Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??
-
- Expert
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49
Begrijp ik nou goed dat de oude Omni geen risico loopt? Dan ben ik benieuwd waarom ik mijn fiets al een week niet gebruik.. morgen toch maar weer bellen.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:16
Update is binnen. Na installatie van 4.2.1.8 (ca. 10min): 'er is een systeemfout opgetreden. Start opnieuw en neem indien het probleem blijft bestaan contact op met de dealer.
Lekkere update dus..... Fiets gekocht van FW.
Lekkere update dus..... Fiets gekocht van FW.
St2 983 Black 3000+km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na het gesprek van vanmiddag wel meer begrip heb gekregen voor de handelswijze van fw.nl in dit verhaal (niet in al die andere verhalen...).
Op basis van het uitvalspercentage - of dat nou de 0,3% van Stromer of de 0,47% van fw.nl is - en de aard van dit probleem maak ik mezelf nog altijd geen seconde druk, al vind ik het wel een goeie zaak dat Stromer nu met een oplossing is gekomen. Ik vraag me af of dit voorval met fw.nl een katalysator is geweest, maar daar zullen we wel nooit achter komen.
Natuurlijk onderneemt fw.nl actie om zichzelf in te dekken, dat geven ze ook gewoon toe. Maar ik ben er in mijn eerste reactie, mede ingegeven door een forse allergie jegens fw.nl, een uitval van 0.3% en het feit dat Stromer én alle andere dealers lijnrecht tegenover fw.nl staan, aan voorbij gegaan dat er EU wetten zijn die een leverancier - op het moment dat deze van een issue zoals dit op de hoogte is - verplichten om actie te ondernemen: RA uitvoeren en vanaf een bepaald risico-niveau meldplicht aan de consument en meldplicht aan de autoriteiten. Wat ook helpt is dat de RDW mee is in het standpunt van fw.nl.
Fw.nl valt onder de EU wetgeving. Hoe het in CH is geregeld weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd of Stromer, naast dat ene richting de dealers gecommuniceerde percentage, ook een RA heeft uitgevoerd en zo ja, wat daar dan de uitslag van was. Want eigenlijk kun je alleen dan de keuzes die Stromer enerzijds en fw.nl anderzijds heeft gemaakt goed tegen elkaar afwegen.
Nu is die 0,3% vanuit Stromer alleen naar de dealers gecommuniceerd. Wij hadden daar als consument helemaal niks van meegekregen als niet iemand zo vriendelijk was geweest om dit ergens op FB te delen. Stromer heeft, ondanks de onrust die deze actie van fw.nl heeft veroorzaakt, überhaupt niks gecommuniceerd met de eindgebruikers.
Maargoed, dat is nu eenmaal hun policy en ik verwacht niet dat Stromer nu alsnog zijn hok uit gaat komen. Maar het was dan wel interessant geworden, omdat je bij een goeie RA in dit geval met behoorlijk veel onzekerheden zit, dus op welk niveau tik je die dan af?
Op basis van het uitvalspercentage - of dat nou de 0,3% van Stromer of de 0,47% van fw.nl is - en de aard van dit probleem maak ik mezelf nog altijd geen seconde druk, al vind ik het wel een goeie zaak dat Stromer nu met een oplossing is gekomen. Ik vraag me af of dit voorval met fw.nl een katalysator is geweest, maar daar zullen we wel nooit achter komen.
Natuurlijk onderneemt fw.nl actie om zichzelf in te dekken, dat geven ze ook gewoon toe. Maar ik ben er in mijn eerste reactie, mede ingegeven door een forse allergie jegens fw.nl, een uitval van 0.3% en het feit dat Stromer én alle andere dealers lijnrecht tegenover fw.nl staan, aan voorbij gegaan dat er EU wetten zijn die een leverancier - op het moment dat deze van een issue zoals dit op de hoogte is - verplichten om actie te ondernemen: RA uitvoeren en vanaf een bepaald risico-niveau meldplicht aan de consument en meldplicht aan de autoriteiten. Wat ook helpt is dat de RDW mee is in het standpunt van fw.nl.
Fw.nl valt onder de EU wetgeving. Hoe het in CH is geregeld weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd of Stromer, naast dat ene richting de dealers gecommuniceerde percentage, ook een RA heeft uitgevoerd en zo ja, wat daar dan de uitslag van was. Want eigenlijk kun je alleen dan de keuzes die Stromer enerzijds en fw.nl anderzijds heeft gemaakt goed tegen elkaar afwegen.
Nu is die 0,3% vanuit Stromer alleen naar de dealers gecommuniceerd. Wij hadden daar als consument helemaal niks van meegekregen als niet iemand zo vriendelijk was geweest om dit ergens op FB te delen. Stromer heeft, ondanks de onrust die deze actie van fw.nl heeft veroorzaakt, überhaupt niks gecommuniceerd met de eindgebruikers.
Maargoed, dat is nu eenmaal hun policy en ik verwacht niet dat Stromer nu alsnog zijn hok uit gaat komen. Maar het was dan wel interessant geworden, omdat je bij een goeie RA in dit geval met behoorlijk veel onzekerheden zit, dus op welk niveau tik je die dan af?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mja, ook dit heb ik aan fw.nl gevraagd: ik weet dat Stromer nieuwe FW altijd eerst zelf grondig test, daarna laat testen door een groep "friendly users" (daar ben ik er zelf één van) en daarna in geleidelijke batches naar de Stromers stuurt. Dit alles om te voorkomen dat alle Stromers bij een FW update tegelijkertijd stil komen te staan als er onverhoopt wat mis mee is.tickettoride schreef: ↑21 okt 2019, 21:10 Update is binnen. Na installatie van 4.2.1.8 (ca. 10min): 'er is een systeemfout opgetreden. Start opnieuw en neem indien het probleem blijft bestaan contact op met de dealer.
Lekkere update dus..... Fiets gekocht van FW.
De FW update van vandaag lijkt zo op het oog tegen deze policy in te gaan. Maar hoe Stromer dat deze keer heeft georganiseerd kon fw.nl mij op dat moment ook niet vertellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens fw.nl konden zij alleen de ST2 met "oude" OMNI uitsluiten. De rest niet. Op basis van het gesprek van vanmiddag denk ik dat fw.nl hoogstens teveel Stromers heeft stil gezet, om het zekere voor het onzekere te nemen. (Daar waren ze toch al mee bezig. Dan kun je het maar beter meteen helemaal goed doen en ga je de groep die je waarschuwt zéker niet te klein maken.)Mountainmac schreef: ↑21 okt 2019, 20:34 Ff speculeren,
Stromer heeft een update heeft uitgebracht voor de nieuwe Omni's B en C (zie hun website) en niet voor de monochroom Omni. FW daarentegen heeft alleen de monochroom Omni fietsen stilgelegd in afwachting van de update (aanname van mij o.b.v. berichten op dit forum).
Nu wordt het interessant, komt de update voor de monochroom Omni nog of komt deze niet en heeft FW mogelijk de verkeerde groep fietsen stil laten staan deze week of wel de juiste groep en hebben beide bedrijven lekker langs elkaar heen gecommuniceerd... vragen vragen...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
- Locatie: Dordrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Vanochtend tijdens de rit naar het werk de update binnengekregen. Heb het gevoel dat ze de update dus echt actief aan het pushen zijn vanuit Stromer. Gaat in mijn geval om een st2 (2109) leenfiets van juizz.
Stromer ST3 2020 Deep Black
Bodyfloat
Bodyfloat
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bedankt voor het bellen Stromeur, echte informatie is beter dan speculatie inderdaad. En netjes dat je je standpunt (op dit punt) bijgesteld hebt
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Goede uitleg van FW, en top samenvatting Stromeur. Men was in deze simpelweg dus wettelijk verplicht dit te melden aan de gebruikers en autoriteiten.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren