Eurobike 2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Van 4 t/m 7 september wordt Eurobike 2019 georganiseerd.

Eurobike is de grootste fietsenbeurs van Europa en vindt plaats in het Zuid-Duitse Friedrichshafen. Voor veel fabrikanten is Eurobike hét moment om hun nieuwe producten/plannen voor het volgend seizoen te presenteren.

Eurobike richt zich in principe op iedereen die (zakelijk) betrokken is bij de fietsenhandel, maar op zaterdag 7 september is het "Festival Day". Dit is de dag dat ook particulieren toegang hebben tot de beurs. (Mochten mensen op een andere dag willen: als eigenaar van het Stromer Forum kan ik ook kaarten voor 4 t/m 6 september kopen.)

Meer informatie over Eurobike:

http://www.eurobike-show.com/eb-en/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In 2017 ben ik, in de rol van eigenaar/admin van het Stromer Forum, naar Eurobike geweest.

Ik heb Stromer in Zwitserland op voorhand benaderd, mezelf voorgesteld namens een NL/BE platform met op dat moment "maar liefst" 1.000 unieke bezoekers per maand (versus tegen de 30.000 deze maand als het zo doorgaat). Wat bleek: Stromer wilde net zo graag met ons praten als wij met Stromer.

Via een forumtopic heb ik vragen en verzoeken van forumleden verzameld en beladen met jullie taakjes ben ik de beurs op gestapt.

Ik vond Eurobike overdonderend leuk. Stromer nam uitgebreid de tijd voor mij (en dus voor ons) en ik heb contacten opgedaan die ik nog steeds met plezier onderhoud.

Vorig jaar ontbrak het me aan tijd om Eurobike te bezoeken. De beurs werd ook te vroeg in het jaar georganiseerd. Veel fabrikanten haakten af, domweg omdat het te vroeg was om hun nieuwe producten te kunnen presenteren. Bovendien besloot Eurobike vorig jaar om particulieren te weren. Ook dit viel slecht bij de fabrikanten, die Eurobike juist zien als dé gelegenheid om met consumenten te praten. (Normaal zitten hier natuurlijk de dealers tussen.)

In 2017 heb ik hard mijn best gedaan om knappe foto's van de nieuwe Stromers en andere producten te schieten en fabrikanten gedetailleerd uit te vragen. In 2018 waren we afhankelijk van andere partijen voor berichten vanaf Eurobike, en ik moet eerlijk zeggen dat ik de informatie die ik online vond kwalitatief uitermate teleurstellend vond: vage/slechte foto's en filmpjes, weinig en onduidelijke informatie, niks toegespitst op onze wensen als SP'er.... Ik was er liever zelf heen gegaan.

Ik weet nog niet of het me lukt om Eurobike dit jaar te bezoeken. Maar onze Stromer Forum community is in de afgelopen twee jaar krankzinnig hard gegroeid, dus misschien vinden mensen het leuk om met een forum-delegatie af te reizen. Om met mensen van Stromer te praten, om fabrikanten van andere SP's, helmen, tassen, verlichting, sloten, drive-trains etc. te bezoeken, om innovaties te bewonderen, om op het grote testparcours rond te scheuren met de meest bizarre, al dan niet elektrische, rijwielen etc. etc.

Dit topic is bedoeld om ideeën te peilen en mensen bij elkaar te brengen om Eurobike te bezoeken, voor wie daar zin in heeft :)

Je hoeft natuurlijk niet hand-in-hand over de beurs te struinen. Het delen van een auto en/of hotelkamer, samen kamperen (er zal net als in 2017 vast wel een Eurobike camping zijn), een gezamenlijk bezoekje aan de Stromer stand brengen en verder je eigen gang gaan kan natuurlijk ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik zou het heel erg leuk vinden als jij voor ons weer verslag wil doen. Als een financieele bijdrage jou eerder over de streep kan helpen dan ga ik helpen duwen. Ik geniet meer van een avondje verslag lezen dan zelf fysiek aanwezig te zijn.

Mijn belangrijkste interesses zijn
-alternatieven voor stromer (die echt langdurig ca 45 km/h kunnen rijden zonder dat je achternaam zoetenmelk of zo is)
Dus krachtig & goede accu

- wanneer er een optie voor ABS op de fiets komt. Zodat kneuzen zo als ik geen koprol meer maken als ze een keer verkeerd remmen.



Omdat ik geen kamer hoef te reserveren, of tickets te kopen. Wil ik best sponsoren.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik ga graag een dag mee naar Eurobike, maar dan zonder kamperen :-)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kamperen=creperen toch? :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 26 mei 2019, 07:19 Kamperen=creperen toch? :dwarf:
Fietsen ook, dat wil nog niet zeggen dat het niet leuk is ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 26 mei 2019, 07:19 Kamperen=creperen toch? :dwarf:
Ik vind slapen in een tentje één van de heerlijkste dingen die er bestaan. Nog liever slaap ik onder de blote hemel.

Maar de camping bij Eurobike, die heeft wel een hoog "Lowlands-gehalte". Hutje mutje met weinig voorzieningen. Niet mega-idyllisch dus, maar slapen is slapen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Stromeur schreef: 26 mei 2019, 11:03
Daniel1975 schreef: 26 mei 2019, 07:19 Kamperen=creperen toch? :dwarf:
Ik vind slapen in een tentje één van de heerlijkste dingen die er bestaan. Nog liever slaap ik onder de blote hemel.

Maar de camping bij Eurobike, die heeft wel een hoog "Lowlands-gehalte". Hutje mutje met weinig voorzieningen. Niet mega-idyllisch dus, maar slapen is slapen.
Mocht je met de fiets willen dan mag je mijn blauwe accu lenen :bj
Plaats reactie