calorieen verbruik op een stromer

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tomasj schreef: 02 jun 2019, 22:39 6145 kcal op één dag verbrandt.
10 Bicky Burgers ! ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Welk rondje heb je gereden Tomasj?
joo1970
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2019, 22:19

dank je voor je reactie
dus met redelijk weer beter op de racefiets naar mijn werk en in de winter met de stromer

groetjes
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Waarom in de winter op de Stromer? :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

joo1970 schreef: 03 jun 2019, 18:13 dank je voor je reactie
dus met redelijk weer beter op de racefiets naar mijn werk en in de winter met de stromer

groetjes
Succes daarmee! Eens je stromer hebt moet je een waanzinnige drempel over elke dag om die te laten staan en de racefiets te nemen.

Ik zit nu al 2 maand te wachten op mijn ST3 en ga intussen 'zoveel mogelijk' met racefiets naar het werk, ik verlang heel hard naar de dag dat ik die aan de haak kan hangen om in het weekend te rijden. Vreselijk met rugzak op de rug, volledig bezweet toekomen op het werk, bij wind keihard zwoegen,...
Is me nog maar 3 keer gelukt om met de fiets te gaan afgelopen maand, met vorige speedbike ging ik dagelijks met de fiets.

Maar als jij de zelfbeheersing hebt om de stromer te laten staan in de zomer, petje af!
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 03 jun 2019, 07:30 Welk rondje heb je gereden Tomasj?
La Bresse - Col du Morbieux - Ballon de Servance - Planche des Belles Filles - Ballon de Servance - Vieux Moulins - La Bresse
https://www.routeyou.com/en-fr/route/vi ... e/pdbf-104

Die Col du Morbieux is een echte b*tch. Volgens internet 6% over 7 km, maar de route die wij volgden was dus eerst nog eens 2,1 km aan 9,5%. Als ge U daar niet aan verwacht valt dat serieus tegen, en dat was dus de eerste klim van de dag. Routeyou gaf 2300 hoogtemeters aan, Garmin GPS met hoogtecorrectie achteraf was 2629 hm...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

joo1970 schreef: 03 jun 2019, 18:13 dank je voor je reactie
dus met redelijk weer beter op de racefiets naar mijn werk en in de winter met de stromer
Waarom?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Maandje stromeren naar werk , toch 3 kilo lichter plots , moet wel zeggen dat ik vroeger niets van sport deed.
Wat op eten letten , meer water drinken, beweging toch elke dag 50km.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Deed eerst ook niet zo veel aan sport (behalve af en toe de racefiets pakken). Maar 'met het OV naar werk' betekent toch 2x een kleine 10 minuten fietsen, een hoop trappen lopen, en 2x een kleine 10 minuten lopen. Dat is geen sport, maar wel beweging wat ik niet meer heb. De 'floors' counter op m'n smartwatch en de stappenteller blijf toch stukken lager nu ik op de Stromer zit. Ben benieuwd wat de impact gaat zijn :).
Ik denk dat het ook gaat schelen dat ik nu meer dagelijks langs een tentje kom met croissantjes terwijl ik op de trein wacht :P.


Ik heb ergens online en bicycling-calory calculator ingevuld met m'n leeftijd, gewicht, duur van een rit en een indicatie van de snelheid.

Als snelheid kies ik dan "22.5 through 27.7 km/u". Ik heb het idee dat ik nu dezelfde inspanning lever op de Stromer vergelijkbaar met die snelheid als amateur op m'n racefietsje en het lekker relaxed te doen.

Er vanuit gaande dat m'n data en de calculatie klopt, volgens mij klopt de rest dan ook wel: Als ik voor 50 minuten rij op een racefiets met een bepaalde cadans en hartslag, dan zal ik toch dezelfde calorieën verbranden als ik op de Stromer rij voor 50 minuten met dezelfde cadans en hartslag? Ik kom er nu alleen veel verder mee :).

Ik kom dan op 731 calorieën voor een enkel ritje ww. Laat ik het dan voorzichtig afronden naar tussen de 1300 a 1400 calorieën per dag voor mij.

Ik weet er alleen zo weinig over dat ik niet weet of dat veel, netjes of weinig is :).

Vrienden vragen me nu wel 'hoeveel km heb je al gefietst?' en ik antwoord dan altijd maar met 'het aantal uren dat ik op de fiets heb gezeten' aangezien ze dat een beter beeld geeft van de inspanning.
Ik mag 60km op de Stromer niet vergelijken met 60km per dag op een racefiets... maar ik mag het toch wel vergelijken met 2x50 minuten normaal fietsen?

Klopt deze gedachtegang een beetje of zit ik er compleet naast?
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Jorismak schreef: 29 okt 2019, 15:20 Ik kom dan op 731 calorieën voor een enkel ritje ww. Laat ik het dan voorzichtig afronden naar tussen de 1300 a 1400 calorieën per dag voor mij.

Ik weet er alleen zo weinig over dat ik niet weet of dat veel, netjes of weinig is :).
1400 calorien is behoorlijk veel:
Ik vergelijk het meestal met iets wat iedereen eigenlijk wel kent: McDonalds. Een Big Mac is 502 calorieën, dus die fiets je dan bijna 3 weg.
Anders aangepakt: een kilogram vet verbranden is 3500 calorieën, dus als je niet meer zou zijn gaan eten, er geen andere sport weg zou vallen en aangenomen dat je van tevoren een stabiel gewicht had dan zou je nu elke 2.5 dag een kg af vallen (wat volgens wat ik zo kan vinden heel erg ongezond snel zou zijn).
Plaats reactie