Wijzigingen forumsoftware en verzoeken daartoe

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor dit forum maak ik gebruik van de Open Source forumsoftware phpBB. Nog niet alles draait zoals ik het zou willen, dus er gaan zeker verbeteringen komen. En misschien hebben jullie als gebruiker ook wel ideeën over wat je graag aangepast wil zien.

In dit topic zal ik geplande en doorgevoerde wijzigingen in de forumsoftware vermelden. Mochten jullie na een wijziging raar gedrag in het forum constateren, laat het me dan even weten s.v.p.

Ook suggesties van andere forumleden zijn welkom. (Ik geef geen garanties, en niet alles zal mogelijk zijn, maar ik zal al jullie ideeën zeker in overweging nemen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vanaf nu worden links naar externe websites geopend in een nieuw tabblad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geplande wijziging op verzoek: ondersteuning van Tapatalk. Tapatalk is een app die toegang verleent tot internetfora via mobiele apparaten (smartphones, pads e.d.).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Goed bezig Sylvia! ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Nou alleen nog een opleverdatum erbij, ik blijf maar zoeken in tapatalk :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb me vandaag wat meer verdiept in Tapatalk en vind het jammer genoeg geen optie voor het forum.

Tapatalk wordt door phpBB niet als officiële extensie aangeboden. Dit vanwege diverse beveiligingsissues aan de kant van Tapatalk. Tapatalk brengt wijzigingen rechtstreeks in de forumdatabase aan, in plaats van te communiceren via de daarvoor bestemde API, en dat is een absolute no fly zone. Zolang Tapatalk deze issues niet oplost, zal het niet door de validatie van phpBB heen komen.

Ik zou Tapatalk handmatig kunnen installeren, iets wat op veel fora ook wordt gedaan. Want iedereen denkt: ze hebben het allemaal, iedereen vraagt erom, het zal daarom wel oké zijn, trekt vast meer bezoekers dus ik zet het er ook op. Maar feitelijk weet geen enkele admin wat Tapatalk via de achterdeur allemaal aanricht, en er worden wél gekke dingen gerapporteerd. (Van Tapatalk gebruikers die door kunnen posten in reeds gesloten topics, tot aan een uitgeschakelde Tapatalk extensie die doodleuk blijft werken. Aan de zijde van Tapatalk blijft het angtvallig stil als forumbeheerders ondersteuning vragen bij dergelijke problemen.)

Zodra phpBB Tapatalk als officiële extensie aanbiedt, zal ik het op het forum implementeren. Maar tot die tijd helaas dus niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vanaf vandaag wordt elke rechtstreekse link naar een video die je in je forumbijdrage plakt automatisch gewijzigd naar een embedded video: er verschijnt een miniatuurversie van de video in je post zonder dat je hier verder zelf iets voor hoeft te doen. Deze functie ondersteunt bijna alle bekende video-websites.

Volgende plan is het klikbaar maken van de video zodat je desgewenst door kunt naar de fullscreen versie en/of de website waar de video op geplaatst is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Afgelopen weekend ingevoerd: een ranking/status voor elke gebruiker, gekoppeld aan een postcounter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie