Stromer in 2020: Product Matrix, Geometrie en Tech Sheets

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Wat betreft typegoedkeuring: je kunt volgens mij best een andere schijfrem op je Stromer monteren. Bij Autobedrijven en motorzaken is dat schering en inslag om slijtageonderdelen te vervangen door een gelijkwaardig en passend alternatief. Een ST5 remschijf op en ST3 mag niet tot een probleem leiden. Het blijft Stromer.
Het kan veel met typegoedkeuring bij RDW. Ik rijd BMW motorfiets type K. Van 1100 cc types worden complete aandrijflijnen, versnellingsbak+achterbrug+cardan overgezet op 750 cc types. De wielbasis neemt ook toe. Omdat het allemaal originele BMW onderdelen zijn en het deugdelijk wordt bevestigd krijg je van het RDW goedkeuring en wordt dat aangetekend op het kenteken.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 09 sep 2019, 20:54 . Maar met goeie mensen in je werkplaats kom je een heel eind als SP-ondernemer.
Dit absoluut!
In Den Haag staat er sowiso 1 hele goede monteur (de ander ken ik niet goed genoeg om te oordelen) die ook gewoon recht voor zijn raap zegt wat er loos is.
Dat in combi met een ietwat commerciele, maar zeker wel klantgerichte winkelmanager maakt het een prima winkel.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

mboelis schreef: 09 sep 2019, 21:30 Wat betreft typegoedkeuring: je kunt volgens mij best een andere schijfrem op je Stromer monteren. Bij Autobedrijven en motorzaken is dat schering en inslag om slijtageonderdelen te vervangen door een gelijkwaardig en passend alternatief. Een ST5 remschijf op en ST3 mag niet tot een probleem leiden. Het blijft Stromer.
Het kan veel met typegoedkeuring bij RDW. Ik rijd BMW motorfiets type K. Van 1100 cc types worden complete aandrijflijnen, versnellingsbak+achterbrug+cardan overgezet op 750 cc types. De wielbasis neemt ook toe. Omdat het allemaal originele BMW onderdelen zijn en het deugdelijk wordt bevestigd krijg je van het RDW goedkeuring en wordt dat aangetekend op het kenteken.
Sterker nog op het kentekenbewijs van m'n ST3 staat onder 'Type': 'ST5' en een regel eronder 'ST3' en daaronder 'N/A'. Ik vermoed dus dat de ST5 en ST3 gewoon onder één typegoedkeuring vallen. En daarmee vermoed ik ook dat het verwisselen van onderdelen geen punt is.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Er werd een jaar geleden trots verteld dat zo'n grote dealer zoveel voordelen had. Ik heb de indruk dat de service die ik krijg van mijn kleine dealer toch wel heel wat flexibeler is dan bij die grote jongens. De zaakvoerder is zelf ook perfect op de hoogte van de technische kant van de merken die hij verkoopt (Stromer, Klever, Quick).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 09 sep 2019, 07:06 Inderdaad indrukwekkend. Er wordt wel in de specificaties gepraat over hoe lang hij het in de verschillende vermogensstanden doet, dus dit lijkt een lamp met accu.
Voor op een Stromer is het van belang dat hij het op 40V t/m 65V altijd keurig doet, dat moet maar toevallig overeenkomen met de spanning van de meegeleverde accu (ik gok van niet, zoveel cellen zitten meestal niet in die accu's). Ter referentie: de bouwlamp werkt op alles tussen 24V en 75V.

Een ander klein dingetje waar ik niet vrolijk van wordt is het Bluetooth knopje... Wil je hem van grootlicht afhalen als net de batterij in het knopje leeg is :ai
Lamp is ook verkrijgbaar als systeemkamp voor Bosch, Yamaha, Shimano en Brose
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 10 sep 2019, 00:27 Er werd een jaar geleden trots verteld dat zo'n grote dealer zoveel voordelen had.
Als het gaat om voorraad van Stromers en vervangende onderdelen, de beschikbaarheid van leen-Stromers, haal- en brengservice, mobiele fietswerkplaats en ervaren monteurs, dan is dat ook gewoon zo. Dit is een schaalverhaal met kosten die voor geen enkele kleine dealer uit kunnen.

Dat ik de ene grote dealer verlaat omdat de eigenaar een ander idee heeft over service dan ik en de mensen in de werkplaats, dat wil niet zeggen dat ik geen andere grote dealer ga kiezen. Dat ga ik namelijk wel doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Egberts here she comes ;-)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 10 sep 2019, 00:29 Lamp is ook verkrijgbaar als systeemkamp voor Bosch, Yamaha, Shimano en Brose
Het wordt steeds mooier, die systeem versie heeft ook een bedrade afstandsbediening :cool2:

Voor Stromer heeft overschakelen naar deze lamp wel wat impact: ze hebben weer een 12V aansluiting nodig (die hadden ze al, ik weet alleen niet of die voldoende stroom kan leveren) en ik lees niks over CAN bus aansluiting.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie