Strategie om defensief te rijden.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mooie tips peet. Ik probeer ook zo te rijden. En idd de andere verkeersdeelnemers bemerken je niet. Zo vloog afgelopen vrijdag opeens een fietser naar links en moest ik in de ankers. Een wakeup call. Wanneer ik wandelaars tegen kom wanneer ik Druten passeer groet ik altijd. Goed voor de pr. Het zal me niet verbazen dat het pad over de dijk langs Druten op gegeven moment verboden gebied wordt, zeker wanneer sp's met hoge snelheid wandelaars en scootmobiels passeren. Naast veiligheid en fatsoen een reden temeer om je in te houden ( en te groeten).
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jij misschien niet, ik wel. Ik pas er speciaal mijn ondersteuning voor aan om me meer in te spannen tijdens het woonwerkverkeer.
En ik zie niet in waarom sporten je veiligheid zou beïnvloeden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Veel goede en bruikbare tips voor "beginnend" SP berijder/ster.
Vooral anticiperen en assertief je positie op de weg aangeven heeft mij enorm geholpen om 8 september 2019 43 jaar motor te rijden zonder al te veel ongevallen.
Het ergste ongeval was op mijn ANWB dienstmotor (fel geel en Fluor oranje kuip&kleding, licht aan en witte helm) en toch had de mevrouw in kwestie mij niet gezien in haar latere verklaring was te lezen dat ik hard gereden zou hebben waarop onze jurist aangaf dat zij eerder verklaard had dat zij mij niet gezien had.....ik bedoel maar te zeggen dat ik ondanks alle rijtrainingen later met voorrangsvoertuigen ook door deze blindganger verrast werd gelukkig alleen een beschadigde koffer, maar toch....balen als een 7polige stekker.
Defensief is niet altijd de meest goede uitgangspositie anticiperen wel ik doe dit altijd maar dat komt door het motorrijders DNA
Vooral anticiperen en assertief je positie op de weg aangeven heeft mij enorm geholpen om 8 september 2019 43 jaar motor te rijden zonder al te veel ongevallen.
Het ergste ongeval was op mijn ANWB dienstmotor (fel geel en Fluor oranje kuip&kleding, licht aan en witte helm) en toch had de mevrouw in kwestie mij niet gezien in haar latere verklaring was te lezen dat ik hard gereden zou hebben waarop onze jurist aangaf dat zij eerder verklaard had dat zij mij niet gezien had.....ik bedoel maar te zeggen dat ik ondanks alle rijtrainingen later met voorrangsvoertuigen ook door deze blindganger verrast werd gelukkig alleen een beschadigde koffer, maar toch....balen als een 7polige stekker.
Defensief is niet altijd de meest goede uitgangspositie anticiperen wel ik doe dit altijd maar dat komt door het motorrijders DNA
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik scoor twee uit drie. Ik fiets wel om te sporten en ik wil binnen het redelijke wel zo hard mogelijk. Van A naar B, of in mijn geval van W naar W.
Verder eens met @WFVst5 ; anticiperen is het beste wat je kunt doen, ongeacht je snelheid.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Voor mij bijten sporten en wat defensief rijden niet. In de 1 moet ik er best aan trekken om boven de 30 km te komen. Anticiperen in het verkeer is voor mij ook defensief opstellen zoals geen voorrang nemen ( en wel alert zijn) En......ik merk nu al het positieve effect van 2 maal 38 km fietsen. Ik ben frisser en wie weet val ik af
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ja......ik moet toegeven dat ik vooral ook fiets om te sporten....kop leeg als ik thuis kom en alles weghijgen daar is het immers allemaal mee begonnen op een fiets met krom stuur en afgelopen zomervakantie was ik erg blij met mijn ongemotoriseerde fiets met krom stuur.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Same here. Het heerlijk lichte, wendbare, reactieve gevoel van een lichtgewicht topfietsje kan geen Stromer tegenop (bij onderstaande weersomstandigheden )
- Bijlagen
-
- 4876C9D7-56FA-482B-B5AE-204E7CC8E485.jpeg (2.7 MiB) 3091 keer bekeken
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb 'm hier al vaker voorbij zien komen en hoewel blauw niet mijn ding is, blijft ik dit serieus een prachtbike vinden. Tot mijn eigen verbazing juist vanwege dat blauw
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
@stromeur dit is meer jouw ding natuurlijk
- Bijlagen
-
- E3723D7B-095A-410A-A5A1-FCAAE1319D0F.jpeg (92.12 KiB) 3071 keer bekeken