Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ook maar eens wat positiefs hier :D :

Week geleden stond ik voor een stoplicht waarvan ik weet dat het mij niet detecteert en waar ik dus 90% van de keren door rood rij of met de fietsoversteek de bocht maak. Ging er ineens een motorrijder dicht naast me staan. Eerste instantie dacht ik nog "mafkees, ga wat meer naar rechts" maar toen deed hij zijn kap van zijn helm omhoog en vroeg of het stoplicht mij wel detecteerde. Ik zei dus nee, waarop hij antwoordde. "dacht ik al, vandaar dat ik hier kom staan, misschien heb je er wat aan". Inderdaad, ook mijn licht ging op groen (motorrijder was al weg) en ik kon dus legaal de bocht links om. Iets verderop ga ik een weg over, waar de motorrijder op dat moment ook reed, duimpje omhoog en hij terug zwaaien.

:bj

Afgelopen week wel 'last' gehad van dieren. Eenden die te dicht aan de rand van de weg bivakkeren en dan opstaan om weg te waggelen (pest is dat je nooit weet welke kant en je ziet ze soms laat in het hoge gras), een duif die vlak voor me wegscheerde en wat laat hoogte kreeg, mussen die in een zwerm alle kanten uitschieten en ... een overstekende kreeft :ai
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Over overstekend wild gesproken: afgelopen week 2x een overstekende slang moeten ontwijken. :shock:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Klimaatverandering he.....
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb langs de Bosbaan zowel op het fietspad als de autobaan gereden. Op het fietspad pas ik mijn snelheid gelang de situatie aan. Om e.e.a. af te dwingen als fietsende " bromfiets", fiets ik daar het laatste half jaar dus op de autobaan. Ook gezien de verscherpte snorscooter controles en boetes in Amsterdam en omgeving, is dat geen onverstandige keuze.
Wanneer een bestuurder met een voertuig van +/- 1500 Kg mij dan op krap 10 cm passeert en met zo'n 80 km/u vlak langs mijn stuur rijdt en vervolgens afsnijd wordt ik niet vrolijk...
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag een speed-pedelecer gezien die zonder helm en met de handjes op de rug aan 't fietsen was langs 't kanaal in Genk. :ck:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
bertjuh1975
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2019, 13:01

Tomasj schreef: 02 sep 2019, 20:14 Vandaag een speed-pedelecer gezien die zonder helm en met de handjes op de rug aan 't fietsen was langs 't kanaal in Genk. :ck:
Zonder helm heb ik nog niet gedaan, zit ook niet in de planning. Maar zonder handen langs het kanaal in mol.... :oops:

WW 50km enkel... af en toe moet ik ff mijn rug rechten... en dan blijken m'n armpjes te kort op de ST3.. :mrgreen:
It is better to correct a wise man than to correct a fool.
For a wise man will thank you, but the fool will despise you.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 02 sep 2019, 20:14 Vandaag een speed-pedelecer gezien die zonder helm en met de handjes op de rug aan 't fietsen was langs 't kanaal in Genk. :ck:
Ik durf het sowiso niet, ook niet rustig en met helm. De Stromer voelt niet zo stabiel als bijv mijn ATB of racefiets. Daar doe ik rustig onder het fietsen jack uit enzo.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Geregeld fiets ik met losse handjes. Idd meestal om jack uit te trekken of toch even vol rechtop de rug kunnen strekken. Fiets voelt bij mij altijd perfect stabiel. Voor langere tijd met handjes op de rug zou ik toch liever niet doen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Superstabiel m'n ST3 idd ook. Ga graag even rechtop zitten om wat te strekken zo nu en dan. Want t'is een erg sportieve nu nog even terwijl ik aan het wachten ben op m'n comfort stuurpen...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:mrgreen:
Ik ga ook graag enigszins rechtop zitten. Liefst de hele rit... en dat kan gewoon, met beide handjes aan het stuur :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie