Stromer in 2020: Product Matrix, Geometrie en Tech Sheets

RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

@FreddyH en @Daniel1975, ik denk inderdaad ook niet dat het aan elkaar knopen van de systemen ingewikkeld is. Vermoed dat het idd. een voorwaarde is die Shimano aan het product hangt.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Shimano wil het niet, net als dat ze de API niet willen openzetten. Ik heb dat al eens nagevraagd bij Stromer, kunnen ze weinig aan doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 09 sep 2019, 18:56 Het probleem is dat "onze" FM maatwerk zoveel mogelijk probeert te vermijden. Aangepaste cassettes bijvoorbeeld plaatsen ze ook niet.
Dan vind ik het per definitie al een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende winkel. Zo’n aangepaste cassette is echt heel simpel.
Blijkbaar kunnen ze dit gewoon zo doen omdat er toch genoeg omzet is.
Twee mooie voorbeeldjes zijn hierin ook 12gobiking en Bike2build: vroeger in hun oude ‘hobby setting” kon alles en waren ze zeer concurrerend. Nu zijn ze groot, kan er niks meer en nog soort van duur ook. Klanttype is ook volledig veranderd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 09 sep 2019, 18:56
Henry schreef: 09 sep 2019, 12:06 Ik kon me namelijk herinneren dat iemand vanwege het aanlopen van de remmen door de Belgische wegen die schijfremmen van de ST5 geplaatst heeft gekregen op de ST3.
Die schijven op de ST5 verminderen vooral gepiep. Ze bestaan uit twee delen en dat gaat resonantie tegen.
...en ze zijn volgens mij wat "stijver". Ik heb niet veel last van die resonantie, maar als ik door een bocht ga en ik hoor de remschijf aanlopen doordat de huidige schijf flexibeler is, dan vind ik dat toch jammer.
Stromeur schreef: 09 sep 2019, 18:56
Henry schreef: 09 sep 2019, 12:06 Mijn FM reageerde onmiddellijk met de opmerking dat dat niet mogelijk is.
Het probleem is dat "onze" FM maatwerk zoveel mogelijk probeert te vermijden. Aangepaste cassettes bijvoorbeeld plaatsen ze ook niet. Heb je Tom of Tommy hierover gesproken? Of iemand anders?
Tom. Ik vroeg niet of hij het voor me wilde vervangen (want dat kan ik zelf ook wel, het zijn slechts 4 schroeven die je moet losmaken en vervolgens weer moet vastzetten), maar wilde van hem weten of het zou passen.

Ze beschikken wel over veel kennis en zijn heel vriendelijk en servicegericht, blijf ik dit soort dingen toch jammer vinden. Ik snap het verhaal over de typekeuring en hun rol in het proces, maar ik vraag hun niet om de wet te overtreden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 09 sep 2019, 19:57 Dan vind ik het per definitie al een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende winkel. Zo’n aangepaste cassette is echt heel simpel.
Blijkbaar kunnen ze dit gewoon zo doen omdat er toch genoeg omzet is.
Ze zijn nooit erg maatwerk-gericht geweest. Stromer is dat ook niet. Zij zijn gestart als Stromer Conceptstore en ze houden zich (grotendeels) aan de voorschriften van Stromer. Dit is geen fietsenmakeropdehoek die per ongeluk groot is geworden, maar een bedrijf met een stevige commerciële insteek van een Amsterdamse serie-ondernemer.

Daar kun je van alles van vinden, dat doe ik ook en mijn volgende Stromer zal waarschijnlijk ergens anders vandaan komen, maar voor hun zakelijke succes kan ik alleen maar veel respect opbrengen. Als de klanten het niet pikken, dan blijven ze wel weg. Zolang dat niet het geval is, doen ze het gewoon goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tuurlijk doen ze het zakelijk goed.
Ik ben alleen veel te veel fietser, die ook nog eens een enorme allergie heeft voor alles wat standaard is en moet blijven.
Zware tijden dus, want elke fiets(gerelateerde)fabrikant doet momenteel er alles aan om vooral niet backwards compatible te zijn, passend in-house te maken en dikke marges erop te zetten.
SRAM met zijn wegwerp powermeters (geen grap; tandwielen versleten = pm weggooien) is hiervan wel het meest zieke voorbeeld.
Dus vandaar dat ik heel blij ben met ‘mijn’ vestiging van Juizz. Binnen het redelijke is veel mogelijk en denken ze mee.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De jongens in de werkplaats van mijn dealer zijn ook fietser (veldrijder o.a.). Dat maakte dat ik meteen een klik met ze had. Zij zijn het gezicht van de winkel, maar ze zijn niet de baas helaas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt, ik merkte ook het enthousiasme toen ik met hun diverse technische zaken besprak. Je merkt dat ze ook "iets meer" hebben met een fiets en dat ze mooie techniek ook goed weten te waarderen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 09 sep 2019, 20:43 Dus vandaar dat ik heel blij ben met ‘mijn’ vestiging van Juizz. Binnen het redelijke is veel mogelijk en denken ze mee.
Toen die keten startte was het een heel ander verhaal. Pure commercie, geen enkel "hart" voor fietsen. De eigenaren hadden net zo goed keukenverkoper kunnen worden, maar ze zagen het gat in de markt van elektrisch rijden en zijn erin gesprongen. Qua vakkennis bakten ze er in de begintijd niet veel van (en ik zou er nog niet binnen zijn gestapt als ik geld toe kreeg). Ik heb al vaker gehoord dat dit inmiddels is verbeterd, al wisselt het wel per vestiging.

Zo zie je maar weer hoe de dingen kunnen veranderen. Het ene moment is de één koning en de ander nergens, en het kan in een paar jaar tijd weer allemaal anders zijn. Maar met goeie mensen in je werkplaats kom je een heel eind als SP-ondernemer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Dat zeker, het blijft een fiets. Denk dat het nog belangrijker is dat je een probleem moet willen begrijpen dat is enige manier in de electronica voor een oplossing. Alhoewel ik ook merk dat mijn amsterdamse dealer toch wel iets anders werkt dan 2,5 jaar geleden. Alhoewel toen was een casette verandering ook al niet mogelijk.
Plaats reactie