Vanmorgen door auto geschept.

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gelukkig dat het voor jou beter afgelopen is dan voor je fiets.....beterschap!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Patrikius, wat schrikken zeg! Gelukkig ben je er nog aardig vanaf gekomen, en alle pijntjes in je lijf van de stress/klap herstellen ook wel weer. Dat kost gewoon even tijd.

Over je fiets is hierboven al het meeste gezegd.

Die deur van het accu-vak, OMNI, bagagedrager, wiel incl. motor e.d. is allemaal los leverbaar vanuit Stromer.
Voor je geveerde voorvork zou je misschien bij de verkoper de originele aankoopbon kunnen opvragen?

Stromer levert, zoals hierboven al vermeld, inderdaad geen losse frames. Bizar, maar waar.

Als het frame deuken, verbuigingen of iets anders heeft, dan kan de verzekeraar dus niet anders dan je Stromer total loss verklaren.

Als je alleen kleine lakschade hebt, dan zou de FM dit kunnen bijwerken met een originele lakstift van Stromer. Veel lakschade: wellicht biedt een (auto)spuiter soelaas (of misschien kan er iets op je werk worden geregeld?). Maar hiervoor moet je Stromer wel volledig gedemonteerd en gemonteerd worden door de FM en dat kost een lieve duit in arbeidsloon. (Denk aan enkele honderden euro's.) Tel daarbij op de kosten van de spuiter en alle defecte onderdelen, en je komst wat de verzekering betreft misschien al rap richting de dagwaarde van je Stromer.

Geen idee hoe de dagwaarde van jouw ST2 uitpakt en of je het wrak zelf mag houden, maar waarschijnlijk niet, of niet gratis.

Sterkte met de afhandeling en met het herstel van je fysiek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Dank @ Stromeur, ik heb begrepen dat ie niet meer hersteld gaat worden volgens de fm.
Herstel gaat wonderwel goed. Ik ga morgen een poging wagen om naar t werk te gaan.
Van het weekend misschien de fiets naar hoorn vervoeren.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

WFVst5 schreef: 24 apr 2019, 20:59 Gelukkig dat het voor jou beter afgelopen is dan voor je fiets.....beterschap!
Klopt, had ook anders kunnen wezen gezien de impact. Mijn ortlieb tas lag 30 meter verder in de sloot.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 24 apr 2019, 21:59 Dank @ Stromeur, ik heb begrepen dat ie niet meer hersteld gaat worden volgens de fm.
Ik denk dat-ie gelijk heeft. Maar uiteindelijk is het laatste woord aan je verzekeraar. Ik ben benieuwd. Hopelijk schiet je er niet al teveel bij in met die dagwaarde, dat zou zonde zijn gezien de uitstekende staat van jouw bike.
Patrikius schreef: 24 apr 2019, 21:59
Herstel gaat wonderwel goed. Ik ga morgen een poging wagen om naar t werk te gaan.
Maak er maar een rustig dagje van ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrikius schreef: 24 apr 2019, 22:00
WFVst5 schreef: 24 apr 2019, 20:59 Gelukkig dat het voor jou beter afgelopen is dan voor je fiets.....beterschap!
Klopt, had ook anders kunnen wezen gezien de impact. Mijn ortlieb tas lag 30 meter verder in de sloot.
Ik ben ook wel eens hard tegen het asfalt geklapt meestal komt de spierpijn 2-3 dagen later; waar is het gebeurd?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 24 apr 2019, 22:00 Mijn ortlieb tas lag 30 meter verder in de sloot.
Daar sta ik in jouw geval dan weer helemaal niet van te kijken. Je kentekenplaat + houder en helmcover ben je ook al eens op mysterieuze wijze verloren onderweg, dat hoort gewoon bij jou :az

Maar zonder gekheid; dat is een beste klap geweest dan zeg...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ja je hebt geen idee wat er allemaal gebeurt, vooral bij zijdelingse impact, vanaf 30 km/uur al kans op hoog energetisch trauma in een auto, laat staan met fiets of motorfiets. Ben wel eens "op klus" bij een botsing trein<>auto geweest daar lag de motor met versnellingsbak 100 meter verder in het weiland :ck: :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromeur schreef: 24 apr 2019, 22:16
Patrikius schreef: 24 apr 2019, 22:00 Mijn ortlieb tas lag 30 meter verder in de sloot.
Daar sta ik in jouw geval dan weer helemaal niet van te kijken. Je kentekenplaat + houder en helmcover ben je ook al eens op mysterieuze wijze verloren onderweg, dat hoort gewoon bij jou :az

Maar zonder gekheid; dat is een beste klap geweest dan zeg...
Haha grappenmaker jij. Btw ik heb de helmcover weer teruggevonden hoor.
Was ook een beste klap voor zover ik me kon herinneren :D
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Das minder, het ligt soms aan klein dingen dat je een aanrijding nog kan vermijden of niet en dan spreek ik over mijn stromer tijdperk en ervoor met de racefiets.. Spoedig herstel man
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Plaats reactie