Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Heftig verhaal. Fijn dat je écht kon helpen.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Goed gedaan Mark! :ay Knap dat je kalm bleef en kon handelen.

Brrr.. ik krijg de rillingen als ik zo’n verhaal lees. Weet niet hoe ik zou handelen. Moet toch maar eens cursus doen, dan hoef niet ter plekke te bedenken of en wat je kan doen.

Mijn vrouw moest toen ze studeerde verplicht de cursus doen en drie maanden later kon ze de theorie meteen in de praktijk brengen. :o (met goede afloop) Ze kon op het moment zelf kalm en kordaat handelen, maar stond naderhand te trillen op haar benen.

Denk je dat je nog van de afloop te horen krijgt?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Barry schreef: 18 jan 2019, 14:02 Goed gedaan Mark! :ay Knap dat je kalm bleef en kon handelen.

Brrr.. ik krijg de rillingen als ik zo’n verhaal lees. Weet niet hoe ik zou handelen. Moet toch maar eens cursus doen, dan hoef niet ter plekke te bedenken of en wat je kan doen.

Mijn vrouw moest toen ze studeerde verplicht de cursus doen en drie maanden later kon ze de theorie meteen in de praktijk brengen. :o (met goede afloop) Ze kon op het moment zelf kalm en kordaat handelen, maar stond naderhand te trillen op haar benen.

Denk je dat je nog van de afloop te horen krijgt?
Ik zit dicht bij het vuur dus dat komt wel goed. Vind het vooral belangrijk voor mijn collega redder. Het zou fijn voor haar verwerking zijn wanneer zij de, goede, afloop te horen krijgt. Maar daar ga ik wel voor zorgen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Heftig hoor. Zelf ben ik inmiddels zo'n 15 jaar BHV-er, maar gelukkig zowel op werk als daarbuiten nog geen reanimaties hoeven uit te voeren.
Ik kan inderdaad iedereen aanraden een cursus te volgen. Reanimatie is in principe niet heel ingewikkeld, maar emotioneel wel heftig.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Lamkram schreef: 18 jan 2019, 12:16 Ik zeg, goed bezig geweest vandaag.
Zeg dat wel. Doe je dit beroepsmatig of heb je hiervoor ooit eens een cursus gevolgd?

Zelf heb ik verschillende EHBO-cursussen gevolgd, vroeger via de scouts en later via het werk. De laatste keer, eind 2016, zat daar ook een uitleg over de AED bij. Ik heb ze echter, gelukkig, nog nooit nodig gehad. Op het werk wel eens iemand geassisteerd die product over zich had gekregen (minimaal gelukkig) en daar bleef ik kalm onder, maar ik hoop dat ik even kalm blijf wanneer het echt telt.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Buzze schreef: 18 jan 2019, 18:44
Lamkram schreef: 18 jan 2019, 12:16 Ik zeg, goed bezig geweest vandaag.
Zeg dat wel. Doe je dit beroepsmatig of heb je hiervoor ooit eens een cursus gevolgd?

Zelf heb ik verschillende EHBO-cursussen gevolgd, vroeger via de scouts en later via het werk. De laatste keer, eind 2016, zat daar ook een uitleg over de AED bij. Ik heb ze echter, gelukkig, nog nooit nodig gehad. Op het werk wel eens iemand geassisteerd die product over zich had gekregen (minimaal gelukkig) en daar bleef ik kalm onder, maar ik hoop dat ik even kalm blijf wanneer het echt telt.
Beroepshalve regelmatig gedaan maar nu in mijn vrij tijd op de juiste plaats en een omstander die een cursus had gedaan. Altijd handig wanneer je met z'n tweeën bent en anderen je opdrachten goed uitvoeren.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Super gedaan zeg :ay

Het zal je maar overkomen en dat er 10 man rond je staat en niemand die iets (durft te) doen.
Ik heb eind verleden jaar ook zo'n 2 daagse cursus gevolgd en kan het iedereen aanraden. Dat gaat niet alleen over reanimatie trouwens. Ik hoop als ik het ooit nodig heb ik het ook tot een goed einde kan brengen.
Een van de interessante dingen die daar verteld werden is de mogelijkheid van het installeren van een 112 app op je mobiel, die verbind je direct door en als je de locatiegegevens inschakelt weten ze gelijk waar je bent.
Heb deze gelijk geïnstalleerd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wow, heftig zeg! Gelukkig dat het voorlopig goed is afgelopen, nu maar hopen op een goede afloop voor die man!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Tony Mb schreef: 19 jan 2019, 12:45 Een van de interessante dingen die daar verteld werden is de mogelijkheid van het installeren van een 112 app op je mobiel, die verbind je direct door en als je de locatiegegevens inschakelt weten ze gelijk waar je bent.
Heb deze gelijk geïnstalleerd.
Dat is een goed idee, op de fiets kom ik soms op plekken dat ik niet weet waar ik precies zit. Als je dan zelf ook nog half in de kreukels ligt wordt het lastiger om eerst uitgebreid je precieze locatie te bepalen. :ay
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

FreddyH schreef: 19 jan 2019, 13:20 Wow, heftig zeg! Gelukkig dat het voorlopig goed is afgelopen, nu maar hopen op een goede afloop voor die man!
UPDATE:
Bewakingsbeelden gaven aan dat de man aan het hardlopen was en opeens in elkaar zakte. Inmiddels is zijn familie, vrouw en kinderen, getraceerd en ligt hij op de IC van het VU-Amsterdam. Geeft een goed gevoel toch, man en papa is er nog.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie