Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

En ik maar denken dat het een van de premium-dealers was daar... als ze een fiets uitleveren die lang op voorraad heeft gestaan, dan zou je toch verwachten dat ze dergelijke upgrades / mods / oplossingen voor problemen standaard uitvoeren???
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Polling schreef: 05 dec 2019, 18:44 En ik maar denken dat het een van de premium-dealers was daar... als ze een fiets uitleveren die lang op voorraad heeft gestaan, dan zou je toch verwachten dat ze dergelijke upgrades / mods / oplossingen voor problemen standaard uitvoeren???
En waar precies zag jij een dealer opduiken ? ... bedoel je nu de SP rijder, de trucker of de papa ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Volgens mij reageert Polling op de onderste alinea van de post van Jorismak.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dacht van niet ... er wordt gepost in het lopende gesprek zonder een quote te gebruiken, wie post zonder te quoten reageert op het lopende gesprek.

Als ik in dit topic "Enkel als het verticaal gebeurt" post als reactie begrijp jij dan over wat het gaat Henry ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jorismak schreef: 03 dec 2019, 18:27 oh, haal je je open aan het slot? Dan heb je je fiets zeker al een jaar of anderhalf, twee?'. Toen ik vertelde dat hij pak 'm beet een maand oud was gingen z'n ogen wel even open.
Blijkbaar.. is dat een oude montage-set voor het slot die ze al meer dan een jaar niet meer gebruiken. Mijn fiets is dus eigenlijk al anderhalf jaar oud maar heeft die tijd in een doos gestaan bij de dealer ergens (was ook een van de laatste voorraad die ze binnen een dag konden leveren toen). Verklaart misschien ook waarom er nog niet veel aan krimpkous of andere vochtbescherming was gedaan.
Stromers worden aan dealers geleverd zonder slot. Dus de dealer zou de Stromer uit de doos hebben gehaald, een slot hebben gemonteerd en de Stromer weer terug in de doos hebben gestopt om hem anderhalf jaar te laten staan? Dat lijkt me stug. Of het moet een geannuleerde bestelling zijn geweest o.i.d. (Maar ik mag hopen toch aan dat ze bij de dealer ook op de hoogte zijn van het fifo-concept.)

Maargoed, dat is allemaal giswerk. Ik neem aan dat je deze klachten (oude montageset slot en geen krimp om de connectoren) eerst ter toelichting aan de monteur - of anders iemand van de winkel zelf - hebt voorgelegd voordat je e.e.a. hier plaatste. Wat zeiden zij ter verklaring?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vanochtend kon ik me ook bijna inschrijven in het ongevallen topic :aq

Donker brom/fietspad, rechts bomen en links een drukke weg, loopt iemand aan mijn kant van het pad in matte, donkere kleding een zwarte hond uit te laten. Nergens reflectie of verlichting, bijna niet te zien.

Op een meter of 5-10 afstand zag ik hem ineens :ck:
Op zich is dat ver genoeg om te ontwijken, maar je hebt geen tijd meer om te kijken of er ruimte is om naar links te gaan. Gelukkig was die ruimte er...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Oei, dat ging gelukkig weer net goed Freddy. :ck:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Stromeur schreef: 05 dec 2019, 19:56Stromers worden aan dealers geleverd zonder slot. Dus de dealer zou de Stromer uit de doos hebben gehaald, een slot hebben gemonteerd en de Stromer weer terug in de doos hebben gestopt om hem anderhalf jaar te laten staan? Dat lijkt me stug. Of het moet een geannuleerde bestelling zijn geweest o.i.d. (Maar ik mag hopen toch aan dat ze bij de dealer ook op de hoogte zijn van het fifo-concept.)

Maargoed, dat is allemaal giswerk. Ik neem aan dat je deze klachten (oude montageset slot en geen krimp om de connectoren) eerst ter toelichting aan de monteur - of anders iemand van de winkel zelf - hebt voorgelegd voordat je e.e.a. hier plaatste. Wat zeiden zij ter verklaring?
De monteur zei ook dat _ze_ (als in, dealer) niet meer die slotmontage gebruikte sinds een tijd.
Dat wil nog niks zeggen over de rest van de fiets.

1) Mijn informatie komt rechtstreeks uit de monteur van de dealer, dus dan 'leg ik het niet nog voor aan ze'.
2) Misschien springen mensen naar een andere interpretatie, maar ik vond het helemaal niet erg hoor. Het haalt mij niet uit of ik een fiets heb die al een tijdje in voorraad staat of eentje die net vanuit Stromer komt. Het is niet alsof ik betaald heb voor eentje die 'net geleverd is vanuit de fabriek' of zo. Nog sterker, ik heb gekozen voor een bepaalde kleur omdat ze die nog hadden en dus binnen een week rijklaar geleverd kon worden. Als ik de verhalen over wachttijden (van andere modellen) op dit forum zo lees van ben ik nog steeds blij met wat ik heb :).

Het enige wat ik uit het verhaal haal is dat de dealer de fietsen niet helemaal uit elkaar haalt en naloopt of Stromer zelf wel de laatste wijzigingen er op heeft gedaan voordat ze hem uitleveren (wat ik ook niet verwacht). De fiets is getest of hij goed functioneerde en dat deed hij, dat is wat ik wel verwacht.
Als ze nu bewust een model uitleveren waarvan ooit een recall-actie is geweest voor iets, _of_ waarvan ze weten "Stromer heeft ons gevraagd op die modellen altijd zus en zo te doen" dan had ik het naar gevonden als ze er niks mee gedaan hadden.
Maar zover ik het weet ging de dealer er vanuit dat de 2018 modellen OK waren uit de fabriek (aangezien de controller zelf wel duidelijk beter tegen water beschermd is).

Ik heb een probleem gehad met de fiets in water, shit happens. De dagen daarna was het droog en werkte de fiets uitstekend. Ze stonden precies een week later bij mij op de stoep (zo'n 40km van de FM vandaan) om ter plekke zonder zeuren een nieuwe controller er in te stoppen, alle kabels wat beter te beschermen en gelijk de hele fiets maar na te lopen, en zelfs op mijn verzoek gelijk even een demo 'achterwiel er uit halen' hebben gedaan. Puur om mij het vertrouwen te geven dat dit niet nog een keer gaat gebeuren in de volgende stevige regenbui.
Dit alles zonder een moppertje of ook maar iets van een rekening of factuur. Ik heb slechtere verhalen gelezen hier op het forum :).

Het enige wat ik zou willen is dat ze wat meer communiceren :). Op mijn mailtje met de gebeurtenissen krijg je een dag later 'we nemen contact op met je voor een afspraak' i.p.v. iets van uitleg over wat ze dan willen gaan doen. En ik heb meerdere keren gezegd 'ik woon regio Utrecht, maar werk regio Amsterdam waar jullie zitten. Dus een afspraak kan ook veel dichterbij in Amsterdam als je dat wil'... maar toch krijg ik weer een mailtje met 'we staan dinsdag 14.15 bij je in (xxxx regio utrecht xxx)'. En als ik dan vraag 'of de afspraak eerder kan als hij toch in Amsterdam is' krijg ik pas antwoord 1 dag voor de afspraak in utrecht... dus dan heeft het niet zo veel zin meer :).

Dit zijn puur communicatie dingetjes... en alles gaat ook via de e-mail. Als ik het wat belangrijker vond dan had ik de telefoon gepakt. Nogmaals, binnen een week zijn ze bij mij op locatie geweest om dingen preventief te vervangen puur vanwege een eenmalige storing. Daar heb ik niks over te zeuren.
Ergens ben ik blij dat er weinig vochtbescherming op de connectoren was te zien, want dan is de oorzaak (en oplossing) ook duidelijker. Als er wel krimpkous om de connectoren had gezeten had ik een heel ander probleem gehad :s.

En mijn fiets is er ook niet minder op of hij nu al 1,5 jaar op voorraad was of niet. Het blijft hetzelfde model. Misschien dat ik ze eens opbel om te vragen of m'n slotmontage niet vernieuwd kan worden zodat het scherpe randje er af is.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Golvas schreef: 05 dec 2019, 19:08 Dacht van niet ... er wordt gepost in het lopende gesprek zonder een quote te gebruiken, wie post zonder te quoten reageert op het lopende gesprek.

Als ik in dit topic "Enkel als het verticaal gebeurt" post als reactie begrijp jij dan over wat het gaat Henry ? :bn:
Excuus. Inderdaad gaat het hier zo snel, dat ik dacht direct te reageren, maar er stonden al wat zaken tussen. Quoten wwrkt op mijn tablet wat minder gemakkelijk als ik er veel tussenuit moet halen, dus dat ‘vergeet’ ik nog weleens...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jorismak schreef: 06 dec 2019, 12:36 Het enige wat ik zou willen is dat ze wat meer communiceren :)
Communicatie komt van twee kanten. Wanneer een monteur uitspraken doet waar je wenkbrauwen van omhoog gaan, dan vraag ik de monteur of de winkel om uitleg, in plaats van op dat moment te zwijgen en e.e.a. wel online te ventileren.

Het is maar een tip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie