Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

utbone
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2018, 09:24
Locatie: Den Haag
Merk SP: Stromer
Km-stand: 30

Toch maar de instructie opvolgen denk ik. Mocht er toch iets gebeuren dan ben je volgens mij verwijtbaar en kan je naar je garantie fluiten.
ST1-X 2018, 0,8 Kw. 15KM enkele rit
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je bike van fw.nl komt dan is dat inderdaad de beste oplossing. Zo naaien ze je dus (of ze moeten vervangend vervoer aanbieden zoals alle goeie Stromer dealers doen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

utbone schreef: 14 okt 2019, 21:56 Toch maar de instructie opvolgen denk ik. Mocht er toch iets gebeuren dan ben je volgens mij verwijtbaar en kan je naar je garantie fluiten.
Dat vraag ik me af aangezien stromer zelf zich zo uitdrukkelijk heeft uitgesproken tegen deze terugroepactie. Maar ja garantie van fietsenwinkel.nl is sowieso waardeloos (naar wat ik overal hoor) dus het maakt ook niet zoveel uit😬
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik kreeg van fw.nl de volgende email, ik had een st2 2017:

Hallo mevrouw, meneer,

Fietsenwinkel.nl roept gebruikers van sommige Stromer fietsen op om de elektrische ondersteuning voorlopig niet te gebruiken en de accu uit de fiets te halen vanwege het risico op kortsluiting in de controller.

Hierbij willen we je laten weten, dat uit onderzoek van Stromer is gebleken dat er GEEN noodzaak is om veiligheidsmaatregelen te nemen voor jouw fiets. Stromer heeft ons namelijk laten weten dat het risico op kortsluiting zich niet voordoet bij jouw fiets, omdat zij hebben vastgesteld dat voor jouw fiets een controller is gebruikt waar dit verhoogde risico zich niet voordoet. Uit voorzorg willen we je wel pro actief op de hoogte brengen, omdat we ons kunnen voorstellen dat berichten van andere Stromer gebruikers jou wellicht ook zullen bereiken.

Voor vragen hebben wij een speciale telefoonlijn geopend. Je kunt contact met ons opnemen via 020-7052876.


Met vriendelijke groet,

Fietsenwinkel.nl
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 14 okt 2019, 22:12 Dat vraag ik me af aangezien stromer zelf zich zo uitdrukkelijk heeft uitgesproken tegen deze terugroepactie.
Zit wat in. Ik ben benieuwd hoe een rechter over zoiets zou denken. Maar laten we hopen dat dat nooit nodig zal zijn.
Stromerfred schreef: 14 okt 2019, 22:12 Maar ja garantie van fietsenwinkel.nl is sowieso waardeloos (naar wat ik overal hoor) dus het maakt ook niet zoveel uit😬
Daarom willen ze vast ook een oplossing via een FW update, anders komt iedereen naar dat ene service centrum waar die ene monteur werkt die van Stromer voor fw.nl aan Stromers mag klussen. #300servicepunten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Geen idee hoe dit juridisch in elkaar steekt. Ligt het er niet aan wie de garantie daadwerkelijk verleent, in dit geval Stromer? Zij hebben geen recall, dus nog steeds garantie zou je denken.

Fietsenwinkel probeert zich i.i.g. in te dekken tegen claims, dat is duidelijk. Beter dat je er als klant last van hebt dan dat zij dat hebben, past precies in de filosofie van deze shop. Ze hadden ook kunnen besluiten een belletje en mail uit te doen gaan voor een hogere alertheid, ff de accu eruit tijdens het niet fietsen en de geruststelling dat ze het regelen mocht er toch iets gebeuren. In plaats daarvan hebben ze ws veel Stromerrijders die via hun gekocht hebben op niet actief gezet. Redelijk buitenproportioneel en je zult zien dat nu Stromer de 'schuld' gaat krijgen als 21 oktober niet gehaald wordt.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En ze duperen ook hun collega-Stromer dealers. Die kunnen namelijk morgen non-stop iemand aan de telefoon zetten om alle verontruste vragen te beantwoorden. Heel FB staat al vol met dit bericht.

Van wat ik begreep draait fw.nl inmiddels een stevig volume op Stromer, dus ze zullen aardig wat mensen hebben stil gezet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Heeft er iemand nog een negatief bericht over fw.nl gezien het laatste jaar? Mango heb ik wel voorbij zien komen...

Het kan aan mij liggen, maar verdienen ze een tweede kans? Vind deze actie iig heel klantgericht, vanuit de klant bezien. Of het volgens stromers wegen nou wel of niet klopt. Als het toch zo is dat er grote kans is op kortsluiting dan vind ik een forse maatregel zeker op zijn plaats.

Neemt niet weg dat ik mijn persoonlijke ervaringen met fw.nl niet kan wegdenken, maar wrok is een heel slechte raadgever.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mountainmac schreef: 14 okt 2019, 22:18 Geen idee hoe dit juridisch in elkaar steekt. Ligt het er niet aan wie de garantie daadwerkelijk verleent, in dit geval Stromer? Zij hebben geen recall, dus nog steeds garantie zou je denken.
Jij hebt als koper van een Stromer bij FW.nl juridisch alleen iets met FW.nl te maken. Zij verlenen de garantie aan jou (en verhalen die eventueel op Stromer)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 22:22 En ze duperen ook hun collega-Stromer dealers. Die kunnen namelijk morgen non-stop iemand aan de telefoon zetten om alle verontruste vragen te beantwoorden. Heel FB staat al vol met dit bericht.

Van wat ik begreep draait fw.nl inmiddels een stevig volume op Stromer, dus ze zullen aardig wat mensen hebben stil gezet.

Zouden die niet al geïnformeerd zijn?
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie