Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

True.

Voor de wedstrijdsport (de context van dit onderzoek) is dit natuurlijk een ander verhaal. Dan kan 2,5% het verschil maken tussen winnen en verliezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Voor mij zitten de eerste twee weken stromerend naar het werk erop, en ik moet zeggen dat ik mijn auto niet gemist heb, en heerlijk openlucht geforensd. Echter was het vandaag een ietwat mindere dag.... Het begon vanochtend, (het was net licht), rijden door een laag papsneeuw, dus erg rustig aan gedaan. Op de terugrit in het donker werd ik getrakteerd op een flinke tegenwind in combinatie met een forse sneeuwbui. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik voor een helm heb gekozen met een vizier....
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Lomito

Dat vizier is super bij sneeuw, ik ben brildragend en dan zie ik al snel niets meer met water/sneeuw op de glazen. Op het vizier is geen probleem, af en toe veeg ik de sneeuw weg en heb weer redelijk zicht.

Overigens ben ik gisteravond onderuit gegaan in de sneeuw, niet vanwege de gladheid want winterconti's maar in de maagdelijke sneeuw was het onderscheid tussen asfalt en berm niet te zien en ben ik in een bocht met het achterwiel van de weg geraakt en daarna iets te hard geremd waardoor ik mijn evenwicht verloor. Het stelde weinig voor, een schaafwondje op het bagagerek en een slag in het wiel. Beide alweer verholpen door mijn dealer en gelijk de fiets helemaal gereinigd en opgepoetst... en zelf alleen een krasje op het ego.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig dat alle schade mee viel!

Ik zag gisteren op FB een röntgenfoto tegen van iemands scheenbeen, voorzien van een plaat en 13 bouten na een val dankzij een natte tramrails. (De Big Bens kregen de schuld, maar het leek mij een combinatie van vier factoren: regen, rails, bestuurder en banden.) Als het fout gaat op de Stromer, dan komen sommigen onder ons door de snelheid echt heel akelig ten val. Het blijft iets om bij stil te staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toen ik op mijn kersverse Es bij mijn dealer weg reed werd ik nog gewaarschuwd door Tommy en Mike dat de metalen randen van de stelconplaten waarmee het Westergasfabriek terrein is "bestraat" spekglad worden bij regen. Er was al eens een klant heel naar op onderuit gegaan.

Dus ik stromer, voorzichtig als ik sowieso al ben, rustig aan in de regenende schemer over die platen heen richting mijn auto, die ik een stukje verderop had geparkeerd. (Ja, mijn Stromer kon ook gewoon thuis bezorgd worden, maar dan moest ik een paar dagen langer wachten en dat wilde ik niet.) En echt ook, nog geen 20 meter verderop schoof uit het niets mijn achterwiel onder me vandaan. Ik reed amper 20km/u en remde niet, het gebeurde gewoon. Gelukkig was ik gewaarschuwd dus ik kon een val voorkomen.

Dat metaal is bij regen, of het nu van die platen is of tramrails, zijn echt levensgevaarlijk voor fietsers!

Stelconplaten.jpg
Stelconplaten.jpg (105.91 KiB) 4915 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik ben nog niet zo lang eigenaar van een Stromer als vrienden vernemen dat ik een e-bike heb dan krijg ik eerst reacties als: je bent toch nog te jong voor een e-bike of je bent toch hartstikke sportief dan heb je dat niet nodig.
Maar de mooiste reactie is: ik ben niet zo’n fietser.
Dan zeg ik, probeer hem even uit.
Eerste geluid uit hun mond is, WoW dit is niet normaal. Als ze dan terug komen van het rondje, hebben ze een enorme smile op hun gezicht.
Vaak hoor je nog, ja maar zo wil ik wel fietsen.
Vind ik mooi om te zien.

Ikzelf kom ook steeds terug met een smile op mijn gezicht.
Laatst gewijzigd door Patrikius op 09 dec 2017, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat de speed-pedelec heel goed helpt in het afschudden van het bejaarden-imago van de e-bike :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Lomito schreef: 09 dec 2017, 20:01 Overigens ben ik gisteravond onderuit gegaan in de sneeuw
Oei, gelukkig goed afgelopen dus, maar idd de combinatie van glad en vooral slecht zicht kan fout aflopen.
Patrikius schreef: 09 dec 2017, 21:04 Ik ben nog niet zo lang eigenaar van een Stromer als vrienden vernemen dat ik een e-bike heb dan krijg ik eerst reacties als: je bent toch nog te jong voor een e-bike of je bent toch hartstikke sportief dan heb he dat niet nodig.
Haha, herkenbaar. Maar wij weten wel beter... Ik fiets veel op de racefiets, maar als ik op de Stromer stap, daag ik mij hier ook op uit, en probeer (als het kan) een zo hoog mogelijke snelheid te halen. Met als gevolg dat ik bijna altijd bezweet thuiskom...
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 09 dec 2017, 20:21 Gelukkig dat alle schade mee viel!

Ik zag gisteren op FB een röntgenfoto tegen van iemands scheenbeen, voorzien van een plaat en 13 bouten na een val dankzij een natte tramrails. (De Big Bens kregen de schuld, maar het leek mij een combinatie van vier factoren: regen, rails, bestuurder en banden.) Als het fout gaat op de Stromer, dan komen sommigen onder ons door de snelheid echt heel akelig ten val. Het blijft iets om bij stil te staan.
Ik heb het ook gelezen op FB, de big bens zijn in mijn ogen goed genoeg dit is nu geen rommelband in mijn ogen. op een ijsplek is het heel simpel mijn insziens, zelfs met winterbanden ben je gezien trust me. Het enige wat helpt bij gladde wegen is aandacht voor de baan en een aangepaste snelheid en op tijd afremmen voor blinde bochten zodat je ze beheerst kan nemen.

Verder opletten voor wegschilderingen en andere toestanden (zoals de stelcon tegels die je aanhaalde) en normaal gezien ben je safe.

Gisteren vroor het de stenen uit de grond na mijn nachtshift en ik ben veilig thuis geraakt, stand 2 gebruikt en rond de 30km/u blijven slingeren. Ik zeg niet dat ik nooit kan vallen maar als ik onderuit ga zal dat met winterbanden evengoed geweest zijn.

Dat bejaarden imago nog zoiets, 3 jaar geleden kocht ik als toen 28jarige knaap een ebike 25km/u om de kinderen hun kar voort te trekken naar school en de onthaalouder. Uiteindelijk zo ook naar het werk beginnen fietsen en de auto 3 jaar lang amper nog aangeraakt en toch krijg je die shit dat dat voor oude mensen is... Hoe kan je nu iemand die een ebike naar het werk gebruikt bekritiseren terwijl je zelf met je lui gat in de auto gaat werken :aq

sinds ik een ebike heb en nu nog meer met de stromer erbij doe ik ALLES bijna met de fiets, mijn mindset is letterlijk omgeslagen naar eerst kijken of ik het met de fiets kan al dan niet met fietskar voor extra lading mee te nemen en als dat dan echt niet lukt kruip ik heel soms wel is in dat metalen blik.

Regen en kou zullen mij niet deren, deze jongen blijft Stroméren :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 09 dec 2017, 21:31 Hoe kan je nu iemand die een ebike naar het werk gebruikt bekritiseren terwijl je zelf met je lui gat in de auto gaat werken :aq
Hear hear!

Verder vind ik het helemaal geweldig, hoe jij en je gezin op elektrisch-vervoer zijn overgegaan. Het is daarnaast een ontzettend goed voorbeeld voor je kinderen, dat het zo kan en nog leuk is ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie