven onder de zgn. achterban van De Kopgroep zijn de Kopgroep-leden zelf niet nodig. Die gaan dit sowieso niet steunen, want de meesten hebben alleen interesse in hoogwaardigheidsbekleders bij wie ze aan tafel kunnen schuiven (waarmee ze in al die jaren inderdaad niks hebben bereikt, op een stapeltje lijvige verslagen na).

Gewoon meenemen in het PR-plan dat er tzt. een bericht moet worden geplaatst op de FB pagina "De Speed-Pedelec-Groep" want daar zit die "achterban", net al op alle andere relevante FB pagina's/fora etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij gebrek aan FB account ga ik dat niet doen, maar als mijn agenda het toelaat doe ik zeker aan de aktie mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie