Je maakt wat mee als Stromert

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik weet dat ze bij ons op het werk de stekkers en contacten van bulldozers en transportbanden die in de verlading van kunstmest gebruikt worden soms insmeren met vaseline tegen het oxideren. Is misschien ook een oplossing?? Iemand daar ervaring mee?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mensen hebben van alles geprobeerd en bedacht voordat Stromer met de officiële mod kwam, ook vaseline (en gaffa, duckt, tectyl, repen binnenband tegen de binnenzijde van het controllervak etc. Het forum stond er vol mee.)

Geen idee of vaseline de beste oplossing is. Ik weet alleen dat de officiële Stromer oplossing - krimpkous om de connectoren - deze klachten tot bijna nul heeft gereduceerd. Dus die oplossing zou ik altijd kiezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

W 200002

Battery temp.
Battery temperature very low. Recuperation and charging not possible at the moment.

--

Nou lekker dan. Tenminste wel een duidelijke beschrijving erbij, dat is wel eens anders geweest :).

Maar blijkbaar kan ik in de winter m'n fiets niet in de schuur laten om op te laden :(
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jorismak schreef: 02 dec 2019, 00:15 Maar blijkbaar kan ik in de winter m'n fiets niet in de schuur laten om op te laden :(
De fiets wel, de accu niet. Het is los van deze melding sowieso beter om met accu op kamertemperatuur te vertrekken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 02 dec 2019, 00:19 De fiets wel, de accu niet. Het is los van deze melding sowieso beter om met accu op kamertemperatuur te vertrekken.
In de zomer laadt de fiets hier op in de schuur (zodra het 's nachts > 10 °C is). In de winter laad ik ze binnen op.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

FreddyH schreef: 02 dec 2019, 00:19
De fiets wel, de accu niet. Het is los van deze melding sowieso beter om met accu op kamertemperatuur te vertrekken.
Ik trof hem zo dus aan in de semi overdekte fietsenstalling waar hij staat. Dus ik vertrek warm, maar de fiets staat de hele dag in de koude lucht buiten. Dus als ik 's avonds aankom en er mee wil rijden krijg ik die waarschuwing, en kan ik hem thuis niet opladen omdat ie te koud is (accu heeft 3 uur binnen gelegen maar weigerde op te laden. Vanochtend begon hij wel gewoon maar kan de fiets nu dus niet gebruiken
).

Gelukkig was dit geen normale rit voor me.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Jorismak schreef: 02 dec 2019, 07:38 Ik trof hem zo dus aan in de semi overdekte fietsenstalling waar hij staat. Dus ik vertrek warm, maar de fiets staat de hele dag in de koude lucht buiten.
Op mijn werkplek kon ik tot voor kort de fiets binnen zetten. Intussen is men overal op de site fietsenstallingen aan het plaatsen, buiten echter. Binnenkort zullen we verplicht zijn de fietsen daar te stallen. Sowieso ga ik dan mijn batterij steeds mee naar binnen nemen, ook als ik 'm niet wil opladen.
Scheldelaan-Stromer
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Het was ook een 'uitzonderlijk' ritje.

Normaal ligt hij binnen op kantoor aan de lader, dan zit hij een uur in de fiets en direct aan de lader (en dan is hij warm zat van het tochtje).

De volgende ochtend is hij wel weer koud, maar dan rij ik voor een uur en is hij dus alweer opgewarmd tegen de tijd dat ik op kantoor kom en kan hij direct aan de lader.


Maar nu heb ik een uur gefietst, de fiets gestald en daar heeft hij een hele dag (buiten gestaan). Toen ik de fiets weer kwam ophalen was het nog geen 5 minuten fietsen naar m'n huis, dus is de batterij ook niet op temperatuur gekomen.

Thuis de accu uit de fiets, en dan duurt het dus toch > 3 uur voordat hij 'op kamertemperatuur' is om op te laden. Dat was wel een beetje 'mweh' (vooral omdat hij dus weigerde op te laden terwijl ik toch echt naar bed moest :)).

Ik had het nog niet eerder gezien, dus ik ben blij dat ik er nu op deze manier achter kom, dan kan ik er rekening mee houden op andere ritjes :). Direct in de schuur aan de oplader na een lange rit werkt nog steeds goed, want de accu in de woonkamer aan de oplader is echt niet te doen met de herrie van de oplader. Maar als het moet kan ik ook altijd de oplader pas in het stopcontact doen als ik naar bed ga.


Ander onderwerp:
Ik dacht dat dat een change was op de oude 2017 St1x?
Nee, volgens mij liep dit gewoon door bij de 2018 modellen.
Een monteur van de dealer is bij mij vandaag langs geweest voor controle op locatie vanwege de kortsluiting.
Weer een hoop geleerd over m'n fiets door te praten en mee te kijken.

En Stromeur had gelijk, er was aan mijn connectoren nog niets bijzonders te zien. Gewoon van die klik/knijp connectoren in elkaar, niets bijzonders er omheen of zo. De controller was wel een 2018 model, die is compleet in plastic gedipt (alsof iemand er op los gegaan is met een lijmpistool).

Uit voorzorg de controller vervangen en gelijk de draadjes van de connectoren beter beschermd tegen vocht (elektrisch tape) en het handeltje weer in elkaar. Als ik het niet erg zou vinden voor uiterlijk redenen en ik maakte me wel zorgen om vocht en regen, een stukje ducttape tegen de onderkant van het controllervak zou ook zeker in de winter geen fout idee zijn.
Dus dat ga ik maar doen voor de zekerheid denk ik.

M'n standaard bleek erg los te zitten, die is even vastgezet. En ik heb op vezoek een demo gekregen van hoe het achterwiel er uit zou moeten en weer terug er in. Hij kreeg met moeite de achteras los, dus die zat ook veel te strak vast.

Morgen weer met vernieuwd vertrouwen op pad (als de gladheid het toelaat).

edit: nog een ander weetje. De monteur keek naar m'n fiets en naar wat zacht verband-tape wat door mij bij het slot was aangebracht. Hij zei 'oh, haal je je open aan het slot? Dan heb je je fiets zeker al een jaar of anderhalf, twee?'. Toen ik vertelde dat hij pak 'm beet een maand oud was gingen z'n ogen wel even open.
Blijkbaar.. is dat een oude montage-set voor het slot die ze al meer dan een jaar niet meer gebruiken. Mijn fiets is dus eigenlijk al anderhalf jaar oud maar heeft die tijd in een doos gestaan bij de dealer ergens (was ook een van de laatste voorraad die ze binnen een dag konden leveren toen). Verklaart misschien ook waarom er nog niet veel aan krimpkous of andere vochtbescherming was gedaan.
Nerror
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 okt 2019, 18:16

Geen idee of dit hier al gepasseerd is..
Triest, intens triest

https://pnws.be/amp/koppige-vlaamse-snu ... aal-video/ :bu:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nerror schreef: 05 dec 2019, 15:01 Geen idee of dit hier al gepasseerd is..
Ja hoor : viewtopic.php?f=6&t=3054#p74712
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie