Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

JeroenB schreef: 25 okt 2019, 12:27 Ik heb op de eerste km van mijn eerste ww met mijn st3 ook een dier (egel of rat, het was donker) aangereden.
Het gevoel was dubbelzinnig: jammer voor het dier, maar zeer gelukkig met de stabiliteit van de fiets. Ik heb het nauwelijks gevoeld en ben er zeker van dat met mijn racefiets dit een heel gevaarlijke situatie zou geweest zijn. Die st3 rijdt als een tank, maar dan een heel snelle😜)
Een tank kan ook deftig slippen, vergeet dat niet :D ;p
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Een tank kan ook deftig slippen, vergeet dat niet
Idd, mijn tank is enkele weken tegen het asfalt gegaan (gelukkig zonder erg), maar je rijdt nadien nog wat extra voorzichtig. Een uitschuiver is zelfs met een ST3 erg snel gebeurd.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Volgende week bevriest je tank. Er komt weer vorst. 't zal mij benieuwen wat we dan allemaal weer meemaken.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

mboelis schreef: 25 okt 2019, 20:13 Volgende week bevriest je tank. Er komt weer vorst. 't zal mij benieuwen wat we dan allemaal weer meemaken.
Ik ben benieuwd hoe de Vee tires op mijn fiets met de kou om zullen gaan. Tot nu toe nog geen slippertje gehad maar ik ga natuurlijk ook geen ongeluk uitlokken.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

FreddyH schreef: 25 okt 2019, 12:21 Mijn verkeerslicht springt op groen, dus ik ga flink op de trappers. Aan de overkant van het viaduct fiets je dan zo'n 35-40.
Misschien heb ik een verkeerde beeldvorming maar waarom ga je flink op de trappers op een dergelijke kruising...
Onze fietsen gaan snel genoeg dus doe even rustig tot aan de overkant en dan rustig snelheid maken... toch
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Die van ons wel, maar hij rijdt nog steeds op z'n bulletje ;p
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 26 okt 2019, 12:32 Misschien heb ik een verkeerde beeldvorming maar waarom ga je flink op de trappers op een dergelijke kruising...
Onze fietsen gaan snel genoeg dus doe even rustig tot aan de overkant en dan rustig snelheid maken... toch
Omdat het daar normaal gewoon kan (en ik het wel lekker vind om vlot te accelereren): het is er erg overzichtelijk en je ziet dus al van veraf of er aan de andere kant fietsers zijn die je voorrang moet geven (dan doe ik ook rustigaan).
Alleen moet je dan wel naar 2 kanten kijken, dat deed ik dus niet helemaal handig dit keer (of dat brommertje kwam ergens anders vandaan zodat ik hem niet eerder kon zien, maar ik vermoed dat ik gewoon niet goed gekeken heb).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 26 okt 2019, 12:45 Die van ons wel, maar hij rijdt nog steeds op z'n bulletje ;p
:roll:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vandaag een bijna aanrijding door een rolstoeltaxibus op bijna dezelfde plek als waar ik 2 maand geleden bijna door een lijnbus werd gesplitst. :o

Wat gebeurde er?
Ik fiets waar het verplicht is op de 60 km weg van Velp naar Rheden. Vlak voor de rotonde van de Arnhemsestraatweg met de Oranjeweg is een uitvoegstrook die zorgt voor geleiding van afslaand verkeer naar de Oranjeweg. Zo kan de rotonde worden omzeilt.
Fiets je hier rechtdoor naar de rotonde toe dan fiets je de uitvoegstrook voorbij. Dat voelt altijd een beetje raar maar gaat meestal gewoon goed. Dit keer zat er een voertuig achter me dat naar me toeterde. Me van geen kwaad bewust reed ik met 42,9 km/h op de teller gewoon rechtdoor. Tot er plots een zwarte rolstoeltaxibus voorbij stuift, me inhaalt er me bewust snijdt om daarna rechtsaf te slaan. Ik was er totaal niet op bedacht en kon me maar net overeind houden.
Er zat nog meer verkeer achter me en me bewust van het valrisico deed ik er alles aan niet tegen het asfalt te gaan.
De winterConti's hebben zeker bijgedragen aan het veilig uitvoeren van deze manouvre.

Waarschijnlijk zag de achteropkomende auto het goed gebeuren want deze haalde me niet in terwijl ik nu duidelijk aan het vertragen was. Ik moest stoppen om even bij te komen en deed dit op de rotonde aan de rechterzijde. Waarbij de Citroen C3 me pas voorbij stak.

De zwarte taxibus was ondertussen met hoge snelheid via de Oranjeweg verdwenen.
Geen bewustzijn gehad om het kentekennummer te registreren of de naam van het taxibedrijf op te nemen.

Meteen doorgefietst naar het gemeentehuis van Rheden om ook van dit voorval een melding te doen.
Ze gaan me terugbellen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het wordt tijd dat de overheid een campagne aftrapt om de verkeersdeelnemers te vertellen dat er speed pedelecs bestaan en dat de bestuurders van zo'n speed pedelec in sommige situaties gewoon op de weg tussen de auto's horen te rijden.
Als dit niet gebeurt, dan gaat het nog eens goed fout! :dwarf:
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie