Wat te doen bij een lekke band?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 19 jun 2019, 18:56 En toen werd het stil bij de helpdesk ? ... :bj :bj :bj
Op zo'n moment merk je dat het eigenlijk vooral een desk is... :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

FreddyH schreef: 19 jun 2019, 21:11
Golvas schreef: 19 jun 2019, 18:56 En toen werd het stil bij de helpdesk ? ... :bj :bj :bj
Op zo'n moment merk je dat het eigenlijk vooral een desk is... :bc
Gelukkig geen helldesk; want ze hebben de wegenwacht gestuurd en die heeft me geholpen met een thuiskomertje.
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

…..vorige zomer in Nieuwpoort via de helpdesk van een niet nadergenoemde verzekeringsmaatschappij voor een defect.
Wegenwacht gestuurd naar onvindbaar voertuig! Boot werd later weggesleept naar plezierhaven! :mrgreen:
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

bikerke schreef: 04 jun 2019, 16:59 Nieuwe binnenband steken......
Zo moeilijk is het toch niet?
Heb al vele malen fietsbanden geplakt/binnenbanden vervangen, daarbij is het volgens mij noodzakelijk de fiets ondersteboven te zetten op stuur en zadel. Dat valt niet altijd mee in de berm.
Een Stromer ondersteboven zetten lijkt me best lastig, en naar mijn idee zou het gewicht van mijn ST1 dan deels op het stuurdisplay rusten. Dat lijkt me geen goed idee eigenlijk. Hoe doen jullie dat?
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sowieso de accu eruit halen. Altijd doen als je gaat klussen aan je bike, maar scheelt ook weer een kilo of 5 aan gewicht.

Die ST1 display is wel een dingetje ja. Die hebben latere bikes niet meer (OMNI in frame). De bevestiging van de ST1 display kan maar weinig hebben, dus daar moet je goed mee uitkijken. Ik zou 'm iets los schroeven en naar binnen draaien. En nadien voorzichtig weer vast draaien, want je draait de boel redelijk snel stuk.

Omkeren: aan één kant van je bike gaan staan met je gezicht naar de bike toe, over de fiets heen buigen, iets voorbij halverwege de voor- en achtervork vastpakken, optillen en de bike zichzelf aan zijn eigen gewicht naar jou toe laten omdraaien, als-ie is omgekeerd iets door je knieën gaan en rustig neerzetten, liefst met zadel en stuur op een jas, handdoek of iets anders zachts. Niet vanuit je rug tillen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

Stromeur schreef: 25 jul 2019, 22:05 Sowieso de accu eruit halen. .............. Niet vanuit je rug tillen.
Dank voor de toelichting!
Maar het is toch best een operatie in de berm eigenlijk..
Zou een bandenreparatiespray wat zijn om thuis te komen?
Lees hier uiteenlopende meningen over.
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je kunt ook een stuk touw in je fietstas gooien, als er een boom of lantaarnpaal in de buurt is kun je hem daaraan omhoog trekken (mastworp om boom of lantaarnpaal, etc)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Frank L schreef: 25 jul 2019, 22:50 Zou een bandenreparatiespray wat zijn om thuis te komen?
Lees hier uiteenlopende meningen over.
Bij een gescheurde of ontplofte binnenband helpt je dat uiteraard niet verder, maar bij de kleinere lekkages (nageltje, stalen borstelhaar, usw.) is dit een prima redmiddel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie