Je maakt wat mee als Stromert

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Rare jongens, die Hollanders ;)
Bijlagen
obelix.jpg
obelix.jpg (9.62 KiB) 2685 keer bekeken
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 23 jul 2019, 19:11 Nou fijn is dat. Mijn ww route bestaat voor de helft uit wegen met fietsstroken. Laat de discussie maar starten over het gevaar bij rijden op de rijbaan met zware tegenwind 6 en een slakkengangetje. De auto’s gaan wild toeterend en afsnijdend voorbij omdat de wetgever heeft bepaald dat ik met de SP niet op het rode strookje moet rijden
Bij dat soort winden tegen (of sneeuw, stevige mist, etc) fiets ik gewoon over het fietspad hoor. Geen haar onder mijn helm die erover denkt om dan tussen de auto's te gaan fietsen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou ik inderdaad ook niet doen. Komt er een prent van dan laat ik het voorkomen, inclusief GoPro beelden van de situatie op de weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn redenatie is gewoonlijk: als ik 40+ kan rijden op een plek waar door auto's redelijk netjes 50 (zeg maar ruim onder de 60) gereden wordt dan ga ik met normale omstandigheden de weg op. Als ik om wat voor reden de 40 ruim niet haal dan neig ik naar het fietspad waar ik dan rustigaan doe. Daar tussen zit een grijs gebied waarin het van de situatie afhangt. Hier in regio Eindhoven werkt dat voor mij prima. Ik heb zelden nog lompe reacties van automobilisten.

Ik heb liever geen boete en rijd op sommige punten liever op de weg dan op het fietspad, maar het is mijn leven niet waard.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo ga ik er in praktijk ook mee om.
En soms is de weg gewoon ook prettiger ipv een slecht stuitertegelpad.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik kreeg vandaag een tik(je) van een uitgestoken arm van de passagier in een Golfje. Te verbouwereerd om kenteken te registreren. Gelukkig niet hard genoeg om te vallen. Wel hard genoeg om te schrikken. Ik reed in een 30 km zone 32. Het Golfje vond het blijkbaar te langzaam (toeterde al eerder) en de hitte maakt zulke types blijkbaar nogal agressief.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

FreddyH schreef: 23 jul 2019, 21:00 Hier in regio Eindhoven werkt dat voor mij prima. Ik heb zelden nog lompe reacties van automobilisten.
Het gemoedelijke zuiden :cool2:
Ik heb er ook weinig last van (fiets ook regio Eindhoven), maar soms blijf ik op het fietspad. Dat hangt echt van de situatie op dat moment af. Op een stuk rijd ik zelfs om, omdat ik anders over een fietspad moet.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

quacktop schreef: 24 jul 2019, 08:34 Het gemoedelijke zuiden :cool2:
Zo gemoedelijk is het verkeer hier niet hoor. Je wil niet weten wat ik afgelopen jaren meegemaakt heb, en dan ben ik zeker niet de enige... Vraag voor de gein eens aan Pieter hoe gemoedelijk het soms is... (of lees het hier eens op je gemak terug).

Maar afgelopen maanden wordt het wel wat rustiger.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

FreddyH schreef: 24 jul 2019, 13:18
quacktop schreef: 24 jul 2019, 08:34 Het gemoedelijke zuiden :cool2:
Zo gemoedelijk is het verkeer hier niet hoor. Je wil niet weten wat ik afgelopen jaren meegemaakt heb, en dan ben ik zeker niet de enige... Vraag voor de gein eens aan Pieter hoe gemoedelijk het soms is... (of lees het hier eens op je gemak terug).

Maar afgelopen maanden wordt het wel wat rustiger.
Dat heb ik gemist...
Moet zeggen dat ik in de 6 maanden dat ik Stromer (van in de Brabantse kempen tot aan de rand van Eindhoven) maar 1 keer op redelijk gevaarlijke wijze ben in gehaald net voor een rotonde, maar was toch al in de rem modus voor de rotonde en niks gebeurd. En 1 keer een toeterende vrachtwagen achter mij had (je schrikt je het apezuur, meer niet). De keer dat ik op de grond lag op een rotonde was eenzijdig en alleen maar vriendelijke automobilisten, die signalen maakte of alles goed ging.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja, ik heb mij SP nu bijna 5 jaar... Zeker in de 2e helft van 2017 en heel 2018 heb ik heel veel nare reacties gehad. Ook eentje waarbij ikzelf aangifte gedaan heb bij de politie, dus gemoedelijk... laten we het erop houden dat je op het juiste moment bent gestart :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie