En toch heeft Daniel hier gelijk: onder deze omstandigheden was je snelheid te hoog...quacktop schreef: ↑29 aug 2019, 15:08Nee, snelheid lag laag. Ik denk dat de boosdoener vuil op de weg was en de 10 druppels regen.Daniel1975 schreef: ↑29 aug 2019, 11:29 Als je op een 3/4 rotonde onderuit bent gegaan heeft dat niets met het eng zijn van een rotonde te maken, maar vooral met je te hoge snelheid
Voorheen reed ik er altijd wel harder overheen en het is een redelijk kleine rotonde waar je best veel moet hangen om überhaupt de bocht te nemen.
Je maakt wat mee als Stromert
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Update 4 dagen na mijn bijna-dood ervaring:
Mail van Connexxion ontvangen:
Geachte meneer van der Lelie,
Wat ontzettend vervelend voor u wat er gebeurd is. Onze excuses hiervoor. We hebben inmiddels wederhoor bij de chauffeur gepleegd en we hebben een aantal acties intern uitgezet nav dit incident. Ik zou u hier graag over bellen. Bent u toevallig vanavond bereikbaar?
Met vriendelijke groet,
DS
Nu word ik toch nieuwsgierig.
Mail van Connexxion ontvangen:
Geachte meneer van der Lelie,
Wat ontzettend vervelend voor u wat er gebeurd is. Onze excuses hiervoor. We hebben inmiddels wederhoor bij de chauffeur gepleegd en we hebben een aantal acties intern uitgezet nav dit incident. Ik zou u hier graag over bellen. Bent u toevallig vanavond bereikbaar?
Met vriendelijke groet,
DS
Nu word ik toch nieuwsgierig.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Je gaat waarschijnlijk geinformeerd worden over de maatregelen. Prima natuurlijk, maar ik zou vooral geinteresseerd zijn in het stukje wederhoor en wat daaruit gekomen is. Plus wat de gevolgen voor deze eikel van een chauffeur zijn.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Keurig. Dit had dus binnen 10 minuten na jouw allereerste signaal al moeten gebeuren.
Ik zou dat "eigen schuld dikke bult"-mailtje ook maar even erbij pakken als je gebeld wordt, want dat vond ik persoonlijk eerlijk gezegd nog schokkender dan het voorval zelf. Het zegt namelijk álles over de cultuur binnen dat busbedrijf (wij met z'n allen tegen de rest).
Wordt alleen deze ene chauffeur aangepakt, dan rijdt de volgende alsnog een SP-er dood als-ie de kans krijgt.
Ik zou dat "eigen schuld dikke bult"-mailtje ook maar even erbij pakken als je gebeld wordt, want dat vond ik persoonlijk eerlijk gezegd nog schokkender dan het voorval zelf. Het zegt namelijk álles over de cultuur binnen dat busbedrijf (wij met z'n allen tegen de rest).
Wordt alleen deze ene chauffeur aangepakt, dan rijdt de volgende alsnog een SP-er dood als-ie de kans krijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Inderdaad. Maak er voor de vorm 60 minuten van.
Maar was dat "eigen schuld dikke bult" mailtje van het busbedrijf? Die was toch van de gemeente?Stromeur schreef: ↑29 aug 2019, 17:20 Ik zou dat "eigen schuld dikke bult"-mailtje ook maar even erbij pakken als je gebeld wordt, want dat vond ik persoonlijk eerlijk gezegd nog schokkender dan het voorval zelf. Het zegt namelijk álles over de cultuur binnen dat busbedrijf (wij met z'n allen tegen de rest).
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Heb net twee uur zitten overdenken na het telefoongesprek.
De chauffeur heeft direct schuld bekend toen hij werd geconfronteerd met het incident.
Goed terughalen kon hij het echter niet. Hij meende dat ik op het fietspad reed en later kwam erbij dat hij dacht dat ik niet als fiets herkenbaar was. Wat een onzin.
Ik reed vol op het wegvlak van de rotonde met een volle dichte bromfietshelm met helmcamera er bovenop.
Hij komt er volgens zijn collega niet makkelijk mee weg.
Connexxion heeft vanmiddag de Speed Pedelec regels laten uitdraaien en in Regio Arnhem Nijmegen verspreid.
Morgen gaat het door het hele bedrijf.
Connexxion bood uitgebreid excuses aan die ik heb aangenomen. Het bloemetje heb ik niet aangenomen omdat mijn voorstel een praktijktraining van 2 dagdelen voor chauffeurs in de regio is. Deze wil ik als praktfijkervaren SP’er en voorlichter ze graag tegen vergoeding geven. Met een redelijk bedrag is het na het overdragen van praktijk voor mij dan klaar bij hen.
Dinsdagmiddag heb ik overleg met de verkeerswethouder en ambtenaar van Rheden over gevaarlijke situaties voor SP’ers.
De chauffeur heeft direct schuld bekend toen hij werd geconfronteerd met het incident.
Goed terughalen kon hij het echter niet. Hij meende dat ik op het fietspad reed en later kwam erbij dat hij dacht dat ik niet als fiets herkenbaar was. Wat een onzin.
Ik reed vol op het wegvlak van de rotonde met een volle dichte bromfietshelm met helmcamera er bovenop.
Hij komt er volgens zijn collega niet makkelijk mee weg.
Connexxion heeft vanmiddag de Speed Pedelec regels laten uitdraaien en in Regio Arnhem Nijmegen verspreid.
Morgen gaat het door het hele bedrijf.
Connexxion bood uitgebreid excuses aan die ik heb aangenomen. Het bloemetje heb ik niet aangenomen omdat mijn voorstel een praktijktraining van 2 dagdelen voor chauffeurs in de regio is. Deze wil ik als praktfijkervaren SP’er en voorlichter ze graag tegen vergoeding geven. Met een redelijk bedrag is het na het overdragen van praktijk voor mij dan klaar bij hen.
Dinsdagmiddag heb ik overleg met de verkeerswethouder en ambtenaar van Rheden over gevaarlijke situaties voor SP’ers.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb veel respect voor hoe je hiermee omgaat. Dat je je schrik en frustratie weet om te zetten in zoiets constructiefs, en ook nog zo snel nadat dit is gebeurd. Chapeau.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het blijft tricky, zeker omdat je ontzettend kwetsbaar bent. Als fietser ben je voor de wet nog de "zwakkere" verkeersdeelnemer en geniet je wettelijk nog enige bescherming, op de Stromer als brommer in het geheel niet meer en bij een klapper met een andere fietser ben jij waarschijnlijk het probleem.
Deze week opeens ook een aantal opvolgende incidenten:
1. Bijna frontaal geschept door een Tesla die op de Amsterdamse brug het inhaalverbod negeerde en recht op me af kwam. Net een aanrijding kunnen voorkomen, maar het scheelde verdomd weinig.
2. Langs de Bosbaan (Amsterdamse Bos) loopt een fietspad en een autoweg; dus keurig conform wetgeving op de autoweg en ja hoor; een automobilist die het nodig vind om rakelings in te halen en af te snijden; hoogstwaarschijnlijk omdat die een fietser met 45 km/u ziet, i.p.v. de gele (brommer)kentekenplaat. Verderop de beste man aangesproken, maar kansloos; ik moest en zou volgens hem op het fietspad moeten fietsen, met de wet had hij niks te maken...
3. Nog steeds fietsers die vooral bezig zijn met hun GSM en plotsklaps naar links komen; kreeg de neiging om even een tikje tegen het stuur te geven, maar heb me maar ingehouden.
4. Een dame op de fiets met aanhanger waarbij ik verderop al een afslag naar links zag, naar een auto parkeerplaats. Gelukkig tijdig geanticipeert; zonder om te kijken of even de hand naar links uit te steken, een pontificale manouvre vlak voor me langs. Maar even een paar krachttermen eruit gegooid en of de tr#t voortaan richting wil aangeven
5. Op een fietsbrug een agressief mannetje op een snorscooter die uit tegenovergestelde richting blind inhaald en dus op mijn weghelft de bocht om komt scheuren. Het aso'tje kon niet anders als vol in de remmen en klapte tegen het hekwerk (alleen materiele schade). Eigen schuld denk ik dan en heb hem succes gewenst.
Deze week opeens ook een aantal opvolgende incidenten:
1. Bijna frontaal geschept door een Tesla die op de Amsterdamse brug het inhaalverbod negeerde en recht op me af kwam. Net een aanrijding kunnen voorkomen, maar het scheelde verdomd weinig.
2. Langs de Bosbaan (Amsterdamse Bos) loopt een fietspad en een autoweg; dus keurig conform wetgeving op de autoweg en ja hoor; een automobilist die het nodig vind om rakelings in te halen en af te snijden; hoogstwaarschijnlijk omdat die een fietser met 45 km/u ziet, i.p.v. de gele (brommer)kentekenplaat. Verderop de beste man aangesproken, maar kansloos; ik moest en zou volgens hem op het fietspad moeten fietsen, met de wet had hij niks te maken...
3. Nog steeds fietsers die vooral bezig zijn met hun GSM en plotsklaps naar links komen; kreeg de neiging om even een tikje tegen het stuur te geven, maar heb me maar ingehouden.
4. Een dame op de fiets met aanhanger waarbij ik verderop al een afslag naar links zag, naar een auto parkeerplaats. Gelukkig tijdig geanticipeert; zonder om te kijken of even de hand naar links uit te steken, een pontificale manouvre vlak voor me langs. Maar even een paar krachttermen eruit gegooid en of de tr#t voortaan richting wil aangeven
5. Op een fietsbrug een agressief mannetje op een snorscooter die uit tegenovergestelde richting blind inhaald en dus op mijn weghelft de bocht om komt scheuren. Het aso'tje kon niet anders als vol in de remmen en klapte tegen het hekwerk (alleen materiele schade). Eigen schuld denk ik dan en heb hem succes gewenst.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk weleens dat de hitte de Noord-Europese mensheid geen goed doet. Gelukkig heb je het er allemaal heelhuids vanaf gebracht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietspad daar is niet veilger daar rijd je weer tegen achterom kijkende mensen met een roeptoeter aan.J3R schreef: ↑29 aug 2019, 20:49
2. Langs de Bosbaan (Amsterdamse Bos) loopt een fietspad en een autoweg; dus keurig conform wetgeving op de autoweg en ja hoor; een automobilist die het nodig vind om rakelings in te halen en af te snijden; hoogstwaarschijnlijk omdat die een fietser met 45 km/u ziet, i.p.v. de gele (brommer)kentekenplaat. Verderop de beste man aangesproken, maar kansloos; ik moest en zou volgens hem op het fietspad moeten fietsen, met de wet had hij niks te maken...