Lang heb ik het voor me gehouden om mijn dealer bij naam te noemen maar de maat is vol. 4 maanden ben ik aan het wachten voor reparatie na een valpartij. Ruim €1100,- schade, gelukkig ben ik verzekerd. Niets groots, crank iets verbogen en verder lakschade aan meerdere onderdelen. Op de fiets kon ik nog prima rijden maar ze wilden hem houden tot de reparatie voltooit was. Hiervoor had ik begrip, reparatie zou 2 weken duren. Echter de waarheid bleek anders.
Na veel bellen en mailen kreeg ik mijn fiets na 5 weken terug, met slechts een vervangen zadel en nummerplaathouder. Had ik niet doorgezet stond de fiets daar nog steeds, dit beaamde een medewerkster.
Nu 4 maanden later is er nog steeds niets gerepareerd. Elke keer hoor ik een nieuwe datum dat onderdelen binnen zullen komen. En elke keer hoor ik niets als die datum verstreken is. Gedane beloftes worden niet nagekomen, verkeerde niet kloppende informatie bij verkoop, communiceren doen ze alleen als je zelf belt en als ze beloven terug te bellen gebeurd dit frequent niet. Het ergste is dat er weinig begrip is en de medewerkers het heel normaal lijken te vinden dat je 4 maanden moet wachten. Druk kan je niet zetten, enra heeft voor de snelheid van reparatie direct het bedrag naar hun uitgekeerd.
Met de fiets ben ik blij maar de dealer is waardeloos. Voorkom ellende en koop hier niet.
Weet iemand of er delers zijn die garantie en onderhoud overnemen?
Mango mobility drama
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je bent niet de eerste die ontevreden is over de service van deze keten. Jouw verhaal klinkt hetzelfde als dat hieronder:
viewtopic.php?f=5&t=210&start=60#p57733
Ik zou een klacht bij Stromer neerleggen en goeie een adoptiedealer zoeken. Meer informatie over het adoptiedealerschap vind je o.a. hier:
viewtopic.php?f=5&t=1215&p=22846&hilit= ... ler#p22803
Ik zou er blij Stromer op aandringen dat je naar een dealer mag die garantie op jouw Stromer volledig overneemt, dus zonder evt. kosten voor arbeidsloon bij werkzaamheden onder garantie.
Stromer had nooit met deze scootmobielketen in zee moeten gaan. De manier waarop dit soort ketens georganiseerd is - verschillende afdelingen die niet goed met elkaar communiceren en een klantenservice die de consument weg houdt van contact met personeel dat problemen moet oplossen (vergelijkbaar met de werkwijze van de grootste online fietsenwinkel van NL en een andere grootgrutter in BE waar het ook voor geen meter werkt) - past niet bij wat Stromer als high end merk uitstraalt en de service die consumenten daarbij verwachten. Bovendien is Mango's core business scootmobielen, niet speed pedelecs. Dat in allebei een accu zit maakt ze niet ineens SP-specialist.
Blijkbaar was een stapeltje voorraad wegzetten zodat het hoofdkantoor tevreden is over de verkoopcijfers belangrijker.
viewtopic.php?f=5&t=210&start=60#p57733
Ik zou een klacht bij Stromer neerleggen en goeie een adoptiedealer zoeken. Meer informatie over het adoptiedealerschap vind je o.a. hier:
viewtopic.php?f=5&t=1215&p=22846&hilit= ... ler#p22803
Ik zou er blij Stromer op aandringen dat je naar een dealer mag die garantie op jouw Stromer volledig overneemt, dus zonder evt. kosten voor arbeidsloon bij werkzaamheden onder garantie.
Stromer had nooit met deze scootmobielketen in zee moeten gaan. De manier waarop dit soort ketens georganiseerd is - verschillende afdelingen die niet goed met elkaar communiceren en een klantenservice die de consument weg houdt van contact met personeel dat problemen moet oplossen (vergelijkbaar met de werkwijze van de grootste online fietsenwinkel van NL en een andere grootgrutter in BE waar het ook voor geen meter werkt) - past niet bij wat Stromer als high end merk uitstraalt en de service die consumenten daarbij verwachten. Bovendien is Mango's core business scootmobielen, niet speed pedelecs. Dat in allebei een accu zit maakt ze niet ineens SP-specialist.
Blijkbaar was een stapeltje voorraad wegzetten zodat het hoofdkantoor tevreden is over de verkoopcijfers belangrijker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bedankt voor je antwoord Stromeur. Die klacht zal ik zeker gaan plaatsen. Als er meer geklaagd wordt zal er hopelijk geluisterd worden en problemen voor anderen voorkomen.
Ik ga op zoek naar een adoptiedeler. Nu kan ik nog fietsen, maar ik moet er niet aan denken dat er een technisch mankement is waar ik niet mee kan fietsen en afhankelijk ben van Mango mobility.
Ik ga op zoek naar een adoptiedeler. Nu kan ik nog fietsen, maar ik moet er niet aan denken dat er een technisch mankement is waar ik niet mee kan fietsen en afhankelijk ben van Mango mobility.
Inderdaad heb ook ik een aantal problemen met Mango mogen ondervinden; zowel de kwaliteit van de reparaties als te lange reparatie-duur met slechte aflevering. De laatste keer is e.e.a. uiteindelijk beter opgelost; het lijkt dat Mango verbeteringen wil doorvoeren. Mijn laatste contact was met manager operations van Mango; Michael. Er is toen actief actie op mijn klachten ondernomen. Mocht je een direct mailadres willen hebben PM mij even.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Hoi, graag heb ik ook het email adres van Michael.J3R schreef: ↑23 jun 2019, 01:58 Inderdaad heb ook ik een aantal problemen met Mango mogen ondervinden; zowel de kwaliteit van de reparaties als te lange reparatie-duur met slechte aflevering. De laatste keer is e.e.a. uiteindelijk beter opgelost; het lijkt dat Mango verbeteringen wil doorvoeren. Mijn laatste contact was met manager operations van Mango; Michael. Er is toen actief actie op mijn klachten ondernomen. Mocht je een direct mailadres willen hebben PM mij even.
Alvast vriendelijk bedankt!
mvg Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Ook ik heb mijn st1 bij mango gekocht.
Probleem met mijn voorvork gemeld een scheurtje in de carbon voorvork en daar is snel actie op ondernomen,
3 dagen later is de fiets opgehaald en een leenfiets neergezet (ook st1)
Daarna begon het wachten, meerdere keren de status nagevraagd, was elke keer het antwoord dat men wachten op goedkeuren van vervangen onder garantie vanuit Stromer.
Na ongeveer 4 weken was het akkoord binnen voor reparatie onder garantie, dus toen kon de voorvork pas besteld worden volgens Mango.
De eerste die binnen gekomen is was niet gespoten, dus deze hebben ze teruggestuurd. 3 weken vakantie en geen contact gehad met Mango.
Na mijn vakantie weer gebeld naar de status, kreeg het idee dat het weer een trigger was om wat te doen, want een aantal dagen weer de melding dat de nieuwe voorvork er is maar ook niet gespoten is.
Voorstel gekregen om deze maar te monteren en in afwachting van een goede levering van stomer. 2 dagen later is mijn fiets weer terug en 2 weken geleden gevraagd hoe het staat met de voorvork, men heeft weer een ongespoten binnen gekregen vanuit Stromer.
Kan mango daar iets aan doen, ik weet het niet. Ik vond de service vanuit mango best oké, goed bereikbaar en men wil helpen.
bv de leenfiets heeft een lekke band gekregen en binnen 2 dagen is er een monteur langs geweest en de band vervangen, doordat de accu er niet uit is geweest was het aanzetten na de reparatie even schrikken want de motor ging gelijk lopen, na een belletje was men gelijk bereid om de fiets om te ruilen.
Voor nu fiets ik op mijn eigen st1 met een ongespoten voorvork en in afwachting dat Stromer een juiste opstuur.
Dus ja het duurt erg lang, is het de schuld van Mango, dat weet ik niet, er is goede communicatie met de hoofdmonteur die ook wacht op de juiste spullen, baal ik ervan, valt mee ik kan fietsen op mijn eigen Stromer maar nog niet met de juiste voorvork.
gr Marcel
Probleem met mijn voorvork gemeld een scheurtje in de carbon voorvork en daar is snel actie op ondernomen,
3 dagen later is de fiets opgehaald en een leenfiets neergezet (ook st1)
Daarna begon het wachten, meerdere keren de status nagevraagd, was elke keer het antwoord dat men wachten op goedkeuren van vervangen onder garantie vanuit Stromer.
Na ongeveer 4 weken was het akkoord binnen voor reparatie onder garantie, dus toen kon de voorvork pas besteld worden volgens Mango.
De eerste die binnen gekomen is was niet gespoten, dus deze hebben ze teruggestuurd. 3 weken vakantie en geen contact gehad met Mango.
Na mijn vakantie weer gebeld naar de status, kreeg het idee dat het weer een trigger was om wat te doen, want een aantal dagen weer de melding dat de nieuwe voorvork er is maar ook niet gespoten is.
Voorstel gekregen om deze maar te monteren en in afwachting van een goede levering van stomer. 2 dagen later is mijn fiets weer terug en 2 weken geleden gevraagd hoe het staat met de voorvork, men heeft weer een ongespoten binnen gekregen vanuit Stromer.
Kan mango daar iets aan doen, ik weet het niet. Ik vond de service vanuit mango best oké, goed bereikbaar en men wil helpen.
bv de leenfiets heeft een lekke band gekregen en binnen 2 dagen is er een monteur langs geweest en de band vervangen, doordat de accu er niet uit is geweest was het aanzetten na de reparatie even schrikken want de motor ging gelijk lopen, na een belletje was men gelijk bereid om de fiets om te ruilen.
Voor nu fiets ik op mijn eigen st1 met een ongespoten voorvork en in afwachting dat Stromer een juiste opstuur.
Dus ja het duurt erg lang, is het de schuld van Mango, dat weet ik niet, er is goede communicatie met de hoofdmonteur die ook wacht op de juiste spullen, baal ik ervan, valt mee ik kan fietsen op mijn eigen Stromer maar nog niet met de juiste voorvork.
gr Marcel
van Kalhoff connect 10 naar Stromer ST1
Ik had mijn eerste stromer, een ST2 ook bij mango gekocht, die hadden toen een 25% korting actie op een nieuwe.
Hier dus diverse problemen mee gehad, eigenlijk allemaal bekende stromer problemen, t/m wegvallen ondersteuning halverwege de rit door bleek slechte motorstekker...
Het duurde inderdaad allemaal lang, ophalen fiets tot eindelijk gerepareerd dus uiteindelijk heb ik het volledige bedrag retour gekregen, erg netjes !
Hier dus diverse problemen mee gehad, eigenlijk allemaal bekende stromer problemen, t/m wegvallen ondersteuning halverwege de rit door bleek slechte motorstekker...
Het duurde inderdaad allemaal lang, ophalen fiets tot eindelijk gerepareerd dus uiteindelijk heb ik het volledige bedrag retour gekregen, erg netjes !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
Uiteindelijk na 6 maanden is mijn fiets gerepareerd. Of de duur de schuld van mango is blijft giswerk. Maar ze zijn er zeker onderdeel van geweest. Het grootste probleem waar ik tegen op liep is zeer slechte communicatie, onwaarheden die verteld worden en valse beloftes. Het heeft mij meer dan 30 telefoontjes en meerdere e-mails gekost om de fiets gerepareerd en terug te krijgen. In die tussentijd nooit iemand van de leiding mogen spreken, dit wordt afgehouden.